KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Hallo Ger,
normaal gesproken gaat de 747 kaal tijdens de D-check en wordt dan opnieuw gespoten. Daar de BFN nu t/m 20/21 doorvliegt verwacht ik dat de kist inderdaad nog de nieuwe livery gaat krijgen.

De BFD gaat 15 januari uit de operatie en gaat begin februari naar Mojave.

Groeten, Roel
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1828
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

poereng wrote:Hallo Ger,
normaal gesproken gaat de 747 kaal tijdens de D-check en wordt dan opnieuw gespoten. Daar de BFN nu t/m 20/21 doorvliegt verwacht ik dat de kist inderdaad nog de nieuwe livery gaat krijgen.

De BFD gaat 15 januari uit de operatie en gaat begin februari naar Mojave.

Groeten, Roel
Hallo Roel, goed om te horen dat de PH-BFN nog langer in de vloot blijft. Is of was het ook de bedoeling dat de PH-BFY tijdens onderhoud de nieuwe beschildering krijgt.
Volgens mij is dat nog de enige 747 met KLM Asia titels.

groeten, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

De BFY moet inderdaad ook de nieuwe livery krijgen tijdens diens D-check later dit jaar, daarmee zijn KLM Asia 747's dan history.

Omdat de BFN doorvliegt gaat de BFF er dit jaar einde zomerdienst al uit. Het uitfaseerschema is daarmee dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017 >> gaat begin februari naar Mojave
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFF - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017

Groeten,
Roel
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Is er al iets bekend over de uitfasering van een Airbus? Er is aangekondigd dat veel toestellen waaronder 12 A330's Wi-Fi zouden krijgen. Hieruit je zou kunnen afleiden dat er een vertrekt, er zijn er immers 13. PH-AOE had een datum in maart 2017 als einde lease staan. Is dat nog zo en betekent dat mogelijk dat dit toestel vertrekt?
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 686
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Enig idee waarom de A330's geen nieuwe livery krijgen na een grootonderhoudsbeurt?
poereng wrote:Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

poereng wrote:Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
Uiteraard. Bedankt voor je antwoord. Misschien heeft men zich vergist bij het noemen van het aantal toestellen dat Wi-Fi zou krijgen.
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 686
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Duidelijk, dank!

Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?

poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

320?
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

nemaco wrote:Duidelijk, dank!

Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Kan mij Pieter Elbers heugen in diverse interviews van enkele maanden terug waarin hij duidelijk was dat er geen A330 op de rol stond voor nieuwe kleuren. De B777-200 zit in het zelfde schuitje.
Groeten,
Ron
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

poereng wrote:
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
4x uitgefaseerde KLM 744's, Teruel (LETL), 27 December 2016

Image

Orgineel geupload door Oscar Laborda, zie : http://www.flickr.com/photos/olaborda/31789787802/

De actuele sloop (verwijdering pylons en TE flaps) is reeds begonnen, zie : http://www.flickr.com/photos/olaborda/3 ... 5/sizes/o/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Fiets wrote:
In februari/maart '17 gaat de A330-200 vloot naar 18C en 249M (nu 30/213). De A330-300 blijft 30C en 262M.
Eind 2017 gaat men de WBC updaten met full flat stoelen

Planning nog ongewijzigd?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

76-er wrote:
Fiets wrote:
In februari/maart '17 gaat de A330-200 vloot naar 18C en 249M (nu 30/213). De A330-300 blijft 30C en 262M.
Eind 2017 gaat men de WBC updaten met full flat stoelen

Planning nog ongewijzigd?
Komt de Wi-Fi erin met de eerste of met de tweede fase van de ombouw? Ik neem aan dat met de tweede fase het aantal C stoelen afneemt? Het ziet ernaar uit dat alleen het deel van de BC voor de WC's gehandhaafd blijft. Het deel erna wordt economy (comfort).
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)

Registration back in service
PH-BVA 16jun2016
PH-BVB sep2016
PH-BVC okt2016
PH-BVD nov2016
PH-BVF dec2016
PH-BVG jan2017
PH-BVI feb2017
PH-BVK mrt2017

Modification will take about 3 weeks. Only BVA takes longer as it also includes the certification programme.

Klopt deze planning nog?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”