KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

pjotrtje wrote:Oh-oh, flashback... https://youtu.be/vBDbUjUH5So
:mrgreen: :mrgreen:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Inkjet wrote:Ik zag dat PH-BQG onderweg is als KL9869 naar... Amarillo! Nu is een vluchtnummer als dit geen gewone vlucht dus ik vermoed onderhoud/paintjob?
Klopt, machine gaat gespoten worden in Texas.
Eind van de maand komt hij terug.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16430
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

streep wrote:
Inkjet wrote:Ik zag dat PH-BQG onderweg is als KL9869 naar... Amarillo! Nu is een vluchtnummer als dit geen gewone vlucht dus ik vermoed onderhoud/paintjob?
Klopt, machine gaat gespoten worden in Texas.
Eind van de maand komt hij terug.
Daarna gaat de BQH voor deco dezelfde kant op.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

pjotrtje wrote:Oh-oh, flashback... https://youtu.be/vBDbUjUH5So
haha jij ook al :) Radio Noordzee!
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Ik begrijp dat er sinds een paar jaar geen verfbeurten meer worden uitgevoerd in AMS.
Wel erg ver weg voor een "paintjob only". Of wordt er ook nog maintenance uitgevoerd ?
Normaliter werd een nieuwe KLM livery gecombineerd met een HMV (op de kleintjes letten !!)

Vraag : welk (groot)onderhoud wordt er momenteel nog gedaan door KLM/TD in AMS en op welke vliegtuigtypes ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BFY is op de weg terug, PH-BFH is net naar Jakarta vertrokken.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 686
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BCL heeft een nieuw Line Number en Tabulation Number (YV676) gekregen. Levering vindt plaats vlak voor Kerst.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Inkjet wrote:PH-BFY is op de weg terug, PH-BFH is net naar Jakarta vertrokken.
Waarom is de PH-BFH nog naar Jakarta vertrokken voor maintenance (C-Check) terwijl volgens de 744 uitfaseringslijst dit vliegtuig over 3-4 maanden (maart 2020) buiten dienst wordt gesteld.
Een extensie voor een paar maanden werd vroeger door de RLD makkelijk verleend als er onderhoudsplanning problemen waren bij de TD
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 686
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Het laatste uitfaseringsschema is gewijzijgd. BFG zou 9 december worden uitgefaseerd en BFH zou 30 maart 2020 zijn. De nieuwe data weet ik nog niet maar beide zullen we later worden uitgefaseerd.
747classic wrote:
Inkjet wrote:PH-BFY is op de weg terug, PH-BFH is net naar Jakarta vertrokken.
Waarom is de PH-BFH nog naar Jakarta vertrokken voor maintenance (C-Check) terwijl volgens de 744 uitfaseringslijst dit vliegtuig over 3-4 maanden (maart 2020) buiten dienst wordt gesteld.
Een extensie voor een paar maanden werd vroeger door de RLD makkelijk verleend als er onderhoudsplanning problemen waren bij de TD
User avatar
TNCB
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 426
Joined: 25 Feb 2005, 23:04
Subscriber Scramble: TNCB
Location: Groningen, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by TNCB »

Biem wrote:De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
Volgens een draadje op Airliners.net:
"In the middle of the Atlantic we did a couple of 360s due to, according the Captain, that the New York sector or something was closed."
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

TNCB wrote:
Biem wrote:De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
Volgens een draadje op Airliners.net:
"In the middle of the Atlantic we did a couple of 360s due to, according the Captain, that the New York sector or something was closed."
Verklaart ook waarom een TUI kist (PH-TFK) naar CUR is uitgeweken naar BGI denk ik. Bedankt!
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16430
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

TNCB wrote:
Biem wrote:De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
Volgens een draadje op Airliners.net:
"In the middle of the Atlantic we did a couple of 360s due to, according the Captain, that the New York sector or something was closed."
New York OACC computer issue AFAIK.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Vandaag 2x een B744 naar CUR, De KL735 wordt uitgevoerd door de PH-BFG en de KL733 door de PH-BFN. Best uniek!
Last edited by Biem on 19 Nov 2019, 16:38, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Biem wrote:B774
Nieuw type tripple? :mrgreen:
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”