KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Sjors123
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2014, 23:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Sjors123 »

Een week geleden vloog ik met KLM terug naar Amsterdam met een 777-300. Tijdens het boarden vroeg de crew over de PA of iedereen zo vriendelijk wilde zijn om te helpen met het sluiten van alle bagage bakken. Ik vond het zelf niet helemaal correct om passagiers te vragen mee te helpen als je het mij vraagt. Ik heb het immers wel gedaan, want zo'n grote moeite is het niet. Maar toch lijkt het mij niet helemaal de normale gang van zaken, of het ik het mis?
Marcelb
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 912
Joined: 05 Apr 2004, 21:22
Subscriber Scramble: Marcelb

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Marcelb »

Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.

Ik heb dit verzoek nog nooit eerder op een KLM vlucht met andere type toestel gehoord.
Sjors123
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2014, 23:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Sjors123 »

Nee, ze vertelde verder niet waarom. Misschien hadden ze een beetje haast! :-)
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

En die dingen zijn ook niet erg licht als ze helemaal volzitten. Dus ik begrijp de vraag wel. Die nieuwe beschildering he, heeft dat niet iets met een veranderen van de cheatline zodat ie zowel bij de 190 als de 787 wat mooier is bij de neus?
Sjors123
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2014, 23:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Sjors123 »

Nee, in principe is het volkomen begrijpelijk. Het zijn er ook niet een paar die er dicht moet duwen. Maar echt klantvriendelijk vind niet. Ik ben wel echt heel benieuwd naar de nieuwe beschildering. Maar ik heb zo'n vermoede dat het niet veel gaat veranderen. Hier en daar een kleine aanpassing, maar een compleet andere livery? Denk het niet als ik eerlijk mag zijn ;-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Marcelb wrote:Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.

Ik heb dit verzoek nog nooit eerder op een KLM vlucht met andere type toestel gehoord.
Hangen ze bij een -300 dan hoger dan bij een -200?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2108
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:
Marcelb wrote:Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.

Ik heb dit verzoek nog nooit eerder op een KLM vlucht met andere type toestel gehoord.
Hangen ze bij een -300 dan hoger dan bij een -200?

[ Post made via Mobile Device ]
Domme vragen bestaan niet?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:
B767-300ER wrote:
Marcelb wrote:Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.

Ik heb dit verzoek nog nooit eerder op een KLM vlucht met andere type toestel gehoord.
Hangen ze bij een -300 dan hoger dan bij een -200?

[ Post made via Mobile Device ]
Domme vragen bestaan niet?
Klopt. Domme antwoorden echter wel! Zie je eigen antwoord hierboven. 8)

Reden waarom ik dit vraag (miss snap je het dan wel) Omdat hij expliciet het -300 erbij zet en zegt dat het bij andere types nooit gehoord te hebben. Daarmee wordt gesuggereerd dat hij het vaker heeft gehoord, maar alleen bij de 773.
Dat verbaasd mij aangezien het mij logisch lijkt dat ze bij een -200 net zo hoog hangen. Maar misschien ziet daar dus kennelijk wel verschil tussen gezien de opmerking van MarcelB.

Zou natuurlijk wel kunnen omdat een 772 9 abreast is en een 773 10 abreast dat het met de bagagebakken ook iets anders is.

Ik mag uit jouw heldere en duidelijke antwoord opmaken dat dat niet het geval is?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Sjors123
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2014, 23:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Sjors123 »

B767-300ER wrote:Reden waarom ik dit vraag (miss snap je het dan wel) Omdat hij expliciet het -300 erbij zet en zegt dat het bij andere types nooit gehoord te hebben. Daarmee wordt gesuggereerd dat hij het vaker heeft gehoord, maar alleen bij de 773.

[ Post made via Mobile Device ]
Hi,

Dit was de eerste keer dat ik het heb gehoord, en dat was toevallig in een -300. Die ruimte in die kist, door die 10 abreast is wel erg klein hoor! Die stewardess kon net door het gangpad heen..
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1539
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

Ik vermoed dat men probeerde sneller klaar te zijn vanwege delay, om te voorkomen dat bepaalde passagiers hun overstap zouden missen op spl. Je was zelf aan boord, dus wellicht kan je aangeven of er vertraging was?

[ Post made via Mobile Device ]
create your own database with www.spottingmode.com
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Sjors123 wrote:
B767-300ER wrote:Reden waarom ik dit vraag (miss snap je het dan wel) Omdat hij expliciet het -300 erbij zet en zegt dat het bij andere types nooit gehoord te hebben. Daarmee wordt gesuggereerd dat hij het vaker heeft gehoord, maar alleen bij de 773.

[ Post made via Mobile Device ]
Hi,

Dit was de eerste keer dat ik het heb gehoord, en dat was toevallig in een -300. Die ruimte in die kist, door die 10 abreast is wel erg klein hoor! Die stewardess kon net door het gangpad heen..
Zegt miss ook wat over de stewardess. Nee grapje
Bedabkt voor het ophelderen

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

Ben in februari naar/van SIN gevlogen met een KLM 773 en beide keren werd er gevraagd of de passagiers konden helpen met het sluiten van de middenbakken...er werd bijgemeld dat dit vanwege het gewicht was...(waarom men onderling niet vraagt aan een mannelijke cabine-collega om dit te doen, is mij een raadsel).
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

en wellicht omdat er 4 stoelen in het middenpad zitten bij een 773 en er daardoor wellicht wat verder gereikt moet worden...
All times are local times!

Regards, N.
Sjors123
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2014, 23:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Sjors123 »

Mijn vlucht was inderdaad ook vanaf SIN met de 836. Maar ik had verder geen vertraging. Blijkt dus een normale gang van zaken te zijn denk ik?

@B767-300ER, haha! Nouja over die stewardess had ik niets te klagen, had ook zeker geen verkeerd postuur haha ;-)
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

Stukje over de (mogelijke) nieuwe KLM livery!

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... te_Embraer
Post Reply

Return to “'t Praethuys”