KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 418
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Ger wrote:
Biem wrote:Is dit een periode dat er veel 737's weer een nieuwe verflaag krijgen of lijkt dat zo?
Vanaf 2 januari zijn de volgende kisten op NWI geweest:
PH-BXT, PH-BXA, PH-BXK, PH-BXF en de PH-BXC staat daar nu.

Van de BXA en BXF weet ik zeker dat ze in het nieuwe kleurenschema vliegen.
PH-BXT heeft ook het nieuwe kleurenschema gekregen. Op Norwich gestaan van 2 jan tot 7 jan.
PH-BXC heeft ook de nieuwe kleurenschema gekregen. Op NWI van 23 jan tot 1 febr.
PH-BXK heeft tussen 15 jan en 28 jan op NWI gestaan, maar nog niet gezien of dit toestel de nieuwe beschildering heeft gehad.
PH-BGF is op 2 febr 2018 als KL9867 naar NWI vertrokken.
PH-BGF is terug op de lijn gekomen op 7 feb, nog niet gespot met de nieuwe beschildering
PH-BGH is op 8 feb naar NWI vertrokken als KL9867.
PH-BGB mistte nog in het lijstje en staat vanaf 29 jan op NWI. BGB had het nieuwe kleurenschema al.
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1675
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

Biem wrote:
Ger wrote:
Biem wrote:Is dit een periode dat er veel 737's weer een nieuwe verflaag krijgen of lijkt dat zo?
Vanaf 2 januari zijn de volgende kisten op NWI geweest:
PH-BXT, PH-BXA, PH-BXK, PH-BXF en de PH-BXC staat daar nu.

Van de BXA en BXF weet ik zeker dat ze in het nieuwe kleurenschema vliegen.
PH-BXT heeft ook het nieuwe kleurenschema gekregen. Op Norwich gestaan van 2 jan tot 7 jan.
PH-BXC heeft ook de nieuwe kleurenschema gekregen. Op NWI van 23 jan tot 1 febr.
PH-BXK heeft tussen 15 jan en 28 jan op NWI gestaan, maar nog niet gezien of dit toestel de nieuwe beschildering heeft gehad.
PH-BGF is op 2 febr 2018 als KL9867 naar NWI vertrokken.
PH-BGF is terug op de lijn gekomen op 7 feb, nog niet gespot met de nieuwe beschildering
PH-BGH is op 8 feb naar NWI vertrokken als KL9867.
PH-BGB mistte nog in het lijstje en staat vanaf 29 jan op NWI. BGB had het nieuwe kleurenschema al.
PH-BXK wel onderhoud in NWI gehad, maar geen nieuwe beschildering gekregen.
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
robin27198
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 374
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

PH-BXA B738 is vanmorgen naar NWI gegaan als KLM9867 deze heeft de nieuwe livery al.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 616
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Phase-out

PH-BFC 7 Mar-18
PH-BFB Nov-18
PH-BFU Dec-18
PH-BFG Nov-19
PH-BFH Mar-20
PH-BFI May-20
PH-BFS Jun-20
PH-BFT Oct-20
PH-BFL Nov-20
PH-BFV Mar-21
PH-BFN Apr-21
PH-BFW Apr-21
PH-BFY Jun-21
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 418
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

robin27198 wrote:PH-BXA B738 is vanmorgen naar NWI gegaan als KLM9867 deze heeft de nieuwe livery al.
Wel apart aangezien de BXA begin januari ook naar NWI is geweest
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 333
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BFW is naar het verre oosten onderweg als KL9865.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 629
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Inkjet wrote:PH-BFW is naar het verre oosten onderweg als KL9865.
Xiamen
RVG
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 616
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Ik vermoed een nieuwe verflaag ivm afbladderen rond de cockpitramen. Zal wel garantie betreffen aangezien deze in 2017 daar D check heeft ondergaan.
RudiMD11 wrote:
Inkjet wrote:PH-BFW is naar het verre oosten onderweg als KL9865.
Xiamen
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 278
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

nemaco wrote:Ik vermoed een nieuwe verflaag ivm afbladderen rond de cockpitramen. Zal wel garantie betreffen aangezien deze in 2017 daar D check heeft ondergaan.
RudiMD11 wrote:
Inkjet wrote:PH-BFW is naar het verre oosten onderweg als KL9865.
Xiamen
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1800
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 616
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Duidelijk, wordt deze ook opnieuw gespoten of bijgewerkt?
streep wrote:
747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 278
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

streep wrote:
747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
De afbouw van de KLM TD "in house" facitities gaat sneller dan ik dacht. Eerst verdween de D-check facility in H14, nu de widebody paint facility. Is het nog mogelijk een "in-house" C-check uit te voeren ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ach afbouw, de nieuwe generatie vliegtuigen hebben een ander onderhoudssysteem dan de vorige. Dus waarom iets aanbieden waar minder behoefte aan is? Daarnaast zal de kostprijs ook onder druk gestaan hebben met de lagere lonen in de bijvoorbeeld Azië. Was de laatste paintjob niet die de BVA ergens in de zomer van 2016?
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 418
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

747classic wrote:
streep wrote:
747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
De afbouw van de KLM TD "in house" facitities gaat sneller dan ik dacht. Eerst verdween de D-check facility in H14, nu de widebody paint facility. Is het nog mogelijk een "in-house" C-check uit te voeren ?
PH-BVR staat in H11 voor haar eerste C-check op het moment
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 333
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

streep wrote:
747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
Op Facebook had men het over een 'mini C-check'. Ik ben benieuwd wat dat is.
PH-AOF is net naar het verre oosten vertrokken voor heavy manintenance. PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
Post Reply