CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by Hans »

Gerard wrote:
Hans wrote:Daarover hoef ik tegenover niemand verantwoording af te leggen :P
En daar gaat het uiteindelijk toch om, hoewel het wel altijd leuke discussies opleverd, bij voorkeur bij een :cheers:

Hans
User avatar
Richard from Rotterdam
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2653
Joined: 09 Aug 2004, 12:38

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by Richard from Rotterdam »

Hans van der Vlist wrote:
Ook de USCG in Amerika is niet militair

Toch schrijf ik deze kisten ook op hoor, maar dat moet iedereen voor zich zelf weten.

Hans
Heb jij even mazzel dat de U.S. Coast Guard wel militair is ... :

van hun website http://www.uscg.mil" onclick="window.open(this.href);return false;
About Us

Get to Know Your Coasties!

The United States Coast Guard (USCG) is a military branch of the United States involved in maritime law, mariner assistance, and search and rescue, among other duties of coast guards elsewhere. One of the seven uniformed services of the United States, and the smallest armed service of the United States, its stated mission is to protect the public, the environment, and the United States economic and security interests in any maritime region in which those interests may be at risk, including international waters and America's coasts, ports, and inland waterways.
:wink:
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by Polecat »

is ieders keuze ... en ik vond het "kun je een vlucht boeken" criterium wel grappig bedacht 8)

Denk dat , mocht je het überhaupt al willen, het enige échte criterium zou zijn of het toestel gefinancierd wordt door een ministerie van defensie of niet. Elk ander toestel lijkt me technisch gezien feitelijk civiel...maar nogmaals... who cares :P
zoveel spotters, zoveel manieren van spotten!
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Frank Mink
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 704
Joined: 01 Jun 2003, 01:17
Subscriber Scramble: Frank Mink

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by Frank Mink »

Hi all,

Als ik het correct heb, viel de Coast Guard tot enkele jaren geleden onder het ministerie van Verkeer. Dus de USCG was toen geen militaire instantie........
Dus zouden de puur militaire spotters onder ons die kisten totaal negeren. Nu is de USCG onderdeel van Defensie, en dan schrijven we het wel op?? :)

Grappig hoor die US Coast Guard, altijd goed voor discussie.

Greetz en Happy Spotting
Frank Mink
patrick dirksen
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3194
Joined: 11 Sep 2002, 00:12
Type of spotter: Mil & ex-mil, zowel nummers als platen!
Subscriber Scramble: patrick dirksen
Location: Eindhoven (en een beetje Epe)

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by patrick dirksen »

Dit blijft leuke discussies opleveren, waar je tijdens trip kilometers lang over bezig kunt zijn. Vooral als je vaak op pad gaat met iemand die ALLES spot (tot balonnen en ultralights toe) :wink:
Voor mij is het criterium: heeft een kist een roundel en/of squadron markings? Zo ja dan telt ie als militair, en anders niet. Maar uiteraard zijn daar ook weer uitzonderingen op. Denk bijvoorbeeld aan de Falcon 50's van de Franse luchtmacht. Sommige zijn volledig in militaire VIP-kleuren, maar er zijn er ook een paar volledig in het wit met alleen een "civiele" regi erop (bv. F-RAFJ). Die voldoet dus eigenlijk niet aan mijn eigen criteria maar plaat ik uiteraard wel!
De Securité Civile telt zo dus wel als militair, maar de Douanes Francaises dus weer niet....
Ach, uiteindelijk heeft iedereen zo z'n eigen criteria inderdaad, en dat houdt het leuk! :lol:
Cheers,

Patrick Dirksen
Tristar Aviation
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by cHabu »

patrick dirksen wrote:Ach, uiteindelijk heeft iedereen zo z'n eigen criteria inderdaad, en dat houdt het leuk! :lol:
Bovenstaande is het leuke maar ook het banale van het spotten.

We laten iedereen vrij in zijn / haar keuze, maar als het afwijkt van de eigen keuze, dan volgt er een discussie....

Uit de tijd van het BBS (aai, al zo oud ?) weet ik nog dat 'militair' voorzien was van een vlaggetje, waarop gelijk de gehele vloot van Lufthansa werd bestempeld als zijnde van de Luftwaffe.

Het blijft leuk maar ook wel banaal,dit soort discussies.
patrick dirksen wrote:Vooral als je vaak op pad gaat met iemand die ALLES spot (tot balonnen en ultralights toe)
Grts, Chris.

(Die ALLES spot....)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
wonju666
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 515
Joined: 23 Jul 2008, 22:47
Subscriber Scramble: wonju666

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by wonju666 »

According to http://www.uscg.mil" onclick="window.open(this.href);return false; this is the current USCG command structure:
Admiral Thad W. Allen assumed the duties of the 23rd Commandant of the U.S. Coast Guard on May 25th, 2006. As such, he leads the largest component of the Department of Homeland Security (DHS), comprised of about 42,000 men and women on Active Duty, 7,000 civilians, 8,000 Reservists and 34,000 volunteer Auxiliarists. He is the only four-star Admiral of the Coast Guard, and is appointed for a four year term by the President of the United States upon confirmation of the US Senate. The Coast Guard Commandant is not a member of the Joint Chiefs of Staff. He reports to the President, the Secretary of Homeland Security and the Secretary of Defense. Prior to the creation of the Department of Homeland Security in 2003, the Coast Guard Commandant reported to the Secretary of Transportation.
Its mission is:
The United States Coast Guard is a military, multimission, maritime service within the Department of Homeland Security and one of the nation's five armed services. Its core roles are to protect the public, the environment, and U.S. economic and security interests in any maritime region in which those interests may be at risk, including international waters and America's coasts, ports, and inland waterways.
ehbg
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 94
Joined: 29 Aug 2003, 23:04

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by ehbg »

Een ervaring met deze discussie:
Tijdens een Reforger oefening op Schiphol halverwege de jaren 80 werd deze discussie ook gevoerd.
Nadat alle standpunten ingenomen waren, keken een aantal militaire spotters demonstratief alleen nog naar de mooie C141’s. Dat bleek geen handige zet. Ze moesten er opgewezen worden dat de vrijwel witte 707 die voorbij kwam taxiën wel interessant was. Zelfs de registratie (4X-JY*) overtuigde niet direct iedereen.

Zelf noteer ik veel te veel. Voor mij telt vooral het toestel en productielijst. De eigenaar vind ik minder interessant. Dat levert ook weer dilemma´s op met omgebouwde vliegtuigen. Zo blijf je lekker bezig.

Gr.,

Erik
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11182
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: CIV vs MIL vs Gvmt...up to you

Post by Key »

Laten we op dit forum alle kisten die twee 'kampen' graag tot het hunne willen rekenen voorlopig maar in beide soorten topics zetten. Beteer een keer teveel dan te weinig, toch?

Erik
Engines Turning Or People Swimming
Post Reply

Return to “'t Praethuys”