SA A380 naar EHAM?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Alpha4Delta
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 230
Joined: 01 Dec 2009, 00:53
Type of spotter: Filmer, photographer
Subscriber Scramble: Alpha4Delta
Location: Amstelveen

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Alpha4Delta »

Hoe zit het met Emirates? Haar 777s zitten altijd vol naar Amsterdam. Komt daar nog een vergroting in kwa vliegtuig? 't Zou mooi zijn.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by SkyPlane »

Alpha4Delta wrote:Hoe zit het met Emirates? Haar 777s zitten altijd vol naar Amsterdam. Komt daar nog een vergroting in kwa vliegtuig? 't Zou mooi zijn.
Bij de EK is/was het zo dat men het op Amsterdam ging proberen, mocht het niet goed gaan dan was men zo weg. Maar het gaat goed als je kijkt naar de vervoerscijfers. De pax zit altijd lekker vol en de vracht zit te springen om een extra vlucht.

Waarschijnlijk zal men eerst een extra vlucht dagelijks gaan uitvoeren
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6077
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by ehusmann »

Vanaf het begin heeft Emirates aangegeven eerst te willen uitbreiden naar meer vluchten per dag en dan pas grotere toestellen in te zetten. Uiteraard kan alles veranderen, maar het ligt meer voor de hand dat men met twee B777-300ERs gaat vliegen per dag, dan met de A380.

Erwin
User avatar
Fogg
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 497
Joined: 10 Jan 2006, 23:59
Subscriber Scramble: Fogg
Contact:

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Fogg »

Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden.
Het viaductenverhaal begrijp ik, maar als de A380 'qua breedte' (spanwijdte?) niet aan de oostkant van de A4 afgehandeld kan worden, waarom kan dat dan vandaag wel, en zijn er twee gates geschikt gemaakt? Het kan dus wel, maar met moeite?

Peter
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: SA A380 naar EHAM?

Post by Hurricane »

Fogg wrote:
Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden.
Het viaductenverhaal begrijp ik, maar als de A380 'qua breedte' (spanwijdte?) niet aan de oostkant van de A4 afgehandeld kan worden, waarom kan dat dan vandaag wel, en zijn er twee gates geschikt gemaakt? Het kan dus wel, maar met moeite?

Peter
Heel kort gezegd kan een lege 380 overal komen (in ergste geval moet er verkeer van de taxibaan af) maar zodra er normale equipment / loads komen kijken word het lastig en treden er vele restricties in (zoals taxiway crossing) en gezien de eerste lijndienst nog wel even opzich laat wachten zal het ook nog wel even duren voordat Schiphol hier iets aan zal veranderen.

Verder heeft een 380 een fractie meer ruimte nodig dan een 747-400 dus dat valt ook wel mee (op de grond word het even herpakken voor de ground handeling maar verder niet) ...

... aldus het Airbus PR-praatje :mrgreen:
Groeten,
Ron
Post Reply

Return to “'t Praethuys”