|| Videotopic (HD) 21-09-08 EHAM ||Incl. F-GIUF KLM ferry

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Captain-Amar
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 154
Joined: 26 Dec 2007, 20:32

|| Videotopic (HD) 21-09-08 EHAM ||Incl. F-GIUF KLM ferry

Post by Captain-Amar »

Hey allemaal

Was een prachtige ochtend, en ging naar de Kaag met het OV.

Alleen 1 ding, ik stond behoorlijk voorbij het hek, maar op een gegeven moment kwam een motoragent mijn kant op met de mededeling dat de toren had gemeld dat een piloot had geklaagd dat wij een afleidende factor waren. Ik vond het vreemd maar met enig gedreig van schiet op of je gaat mee naar het bureau werden we weg gestuurd :lol: :oops: . Daardoor helaas de Egypt Cargo A300 gemist. Maarja, Enjoy the video ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=y4CAvn54L-g" onclick="window.open(this.href);return false;

Klik op hoge kwaliteit kijken.

HD versie

http://vimeo.com/1782426" onclick="window.open(this.href);return false;
JeffreyM
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 23 Apr 2008, 19:35
Location: Breda

Post by JeffreyM »

Goh, zijn jullie dit toevallig..? :mrgreen:

Image
Captain-Amar
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 154
Joined: 26 Dec 2007, 20:32

Post by Captain-Amar »

AHhahaa :lol: Jazeker
User avatar
RobertMB
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 889
Joined: 28 Aug 2004, 12:44
Subscriber Scramble: RobertMB
Location: Groningen

Post by RobertMB »

Leuk filmpie... Mooie aanvulling op de vele prachtige foto's die dagelijks het Scrambel MB verrijken !

Een tragische samenloop van omstandigheden dat "een piloot", een "verkeersleider" en een "motoragent" hun dag niet hadden?
Op grond waarvan / wel wetsartikel waren jullie in overtreding dan volgens die agent?
Naar mijn mening was het allemaal wat overtrokken en had ik mij graag mee laten nemen naar het politiebureau en daar de hoogste officie in rang graag laten weten dat de dienders der wet zich beter kunnen bezig houden met zaken die een hogere prioriteit hebben dan "spottertje pesten"...

Uit het verhaal maak ik op dat jullie gewoon op openbaar terrein stonden om je hobby uit te oefenen en wat is daar nou verkeerd aan ?

Groetjes Robert

(wel iets op de lagere school geleerd.... derhalve nooit bij de politie gesolliciteerd :D )
Captain-Amar
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 154
Joined: 26 Dec 2007, 20:32

Post by Captain-Amar »

Hmmm, ja nou met de verklaring dat het hun terrein was en dat het verboden was zonder toestemming daar te staan. Hij zei ook: Ik neem aan dat jullie geen toestemming hebben van Schiphol? Wij zeiden nee en toen moesten we opschieten van de agent. Maar kort daarna zagen we al weer mensen die kant op lopen met stoeltjes en etc.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Captain-Amar wrote:Hmmm, ja nou met de verklaring dat het hun terrein was en dat het verboden was zonder toestemming daar te staan. Hij zei ook: Ik neem aan dat jullie geen toestemming hebben van Schiphol? Wij zeiden nee en toen moesten we opschieten van de agent. Maar kort daarna zagen we al weer mensen die kant op lopen met stoeltjes en etc.
waar stond je PRECIES?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Wesley Guijt
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 48
Joined: 26 Dec 2007, 10:56
Location: Oegstgeest
Contact:

Post by Wesley Guijt »

B767-300ER wrote:
Captain-Amar wrote:Hmmm, ja nou met de verklaring dat het hun terrein was en dat het verboden was zonder toestemming daar te staan. Hij zei ook: Ik neem aan dat jullie geen toestemming hebben van Schiphol? Wij zeiden nee en toen moesten we opschieten van de agent. Maar kort daarna zagen we al weer mensen die kant op lopen met stoeltjes en etc.
waar stond je PRECIES?
Ik ben de jongen in het groene shirt. De foto hieronder laat precies zien waar wij stonden.

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 835&nseq=1
Canon 7D | Canon 40D | EF 70-200 F/2.8 USM | EF 17-85 F/4-5.6 IS USM | EF 50 F/1.8 IS USM | Sigma 10-20 F/4-5.6 | 2.0 Extender |

Jetphotos:
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=31442
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3104
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Location: amsterdam
Contact:

Post by cyclingdutchman »

Hallo,
Er staan dagelijks mensen langs die slootkant die om de haverklap
worden weggestuurd veelal dagjesmensen maar ook fotografen
En staan wel degelijk hekken waar je tussen door kan lopen,
maar aangezien het luchthaven-terrein is heb je je te houden aan
de verkeersregels die op de luchthaven gelden!!
Als je geluk hebt kun je er de hele dag staan.
Mijn stek is het niet met al die lichtmasten en het auto-verkeer
op de achtergrond

Gr Adriaan.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11184
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Captain-Amar wrote:de toren had gemeld dat een piloot had geklaagd dat wij een afleidende factor waren
Lijkt me vrij sterk.
RobertMB wrote:"een piloot", een "verkeersleider" (...) hun dag niet hadden?
Dat merken ze dan van elkaar, maar verder gaat dit in principe niet 8)
Het verhaal komt op mij over als een makkelijk verhaal van de motormuis om niet te hoeven zeggen 'ik draag je op om te vertrekken'.

Erik
Engines Turning Or People Swimming
Captain-Amar
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 154
Joined: 26 Dec 2007, 20:32

Post by Captain-Amar »

Tja, wat als je daar weer gaat staan en in een bijzonder geval herkent door die agent omdat het dezelfde in dienst is. Wat moet je dan doen?
User avatar
kiwi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1471
Joined: 20 Mar 2007, 22:24
Location: Amsterdam
Contact:

Post by kiwi »

Als hij jou niet verteld heeft dat bij volgende overtreding een boete volgt kan hij weinig doen denk ik
Captain-Amar
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 154
Joined: 26 Dec 2007, 20:32

Post by Captain-Amar »

Enkhuizen?! dat is 4 km hier vandaan. (Grootebroek) Maar ik weet niet meer of hij wat heeft gezegt over een volgende keer. Maar ik waag het er gewoon op de volgende keer.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”