KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 560
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Enfin, zojuist is PH-AXB vertrokken voor haar volgende commerciële vlucht als KL1275. AXA vliegt intussen de standaard KL1225. Eerder zou de normale operatie starten met Parijs op de 7e.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 560
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote: 29 Sep 2024, 15:43 Weet iemand waarom PH-EXC out of service is? Gaat deze voor Air France vliegen?
Ik las de Holland Herald en zag dat daar nu 44 E1's in staan op de pagina met de KL-vloot. Er is er dus weer eentje uit, dat kan de EXC zijn maar ook de EZH of de EZZ.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 228
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Inkjet wrote: 07 Oct 2024, 06:57
nemaco wrote: 29 Sep 2024, 15:43 Weet iemand waarom PH-EXC out of service is? Gaat deze voor Air France vliegen?
Ik las de Holland Herald en zag dat daar nu 44 E1's in staan op de pagina met de KL-vloot. Er is er dus weer eentje uit, dat kan de EXC zijn maar ook de EZH of de EZZ.
Allereerst gefeliciteerd vandaag met 105 jaar KLM :bday:

Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 560
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

KLMSafetyHerald wrote: 07 Oct 2024, 11:59

Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 228
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Inkjet wrote: 07 Oct 2024, 13:49
KLMSafetyHerald wrote: 07 Oct 2024, 11:59

Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.
Ik heb ze even nageteld en klopt wat je zegt. Zijn er nu 28 actief - dat is zonder de EZI,EZK,EZT en EZU. Dus gaat er inderdaad 1 uit. Zou zelf eerder gokken op de EZH of EZZ
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Het is EXC geworden, is mij gemeld.

KLMSafetyHerald wrote: 07 Oct 2024, 14:08
Inkjet wrote: 07 Oct 2024, 13:49
KLMSafetyHerald wrote: 07 Oct 2024, 11:59

Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.
Ik heb ze even nageteld en klopt wat je zegt. Zijn er nu 28 actief - dat is zonder de EZI,EZK,EZT en EZU. Dus gaat er inderdaad 1 uit. Zou zelf eerder gokken op de EZH of EZZ
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.

De laatste fabrieksnieuwe 777-300ER, besteld door China Southern Airlines (CZ) , maar nooit afgeleverd, is op 9 Oktober overgenomen door Boeing Capital Cooperation (BCC), de lease/sell arm van Boeing.

De bottleneck zou de de cabine inrichting kunnen zijn (levering stoelen, etc), maar de recente ervaring met de Business class + Premium Comfort Class ombouw zou kunnen helpen.

Vliegtuig specificaties :
L/N 1641, C/N 65420, B777-300ER, (ex B-20E7) N874BC, F/F 21 Jan 2020, stored at VCV., zonder motoren.

Image

KLM heeft in het verleden al iets soortgelijks gedaan met de PH-AON !
zie : https://www.upinthesky.nl/2021/12/25/ee ... de-ph-aon/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

747classic wrote: 11 Oct 2024, 12:09 Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.

De laatste fabrieksnieuwe 777-300ER, besteld door China Southern Airlines (CZ) , maar nooit afgeleverd, is op 9 Oktober overgenomen door Boeing Capital Cooperation (BCC), de lease/sell arm van Boeing.

De bottleneck zou de de cabine inrichting kunnen zijn (levering stoelen, etc), maar de recente ervaring met de Business class + Premium Comfort Class ombouw zou kunnen helpen.

Vliegtuig specificaties :
L/N 1641, C/N 65420, B777-300ER, (ex B-20E7) N874BC, F/F 21 Jan 2020, stored at VCV., zonder motoren.

Image

KLM heeft in het verleden al iets soortgelijks gedaan met de PH-AON !
zie : https://www.upinthesky.nl/2021/12/25/ee ... de-ph-aon/
Dit lijkt me stug, ze hebben niet genoeg crew om de bestaande vloot voldoende uren te laten vliegen.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 560
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote: 07 Oct 2024, 15:34 Het is EXC geworden, is mij gemeld.
Misschien kun je vragen of de EZZ mogelijk ook is uitgefaseerd. De EZH is terug terwijl deze na de EZZ naar WAW is vertrokken. EZZ staat er morgen twee maanden, langer dan de EXC ook.
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

747classic wrote: 11 Oct 2024, 12:09 Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
Ik gok dat Boeing dit toestel gaat gebruiken voor een grotere vis dan KLM die tevreden moet worden gehouden met de nóg tragere aflevering van de 777X-toestellen.

Het laat imho wel zien hoe beroerd de financiële situatie van Boeing is: als het zelfs al loont om VCV af te struinen naar "restanten" die luchtwaardig te maken zijn...
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 90
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by NL1972 »

FredvZ wrote: 13 Oct 2024, 16:43
747classic wrote: 11 Oct 2024, 12:09 Misschien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
Ik gok dat Boeing dit toestel gaat gebruiken voor een grotere vis dan KLM die tevreden moet worden gehouden met de nóg tragere aflevering van de 777X-toestellen.

Het laat imho wel zien hoe beroerd de financiële situatie van Boeing is: als het zelfs al loont om VCV af te struinen naar "restanten" die luchtwaardig te maken zijn...
Nog meer Boeing 777-300ER's?
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

Eerste lijnnummer is bekend voor de A350-900 MSN809 is er al bekend welke reg de 350 serie gaat krijgen ?
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

De oorspronkelijke order zou in de seriePH-AZ* geregistreerd worden. Wellicht worden deze opnieuw gereserveerd?
== All is well, as long as we keep spinning ==
flyer11_
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 07 Dec 2023, 17:14

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by flyer11_ »

Was het niet de bedoeling dat de A320neo’s de AZ*-registraties krijgen?
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 228
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

A350-1041F MSN 852 is voor KLM Cargo
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”