KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Waarom niet. Op een ander forum wordt daar gewoon al jarenlang open over gesproken.

Het kan mijn inziens geen kwaad dat een deel van die de materie, die veel dieper gaat als menigeen ook maar denkt te weten, hier te plaatsen. Zolang het niet vertrouwelijk is uiteraard ;). Dat kan wellicht een hoop vragen over het hoe en waarom bij sommigen wegnemen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21816
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Bennie wrote:
747classic wrote:Wanneer wordt de PH-BFW terugverwacht op AMS ?
Sinds 28 November staat ze in Jakarta (C-Check ?)
Toch vreemd dat er een uit te faseren combi (PH-BFI) onnodig snel naar Teruel wordt gevlogen, terwijl een andere 744combi nog niet inzetbaar is (in een al erg kleine resterende vloot : PH-BFS, -T en V).
De 744 combi vloot wordt nu, onnodig, wel erg storingsgevoelig.
Voor het eind van het jaar.
Afspraken over aantallen vliegtuigen en de productie die hiermee wordt geleverd zijn geen voer voor dit forum....
Een uiterst logische vraag, met een erg belerend antwoord.
Dit is immers een praat/discussie/speculeer hoekje
Na een lange werkzame periode bij de blauwe maatschappij ben ik helaas wel vaker met niet erg economisch verstandige vloot-beslissingen en/of vloot-inzet geconfronteerd.
Hopelijk valt er, voor de PH-BFW weer in dienst is, geen andere 744 combi uit, met vervelende gevolgen (type verandering) voor passagiers en/of cargo.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16428
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

747classic wrote:
Bennie wrote:
747classic wrote:Wanneer wordt de PH-BFW terugverwacht op AMS ?
Sinds 28 November staat ze in Jakarta (C-Check ?)
Toch vreemd dat er een uit te faseren combi (PH-BFI) onnodig snel naar Teruel wordt gevlogen, terwijl een andere 744combi nog niet inzetbaar is (in een al erg kleine resterende vloot : PH-BFS, -T en V).
De 744 combi vloot wordt nu, onnodig, wel erg storingsgevoelig.
Voor het eind van het jaar.
Afspraken over aantallen vliegtuigen en de productie die hiermee wordt geleverd zijn geen voer voor dit forum....
Een uiterst logische vraag, met een erg belerend antwoord.
Dit is immers een praat/discussie/speculeer hoekje
Na een lange werkzame periode bij de blauwe maatschappij ben ik helaas wel vaker met niet erg economisch verstandige vloot-beslissingen en/of vloot-inzet geconfronteerd.
Hopelijk valt er, voor de PH-BFW weer in dienst is, geen andere 744 combi uit, met vervelende gevolgen (type verandering) voor passagiers en/of cargo.
Belerend of niet, maar de BFI staat voorlopig standby op Teruel.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 499
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Als ik dit combineer met wat er in de Telegraaf stond... iedereen weet dat er een kern van waarheid in dat verhaal zit.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

In De Telegraaf stond een artikel over het vervroegd uitfaseren van een 747. PH-BFI stond al heel lang geleden gepland om te worden uitgefaseerd eind december 2019. Wat bedoel je met onderstaande?

Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Inkjet wrote:Als ik dit combineer met wat er in de Telegraaf stond... iedereen weet dat er een kern van waarheid in dat verhaal zit.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 274
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Hoeveel uren en cycles heeft de Jakarta uiteindelijk mogen maken?

Overigens interessante side note; -BFI was in december 2002 de eerste kist in de KLM vloot die de nieuwe livery kreeg.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 499
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote:In De Telegraaf stond een artikel over het vervroegd uitfaseren van een 747. PH-BFI stond al heel lang geleden gepland om te worden uitgefaseerd eind december 2019. Wat bedoel je met onderstaande?

Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Inkjet wrote:Als ik dit combineer met wat er in de Telegraaf stond... iedereen weet dat er een kern van waarheid in dat verhaal zit.
Hiermee verwees ik slechts naar de afspraken over het aantal vliegtuigen waarnaar een posting hierboven refereerde, zonder de Telegraaf te noemen. Verder niets.
FredvZ
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 98
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

nemaco wrote: Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Dat die piloten zich nog niet massaal hebben laten omscholen... Tis al een paar jaar bekend dat die toestellen met pensioen gaan. Dus waarom als een konijntje in de lichten blijven kijken?

Maar goed dan ga ik vast weer te veel speculeren over de bedrijfsvoering van KLM, wat blijkbaar alleen mag als je 35 jaar of meer bijdraagt aan dit gebeuren.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Het gaat niet om het vliegen met een oud of nieuw vliegtuig. Het gaat AF er om dat KLM 1 vliegtuig eerder uit dient te faseren zodat AF met 2,5 vliegtuig kan groeien en KLM met 1 vliegtuig tegelijkertijd. KLM groeit nu volgens de holding te hard met het infaseren van recent geleverde toestellen in vergelijking tot AF.
FredvZ wrote:
nemaco wrote: Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Dat die piloten zich nog niet massaal hebben laten omscholen... Tis al een paar jaar bekend dat die toestellen met pensioen gaan. Dus waarom als een konijntje in de lichten blijven kijken?

Maar goed dan ga ik vast weer te veel speculeren over de bedrijfsvoering van KLM, wat blijkbaar alleen mag als je 35 jaar of meer bijdraagt aan dit gebeuren.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.

Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

747classic wrote:PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Hij mag de 31e richting Toronto YYZ (KL691)
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

747classic wrote:PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.

Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.
Je maakt je er nogal druk om?
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De 77/78 had voldoende ruimte om de JFK te kunnen doen in geval van. Crew is daar reeds aanwezig. In dat opzicht zie ik het probleem ook niet zo.
All times are local times!

Regards, N.
SoWxss
Posts: 4
Joined: 14 Oct 2019, 10:03

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SoWxss »

747classic wrote:PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.

Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.
Ik had begrepen dat dit niet uitgesteld kon worden vanwege duur(der) onderhoud dat na een dezer dagen uitgevoerd moest worden. Deze onderhoudkosten zijn nu ontweken door het toestel over te brengen.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”