KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 685
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

KLM heeft twee 777-300’s besteld, PH-BVV en PH-BVW voor levering in november en december 2020. Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline dit soort vliegtuigen bestelt ipv 777X.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

KLM is qua vloot altijd een volger geweest en nooit een trendsetter. Vanuit dat oogpunt niet heel bijzonder.
All times are local times!

Regards, N.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

En het is ook typisch KLM om nog een laatste paar 'end of the line' machines op te kop te tikken voor een bodemprijs. Hetzelfde zag je met de laatste batch 747-400 combi's en recent nog met de 4 nieuwe 737-800's.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

nemaco wrote:KLM heeft twee 777-300’s besteld, PH-BVV en PH-BVW voor levering in november en december 2020. Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline dit soort vliegtuigen bestelt ipv 777X.
Als je nu een 777X besteld krijg je die niet rond die tijd geleverd, dan gaat net de eerste naar Lufthansa.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23639
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

B767-300ER wrote:KLM is qua vloot altijd een volger geweest en nooit een trendsetter. Vanuit dat oogpunt niet heel bijzonder.
Idd, KLM kijkt eerst de kat uit de boom,dan pas bestellen. :wink:
Rgds,Martin.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 685
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BXH gaat na een kleine maand stilstand weer de route op morgen
CaptainRoPro wrote:Geen lekker dagje voor de KLM...
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... um=twitter

https://www.upinthesky.nl/2019/07/09/bo ... ssion=true
Zonde, betreft de nieuwe PH-BCG
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

nemaco wrote:...Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline...
Inderdaad, dat zogenaamd ecologisch verantwoord geleuter van de blauwe directie slaat echt nergens op. Aan de andere kant is dit inderdaad economisch gezien gewoon slim. Valt me mee dat GL hier nog geen kamervragen over heeft gesteld, de staat is tenslotte aandeelhouder. ;) Oh nee, zomervakantie.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 685
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Alle oude orders inclusief de AF orders die richting KLM zijn gegaan ipv de KLM A350’s, zijn nu definitief omgezet naar 787-10’s ipv de initiële 787-9’s orders. Er blijven dus 13 x 787-9’s in de vloot, 1 x 787-10 en in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.

In zoverre is dit nieuws aangezien de omzetting nu pas officieel is en meerdere orders naar voren zijn getrokken in vergelijking met de initiële orders van AF. 787 nr 28 zou pas januari 2023 worden geleverd ipv mei 2022. Tevens zijn een aantal KLM orders (787-10 nrs 5 tm 9) iets naar voren geschoven.
Inkjet wrote:In het AF/KLM persbericht staat het subtype van de 6 van AF naar KLM verplaatste 787's niet. Ik begrijp het KLM persbericht als: we hebben er 13 (787-9's) en er komen nog 15 787's bij (zonder nadere aanduiding, maar zeker 9 daarvan worden -10's).
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Last edited by nemaco on 02 Aug 2019, 11:48, edited 1 time in total.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

B767-300ER wrote:KLM is qua vloot altijd een volger geweest en nooit een trendsetter. Vanuit dat oogpunt niet heel bijzonder.
Daar valt natuurlijk wel wat aan af te dingen. :wink:

@Nemaco: thanks voor de updates. Op zich niet heel verrassend natuurlijk zo'n extra order voor 777-300ER's. Deze info (zowel van 777 als 787) is zekers alleen nog intern bekend aangezien ik er verder niets over kan vinden?
Last edited by Iemand91 on 02 Aug 2019, 11:50, edited 2 times in total.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 685
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
76-er wrote:
nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

nemaco wrote:10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
Daar was ik al bang voor. :roll:
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1827
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

nemaco wrote:Alle oude orders inclusief de AF orders die richting KLM zijn gegaan ipv de KLM A350’s, zijn nu definitief omgezet naar 787-10’s ipv de initiële 787-9’s orders. Er blijven dus 13 x 787-9’s in de vloot, 1 x 787-10 en in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.

In zoverre is dit nieuws aangezien de omzetting nu pas officieel is en meerdere orders naar voren zijn getrokken in vergelijking met de initiële orders van AF. 787 nr 28 zou pas januari 2023 worden geleverd ipv mei 2022. Tevens zijn een aantal KLM orders (787-10 nrs 5 tm 9) iets naar voren geschoven.
Inkjet wrote:In het AF/KLM persbericht staat het subtype van de 6 van AF naar KLM verplaatste 787's niet. Ik begrijp het KLM persbericht als: we hebben er 13 (787-9's) en er komen nog 15 787's bij (zonder nadere aanduiding, maar zeker 9 daarvan worden -10's).
Zouden ze het niet gewoon beslissen tegen de tijd dat de produktie gepland wordt?
Is er al meer bekend welke construction en line nummers er voor de KLM 14 787-10's zijn gereserveerd? LN 908/926/946/962 zijn al bekend...

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote:10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
De 747's staan vaker aan de grond voor gepland onderhoud dan de 777/787 dus de capaciteitsuitbreiding is groter dan zes toestellen. Gezien de eerder in deze draad genoemde leasetermijnen zou je inderdaad aan een deel van de A330's kunnen denken. Waarmee de Airbus een kleine subvloot wordt en dat is niet ideaal.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23639
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

76-er wrote:
nemaco wrote: in bestelling 14 x 787-10’s die alle geleverd zullen worden tussen september 2019 en mei 2022.
Plus die 2 77W maakt dus een totaal van 16 widebodies in minder dan 3 jaar. Hoeveel -400's gaan er nog weg? 10? M.a.w. een groei in units van 6 stuks? Da's nie niks.
2021,moeten alle 74's eruit zijn.
Rgds,Martin.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”