KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 726
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Berven1 wrote:Zou HV ook paar Airbussen A321XLR's hebben voor lange afstanden als de KLM ook een order gaat plaatsen bij Airbus? Zo kan HV net als de KLM met A321XLR een lijndienst openen vanaf Amsterdam naar New York of Toronto in Canada, bijvoorbeeld.
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat HV de plas over gaat vliegen. A321N zou wel geschikt kunnen zijn voor de wat verdere bestemmingen zoals Dubai, Egype of Tel Aviv.
RVG
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Berven1 wrote:Zou HV ook paar Airbussen A321XLR's hebben voor lange afstanden als de KLM ook een order gaat plaatsen bij Airbus? Zo kan HV net als de KLM met A321XLR een lijndienst openen vanaf Amsterdam naar New York of Toronto in Canada, bijvoorbeeld.
Wat denk je zelf.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Avgeek wrote:
B767-300ER wrote:Zou dan voor het eerst zijn dat HV dan anders besteld als KL. Daar is de kogel al door de spreekwoordelijke kerk vwb de MAX
Aan de andere kant blijf je als holding klant bij beide concurrenten, wat mogelijkheden bied voor de toekomst.
Eensch. Maar daar zorgt AF wel voor ;)
All times are local times!

Regards, N.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

RudiMD11 wrote:
Berven1 wrote:Zou HV ook paar Airbussen A321XLR's hebben voor lange afstanden als de KLM ook een order gaat plaatsen bij Airbus? Zo kan HV net als de KLM met A321XLR een lijndienst openen vanaf Amsterdam naar New York of Toronto in Canada, bijvoorbeeld.
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat HV de plas over gaat vliegen. A321N zou wel geschikt kunnen zijn voor de wat verdere bestemmingen zoals Dubai, Egype of Tel Aviv.
Denk het ook wel, maar Afrikaanse bestemmingen zijn ook aantrekkelijk voor HV zoals ze dat in het verleden hebben gedaan.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Welke winstgevende LCC heeft meerdere types (geen sub-types) in haar vloot? Voor een handvol Afrikaanse of andere medium-haul bestemmingen gaat HV geen extra type in de vloot opnemen.
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

mac wrote:Welke winstgevende LCC heeft meerdere types (geen sub-types) in haar vloot?
Jet2 en Pegasus.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Welke winstgevende LCC heeft meerdere types (geen sub-types) in haar vloot? Voor een handvol Afrikaanse of andere medium-haul bestemmingen gaat HV geen extra type in de vloot opnemen.
Zeker niet gezien het enorme succes van de 757 in de HV vloot in het verleden.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dutchbird wrote:
mac wrote:Welke winstgevende LCC heeft meerdere types (geen sub-types) in haar vloot?
Jet2 en Pegasus.
Inderdaad ja. Deze twee kwamen niet direct naar boven bij mij. Al ben ik wel benieuwd hoe de vloot van Jet2 eruit gaat zien als de 757's echt niet meer meekunnen. Pegasus heeft van zowel van de Boeings als de Airbussen een redelijk aantal in de vloot, ik zie HV niet groeien met een Airbus vloot van 20 a 30 stuks, los van de slotproblematiek op Schiphol.

But proof me wrong, niets is heilig natuurlijk.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23620
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

mac wrote:
Dutchbird wrote:
mac wrote:Welke winstgevende LCC heeft meerdere types (geen sub-types) in haar vloot?
Jet2 en Pegasus.
Inderdaad ja. Deze twee kwamen niet direct naar boven bij mij. Al ben ik wel benieuwd hoe de vloot van Jet2 eruit gaat zien als de 757's echt niet meer meekunnen. Pegasus heeft van zowel van de Boeings als de Airbussen een redelijk aantal in de vloot, ik zie HV niet groeien met een Airbus vloot van 20 a 30 stuks, los van de slotproblematiek op Schiphol.

But proof me wrong, niets is heilig natuurlijk.
Jet 2, heft net z'n eerste A321 ontvangen, totaal 14 stuks.
Rgds,Martin.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

mac wrote:Welke winstgevende LCC heeft meerdere types (geen sub-types) in haar vloot? Voor een handvol Afrikaanse of andere medium-haul bestemmingen gaat HV geen extra type in de vloot opnemen.
Ken niet alle jaarcijfers maar,
JetBlue, WestJet, Interjet, Azul, Norwegian, Air Asia, Scoot, AirDo, Level
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3355
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Volgens mij werd er gevraagd naar _winstgevende_ LCC’s ;-)
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3315
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

JetBlue, Azul, WestJet en AirAsia zijn winstgevend ;)
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
wingletmd11
Posts: 9
Joined: 10 Sep 2015, 12:07
Subscriber Scramble: Michiel

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by wingletmd11 »

Een ander gerucht:

B737-800 PH-BGB gaat de vloot dit voorjaar verlaten.......

Kan iemand dat bevestigen?
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16428
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

wingletmd11 wrote:Een ander gerucht:

B737-800 PH-BGB gaat de vloot dit voorjaar verlaten.......

Kan iemand dat bevestigen?
Dat lijkt mij wel heel snel! Die machine is echt jaren nieuwer dan de BXA, BXB, BXC etc....
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Had eerder een -700 verwacht ipv een grotere blauwe buis uit de vloot.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”