KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Derice wrote:KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
Ja BXO, BXP, BXR, BXS en BXT. Hoezo?
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Derice »

Omdat hier boven werd gezegd dat ze die niet hebben? Of ik begreep het verkeerd. ;-)
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Derice wrote:Omdat hier boven werd gezegd dat ze die niet hebben? Of ik begreep het verkeerd. ;-)
Dat laatste :wink: KLM heeft -900's (BXO, BXP, BXR, BXS en BXT) en geen -900ER's.
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Derice »

Hmm.. details. Lange dag. ;-)
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16428
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Biem wrote:
Derice wrote:KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
Ja BXO, BXP, BXR, BXS en BXT. Hoezo?
SPORT... Makkelijk te onthouden! :wink:
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Bennie wrote:Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Het zal vast al besproken zijn ergens in de 2000 pagina’s van dit topic, maar hoe zat het ook alweer met het interieur van deze exemplaren?
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

76-er wrote:
Bennie wrote:Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Het zal vast al besproken zijn ergens in de 2000 pagina’s van dit topic, maar hoe zat het ook alweer met het interieur van deze exemplaren?
Rond pagina 199/200 wordt gemeld dat ze met Sky Interior worden afgeleverd.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote:Natuurlijk mag jij dat vragen Bennie! Ik baseer mij op Holland Herald: https://www.holland-herald.com/emag/december-2018#/98/, de pagina ''Fleet". Daar staat aangegeven dat de range (inclusief belading) 3.500 km voor de -700 bedraagt en 4.200 km voor de -800 maar wellicht weet jij het beter :o
Bennie wrote:
nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is? :shock: :oops:
Kan hert zijn dat de KLM 737-700's een lagere MTOW hebben (administratief) en daarom een kleiner bereik hebben?
Een lagere MTOW kan effect hebben op de landingsgelden en meer.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16428
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Herten vind je op de Veluwe.. :lol: en vroeger ook in de Oostvaardersplassen....

Maar inderdaad zijn er verlaagde maximale startgewichten tegenwoordig.
Een lege -700 weegt ongeveer 37 ton en kan 21 ton sap meenemen.
Dat brengt het startgewicht op 58t. Zo laag zijn die verlaagde maxima niet!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Maar niet alle -700 & -800 machines zitten op het reduced MTOW, slechts een selectie.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 685
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 685
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

nemaco wrote:PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.
Zijn dan ook alle Economy stoelen in de A330's van Recaro zoals in de 777's?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”