KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Beau
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 70
Joined: 02 Jul 2007, 22:41
Subscriber Scramble: Beau
Location: Teylingen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Beau »

Engines are the same but my two cents are that the aircraft is going to be sold as spares. All depending on obtaining the correct paperwork ofcourse.

Beau
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

YS11 wrote:
robin27198 wrote:Het is officieel KLM heeft de 777 van jet airways gekocht
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/260184/k ... iphol-oost
Beetje vreemd verhaal,is een heel andere serie -35R/ER,KLM -306,denk eerder richting woestijn.
Een customer code maakt het verschil niet.
Een 35R kan in theorie exact hetzelfde zijn als een 306.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
mosquitq
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 357
Joined: 20 Aug 2009, 21:13
Type of spotter: civil/military
Subscriber Scramble: yes
Location: Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mosquitq »

patrick@tediek.com wrote:Zeer recent nog de PH-HSD en PH-HSE. Deze toestellen hebben ook verschillende cockpit details. Zo zijn er idd nog meer toestellen in de vloot die anders zijn.
Boeing Customer Code for KLM/Transavia B737 is the same B737-_K2
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Nogmaals. Een customer code zegt niets over de configuratie. Ook bij HV zijn verschillende configs qua galleys en cockpits etc ondanks dat het allemaal xK2 zijn.
All times are local times!

Regards, N.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

De piloten van PH-CKA zouden nog steeds in voorarrest zitten in Buenos Aires. Ik vind het een bizarre situatie dat zij zo lang vast zitten. Ik vermoed dat dit wereldwijd veel discussie zal opleveren. Voor iedere piloot levert het vervoer van vracht dus een gigantisch risico op. De piloten hebben geen enkele controle op de lading op het maindeck en al zeker geen controle over de lading van het lowerdeck.

Afgezien van de zorgelijke situatie van bovenstaande houden de Argentijnen ook het vliegtuig vast. Hoeveel dagen heeft een douane nodig om een onderzoek uit te voeren in het vliegtuig? CKA staat als sinds 14 januari in Buenos Aires. Ik vind de situatie erg bizar daar! Als er in Nederland drugs wordt gevonden in een vliegtuig (schijnt regelamatig te gebeuren vanuit Zuid-Amerika en Antillen), dan wordt er geen piloot gearresteerd en vliegt het vliegtuig binnen enkele uren alweer naar een volgende bestemming. Wellicht dat de grote hoeveelheid van 82 kg een rol speelt in dit verhaal.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Of wellicht heeft men toch belastbaar bewijs gevonden tegen (1 van) de vliegers.
Blind aannemen dat zij onschuldig zijn op basis van wat wij in de media lezen is natuurlijk nergens op gebaseerd (net als blind aannemen dat ze schuldig zijn, zoals door de “reaguurders” her en der wordt geroepen)
Het feit dat de kist er nog steeds staat doet vermoeden dat er meer aan de hand is dan wat er tot nu toe naar buiten is gekomen.. we kunnen enkel gissen en we zouden er verstandig aan doen daar met zijn allen niet aan mee te doen totdat er harde feiten naar buiten komen.
En pas daarna te (ver)oordelen over de crew of de autoriteiten.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Vergeet niet hoe corrupt het systeem in veel van dit soort landen vaak is. Drugsbendes kopen her en der een douanier om, met als deal dat 9 van de 10 landingen wordt doorgelaten. De gevallen die wél worden "ontdekt" worden vervolgens enorm opgeblazen in de lokale media, ter meerdere glorie van het justitieel apparaat.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Ik ben het grotendeels met jou eens, echter kan ik mij nauwelijks voorstellen dat de piloten enig voordeel hebben kunnen bieden bij het vervoeren van de drugs. Op de video die door de Argentijnse douane is verspreid https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic, is duidelijk te zien dat de pakketten drugs door het grondpersoneel aan boord worden gebracht. De rol van de piloten kan ik dus niet plaatsen wat betreft een voordeel dat zij op de hoogte zouden zijn geweest van de drugs. Het zou kunnen dat ik ernaast zit aangezien ik geen ervaring heb op dit vlak :)
B767-300ER wrote:Of wellicht heeft men toch belastbaar bewijs gevonden tegen (1 van) de vliegers.
Blind aannemen dat zij onschuldig zijn op basis van wat wij in de media lezen is natuurlijk nergens op gebaseerd (net als blind aannemen dat ze schuldig zijn, zoals door de “reaguurders” her en der wordt geroepen)
Het feit dat de kist er nog steeds staat doet vermoeden dat er meer aan de hand is dan wat er tot nu toe naar buiten is gekomen.. we kunnen enkel gissen en we zouden er verstandig aan doen daar met zijn allen niet aan mee te doen totdat er harde feiten naar buiten komen.
En pas daarna te (ver)oordelen over de crew of de autoriteiten.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Dat is eigenlijk hoe ik het ook zie
phkza wrote:Vergeet niet hoe corrupt het systeem in veel van dit soort landen vaak is. Drugsbendes kopen her en der een douanier om, met als deal dat 9 van de 10 landingen wordt doorgelaten. De gevallen die wél worden "ontdekt" worden vervolgens enorm opgeblazen in de lokale media, ter meerdere glorie van het justitieel apparaat.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Vergeet niet dat de zooi behalve het land uit, ook nog Nederland ingebracht moet worden.
Wellicht zit daar je ontbrekende rol wel :)

Daarbij opgeteld dat het een geplande operatie was van de politie aldaar (geen routinecontrole) lijkt het alsof er een onderzoek aan vooraf is gegaan. En ja ik ben bekend met het begrip bananenrepubliek en hoe het justitiele apparaat daar werkt.

Nogmaals. Grote kans dat ze onschuldig zijn en op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren, maar ik zou toch ook niet verbaasd opkijken als (1 van hen) ze er wel iets mee te maken hebben gehad. We zullen af moeten wachten totdat de feiten boven tafel zijn.
All times are local times!

Regards, N.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

CKA zou doorvliegen van Buenos Aires naar Quito en Amsterdam. Je hebt idd gelijk dat daar de rol van de piloten daar zou kunnen zijn weggelegd, echter weet ik dat alle (cargo)piloten evenals passagiers volledig worden gecontroleerd door de douane bij aankomst in Amsterdam. Nogmaals, ik ben het volledig met je eens dat we moeten afwachten maar feit is idd dat de bananenrepubliek het onderzoek zeer traag doet verlopen.
B767-300ER wrote:Vergeet niet dat de zooi behalve het land uit, ook nog Nederland ingebracht moet worden.
Wellicht zit daar je ontbrekende rol wel :)

Daarbij opgeteld dat het een geplande operatie was van de politie aldaar (geen routinecontrole) lijkt het alsof er een onderzoek aan vooraf is gegaan. En ja ik ben bekend met het begrip bananenrepubliek en hoe het justitiele apparaat daar werkt.

Nogmaals. Grote kans dat ze onschuldig zijn en op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren, maar ik zou toch ook niet verbaasd opkijken als (1 van hen) ze er wel iets mee te maken hebben gehad. We zullen af moeten wachten totdat de feiten boven tafel zijn.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Alle passagiers en vliegers volledig worden gecontroleerd op Amsterdam?
Met alle respect, maar realiseer je je wel wat je hier roept? Ik vlieg zelf vrij regelmatig. Ik kom ook wel eens uit een bananenrepubliek. Maar de keren dat ik volledig ben gecontroleerd zijn echt op 1 hand te tellen.
En ook hier heb je corruptie. Wellicht in mindere mate, maar het is er wel.

Inderdaad. Het enige wat we kunnen doen is afwachten
All times are local times!

Regards, N.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Laten we er het op houden dat die grote pakketten met een gewicht van 82 kg lastig zijn voor passagiers of piloten om dit even onder je hemd te verbergen :D
B767-300ER wrote:Alle passagiers en vliegers volledig worden gecontroleerd op Amsterdam?
Met alle respect, maar realiseer je je wel wat je hier roept? Ik vlieg zelf vrij regelmatig. Ik kom ook wel eens uit een bananenrepubliek. Maar de keren dat ik volledig ben gecontroleerd zijn echt op 1 hand te tellen.
En ook hier heb je corruptie. Wellicht in mindere mate, maar het is er wel.

Inderdaad. Het enige wat we kunnen doen is afwachten
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Je weet dat het 82 paketten in totaal waren en niet 1 pakket? En dat ze ze niet zelf onder hun arm meenemen begrijp ik. ;)

Anyway. Je snapt mn punt vast wel.
All times are local times!

Regards, N.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 684
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Juist!
B767-300ER wrote:Je weet dat het 82 paketten in totaal waren en niet 1 pakket? En dat ze ze niet zelf onder hun arm meenemen begrijp ik. ;)

Anyway. Je snapt mn punt vast wel.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”