TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
787Dreamliner
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 07 Jun 2014, 19:19
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 787Dreamliner »

OR365 wordt vandaag uitgevoerd door een Thomson Dreamliner (G-TUID). Iemand een idee waarom? :/
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Omdat de TFL niet op tijd terug was om de vlucht op tijd uitt te voeren en de TFK in de hangaar staat.
IVM DBC regeling dus de G-TUID..
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
787Dreamliner
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 07 Jun 2014, 19:19
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 787Dreamliner »

Aha, dank je. Zal wel vaker voor gaan komen denk ik nu alle 787s binnen de TUI Groep de zelfde configuratie krijgen
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

theowal wrote:Op facebook van Arke staat er drie foto's van TFM waarop de naam duidelijk is afgebeeld. Dus de TFL heeft als enige geen naam!
En wat is LOPA?
[ Post made via Mobile Device ]
LOPA = Layout of passenger accommodations

Grt,
Erik
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

787Dreamliner wrote:Aha, dank je. Zal wel vaker voor gaan komen denk ik nu alle 787s binnen de TUI Groep de zelfde configuratie krijgen
Ja. Dat is de bedoeling ook. Met als einddoel 1 TUI Airline

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Vlootnieuws:

PHOYI
Staat in SNN voor een C-Check en komt begin mei weer terug.
Wordt na de zomer aangepast van een 283 zitter naar een 300 zitter, met alleen Economy en Comfort. Zo hebben ze dezelfde stoelcapaciteit als een 787.

PHOYJ
Laatste vlucht onder Arke kleuren.
12-04-2014 NO730/NO731 MXP-CYO-MXP. Terug de 13e in MXP.
Gaat dan de 14e van MXP naar BRU voor delivery aan JetAir.

PH-TFD
Gaat in C-Check half juni

PH-TFK
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de eerste week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFL
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de tweede week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFM
Vliegt nu in een stoelindeling van 291 seats en wordt de laatste week van mei aangepast aan een stoelindeling 300 seats

In oktober 2015 moeten ALLE TUI 787 toestellen van binnen gelijk zijn.

Voorjaarslease:
TuiFly 737-800 D-ATUF van 23 april tot en met 16 mei. Vliegt in full economy 189 seats

Zomerleases:
737-800 Miami Air in Juli Augustus
737-300 Jettime in Juli, Augustus en September,
737-800 TUI Nordic Half juni tot eind oktober
737-400 Maatschappij wordt later bekend gemaakt, machine zal worden gedeeld met JetAir.

Registraties en nadere details volgen. 733 en 734 worden met name op kleinere bestemmingen ingezet.

De zomervloot 2015 bestaat uit
3x Eigen 787 (914 seats)
1x Eigen 76W (283 seats)
5x Eigen 73H (915 seats)
2x 73H (366 seats)
1x 733 (144 seats)
0.5 x 734 (82 seats)
Totaal beschikbare seats per dag: 2704.

De zomervloot was in 2014:
1x eigen 787 (307 seats)
3x eigen 76W (849 seats)
1x eigen 763 (265 seats)
5x eigen 73H (915 seats)
1x 73H (183 seats)

Totaal: 2519 beschikbare seats per dag.
In 2015 een toename van 6.2% in beschikbare stoelen.
All times are local times!

Regards, N.
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

Leuke nieuwtjes Niels!

Paar vragen nog;
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ex OYE deze zomer ook nog de vloot kwam versterken? Of zijn hier de genoemde 73's voor in de plaats gekomen?
Zal na de zomer de OYJ (of hoe deze bij JAF geregistreerd gaat worden) ook naar indeling 300 gaan zodat deze in kan springen voor de OYI en v.v.?
En als laatste vraag ;)... krijgt de OYJ ook meteen het nieuwe jasje bij JAF?

Merci!

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De OYJ krijgt inderdaad ook een 300 seatplan. Zodat deze probleemloos een vlucht van de JAF 787 OO-JDL over kan nemen. Wanneer weet ik niet. Dat kan ik niet zien. Over het kleurenschema. Ja deze wordt aangepast, maar ook hierbij: wanneer geen idee. Ik heb in dat opzicht geen zicht op wat er wanneer bij JAF gebeurd.

De OYE komt niet. Daarom de extra 737's. De huidige extra ingehuurde 767 vliegers gaan mee met de OYJ naar JAF.

Het ombouwen van de OYI is bedoeld zodat er probleemloos een 76 ingezet kan worden als er een 78 om wat voor reden dan ook niet gaat. Alle paxen kunnen dan mee, scheelt weer DBC compensatie.

Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Delta12
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 900
Joined: 04 Oct 2004, 17:42
Type of spotter: F5
Location: N52E005

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Delta12 »

Handige Info hier, Dus nog maar 1x 767 deze zomer. Ik hoop stiekum dat onze vlucht van vanaf Tenerife in juni ook een 787 ipv 767 word... :mrgreen: :mrgreen:

p.s wat is DBC ? En ik las iets over 2018 met registraties?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

DBC-Denied Boarding Compensation.
Oftewel vergoedingen bij vertragingen en annuleringen.

Vooralsnog gaat er met de registraties niets veranderen.
All times are local times!

Regards, N.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

B767-300ER wrote:Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)
Komt dat doordat alle vluchten op tijd zijn geweest, of lopen er nog procedures over uit te keren bedragen. Aangezien het jaar pas ruim drie maanden oud is, lijkt het mij niet onmogelijk dat gevallen die over vluchten van dit jaar gaan nog ergens in behandeling zijn, dan wel bij de maatschappij, dan wel bij een rechter die zich ergens over moet uitspreken.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

aviodromefriend wrote:
B767-300ER wrote:Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)
Komt dat doordat alle vluchten op tijd zijn geweest, of lopen er nog procedures over uit te keren bedragen. Aangezien het jaar pas ruim drie maanden oud is, lijkt het mij niet onmogelijk dat gevallen die over vluchten van dit jaar gaan nog ergens in behandeling zijn, dan wel bij de maatschappij, dan wel bij een rechter die zich ergens over moet uitspreken.
Het eerste uiteraard, anders had ik dat hier niet zo stellig geroepen.
Geen 1 van de geplande arke vluchten is in 2015 geannuleerd of met 3 uren of meer vertraging aangekomen op plaats van bestemming. Er lopen dus ook geen rechtszaken oid over deze genoemde periode.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

Op de site van arke staat bij " met welke toestellen vliegt arke" dat er naast de 737 300 van jettime ook een 737 800 daarvan ingehuurd wordt ipv de TUI Nordic?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Davy1981 wrote:Op de site van arke staat bij " met welke toestellen vliegt arke" dat er naast de 737 300 van jettime ook een 737 800 daarvan ingehuurd wordt ipv de TUI Nordic?

[ Post made via Mobile Device ]
Jettime heeft geen -800 AFAIK.
De kist is van TUI Nordic. Wordt gevlogen door (deels) jettime crew.
De 734 komt van Cello Aviation overigens.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 351
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

B767-300ER wrote:De OYJ krijgt inderdaad ook een 300 seatplan. Zodat deze probleemloos een vlucht van de JAF 787 OO-JDL over kan nemen. Wanneer weet ik niet. Dat kan ik niet zien. Over het kleurenschema. Ja deze wordt aangepast, maar ook hierbij: wanneer geen idee. Ik heb in dat opzicht geen zicht op wat er wanneer bij JAF gebeurd.

De OYE komt niet. Daarom de extra 737's. De huidige extra ingehuurde 767 vliegers gaan mee met de OYJ naar JAF.

Het ombouwen van de OYI is bedoeld zodat er probleemloos een 76 ingezet kan worden als er een 78 om wat voor reden dan ook niet gaat. Alle paxen kunnen dan mee, scheelt weer DBC compensatie.

Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
hoe zit t al er onverhoopt een 767 op een ica 787 bestemming gaat vliegen. Mogen 787 vliegers ook op een 767 vliegen bijvoorbeeld op de terugreis. Of moet de kist dan wachten totdat de crew de uren heeft gerust.

[ Post made via Mobile Device ]
Post Reply

Return to “'t Praethuys”