KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

BFO is formeel al uitgefaseerd per 09jan16...

de volgende staan nu per:

BFK per 05sep16
BFA per 15oct16
BFD per 31oct16
BFP per 31oct16
BFN per 26mar17
BFE per 22may17
BFR per 01nov17
BFC per 04dec17
BFU per 30jun18
BFB per 31oct18

wijzigingen voorbehouden :!:
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 724
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

hoeveel uren/cycles hebben de machines inmiddels op de klok staan? Gezien de KLM utilisatie zal dat voor een aantal machines +100.000 zijn?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

vlgs mij gaat de BFA al richting de 130.000
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble: HV7572KC
Location: Sneek

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV7572KC »

Volgens een oud schema hier zal in de A332s de PH-AOF de volgende zijn die WFU gaat, was ooit iets van mei 2016.
Is dit nog actueel of blijfven A t/m F + M + N voorlopig nog jaren fladderen?
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wanneer wordt dreamliner n r3 geleverd, PH-BHD?
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23624
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

nemaco wrote:Wanneer wordt dreamliner n r3 geleverd, PH-BHD?
Planning is 11 FEB 16.
Rgds,Martin.
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

HV7572KC wrote:Volgens een oud schema hier zal in de A332s de PH-AOF de volgende zijn die WFU gaat, was ooit iets van mei 2016.
Is dit nog actueel of blijfven A t/m F + M + N voorlopig nog jaren fladderen?
de AOF krijgt v/a 11jul16 een C2-check, en v/a 14apr18 een D-check, dus die gaat voorlopig nog door...
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

HV7572KC wrote:Volgens een oud schema hier zal in de A332s de PH-AOF de volgende zijn die WFU gaat, was ooit iets van mei 2016.
Is dit nog actueel of blijfven A t/m F + M + N voorlopig nog jaren fladderen?
Wie weet met een olie prijs van onder de 30 USD /vat.


Streep
unimproved
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 34
Joined: 21 May 2014, 20:02

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by unimproved »

AOH staat nu met nieuwe verf in H12, samen met AOI(?) in oude kleuren.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Even iets heel anders. Is er nog iemand naar de personeelsbijeenkomst geweest in het kader van het HPO project? Ik vraag me af hoe de directie dit wil gaan verkopen nu men in Frankrijk weer gewoon doet alsof er helemaal niets aan de hand is.
Fencher24
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 146
Joined: 01 Jul 2011, 19:34
Location: St.Petersburg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Fencher24 »

unimproved wrote:AOH staat nu met nieuwe verf in H12, samen met AOI(?) in oude kleuren.
AOH en nieuwe verf?
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

Fencher24 wrote:
unimproved wrote:AOH staat nu met nieuwe verf in H12, samen met AOI(?) in oude kleuren.
AOH en nieuwe verf?
2-PAOH in nieuwe beschildering van Shaheen bedoel je zeker :?:
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

76-er wrote:Even iets heel anders. Is er nog iemand naar de personeelsbijeenkomst geweest in het kader van het HPO project? Ik vraag me af hoe de directie dit wil gaan verkopen nu men in Frankrijk weer gewoon doet alsof er helemaal niets aan de hand is.
E&M HPO, of bedoel je een andere :?:
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Geen specifieke afdeling nee. Kan me voorstellen dat de weerstand vanaf de werkvloer wat toeneemt na de meest recente berichtgeving uit Parijs.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21816
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

76-er wrote:Even iets heel anders. Is er nog iemand naar de personeelsbijeenkomst geweest in het kader van het HPO project? Ik vraag me af hoe de directie dit wil gaan verkopen nu men in Frankrijk weer gewoon doet alsof er helemaal niets aan de hand is.
...hopelijk krijg je nog antwoord op jouw vraag. Tot die tijd:

Update: gisteren, 18:20

KLM informeert zijn personeel deze week over de geplande reorganisatie bij Ground Services.

De adviesaanvraag hiervoor is maandag verstuurd aan de ondernemingsraad.
Dat bevestigt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij.
Volgens de KLM leiden de voorgestelde plannen niet tot gedwongen ontslagen.

KLM wil de komende jaren €700 mln besparen om te kunnen concurreren met
Europese prijsvechters als Ryanair en EasyJet en
snelgroeiende maatschappijen uit het Nabije Oosten en Midden-Oosten: Turkish Airlines en Emirates.

In de zomer lekte al een intern plan uit om van KLM een zogenoemde 'high performance organisation' te maken.

De directie wil het aantal managementlagen verminderen en het aantal managers met een kwart reduceren,
wat een gehoopte kostenbesparing van € 40 mln per jaar moet opleveren.

Geen gedwongen ontslagen

In december startte de KLM al met de reorganisatie bij de afdelingen communicatie en personeelszaken.

De komende tijd stuurt het management ook de bezuinigingsplannen voor de
technische dienst en de vrachtafdeling naar de ondernemingsraad.
Die moet zich nog uitspreken over de plannen.

KLM, dat in september een definitieve cao voor het grond-, cabine- en cockpitpersoneel afsloot,
heeft gezegd dat er door natuurlijk verloop tot aan 2020 geen gedwongen ontslagen hoeven te vallen,
al is het de vraag hoe de reorganisatie kan plaatsvinden zonder dat daardoor mensen hun baan verliezen.

FNV-bestuurder Jan van den Brink houdt de directie aan zijn toezegging.
'Wij gaan natuurlijk niet de werkgelegenheidsgarantie die met veel pijn en moeite is afgesproken te grabbel gooien,
dus dat blijft overeind.’

Air France: nog niet zover

Zusterbedrijf Air France is nog niet zover. De luchtvaartmaatschappij presenteerde vrijdag een nieuw reorganisatieplan.

Dat gaat een stuk minder ver dan het zogenoemde 'bezuinigingsplan B',
dat in oktober tot boze reacties leidde bij personeelsleden van Air France.

De top van het bedrijf hoopt op het vrijwillige vertrek van duizend personeelsleden en een verhoging van de productiviteit.

Eerdere plannen om onrendabele routes te sluiten,
toestellen uit de roulatie te nemen en bijna drieduizend banen te schrappen zijn nu van de baan.
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
Post Reply

Return to “'t Praethuys”