EHAM 13-02-2011, off topic

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

EHAM 13-02-2011, off topic

Post by Diarto »

[off topic]
Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft. Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 13-02-2011

Post by James »

ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around :mrgreen: )

Grtz
Erik
2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: EHAM 13-02-2011

Post by ErikFB »

James wrote:
ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around :mrgreen: )

Grtz
Erik
2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??
Nee hoor, maar zie dat de tijd tussen binnenkomst en vetrek hooguit dus is voor off-load en peut laden en wegwezen. Schoonmaak zal wel in LIS plaatsvinden.

Edit: kist gaat nog een rondje maken lees ik net
Last edited by ErikFB on 12 Feb 2011, 16:08, edited 1 time in total.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: EHAM 13-02-2011

Post by ErikFB »

Diarto wrote:[off topic]
Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft. Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]

Mag ik daar even een duidelijkere omschrijving van? Neem aan dat het om de containers in de belly gaat, maar meer ook niet. :mrgreen:
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 13-02-2011

Post by Diarto »

Klik voor de verschillende type containers. De dwarsdoorsnede van de gehuurde 767 is kleiner dan die van een A340, dus passen de containers van SLM niet ;)
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6951
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 13-02-2011, off topic

Post by Michel »

Diarto wrote:[off topic] Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft.
Kan zijn dat ze in LIS die 767 hebben geladen met lege containers, maar er bestaan ook bedrijven waar je als airline containers/pallets kunt huren.
Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
Het zou kunnen dat de inkomende bagage op het platform uit de containers (AKE's in dit geval) gelost werden, en de uitgaande koffers vervolgens direct weer in dezelfde containers geladen werden. Maar zou ook kunnen zijn dat ze een zooi koffers "gewoon" in de bulk gegooid hebben.
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: EHAM 13-02-2011

Post by mipo72 »

James wrote:
ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around :mrgreen: )

Grtz
Erik
2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??
Voor een 767 vind ik dat een slow turn a round.
Menig KLM 747 en/of T7 heeft een kortere omdraaitijd.
En dan zijn deze vliegtuigen ook nog eens groter.

De reden voor die turn a round kan te maken hebben met een Douanecheck welke bij praktisch alle vluchten uit zuid Amerika en het Caraïbisch gebied komen.
Dan ben je zo al een uur kwijt aan het checken van die kist.( wij hebben hier ook best wel last van )

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 13-02-2011

Post by Diarto »

mipo72 wrote:De reden voor die turn a round kan te maken hebben met een Douanecheck welke bij praktisch alle vluchten uit zuid Amerika en het Caraïbisch gebied komen.
Dan ben je zo al een uur kwijt aan het checken van die kist.( wij hebben hier ook best wel last van )
Dit beïnvloedt bij ons niet de turn around tijd, tenminste niet in zulke mate dat je een uur aan het lossen bent. Een 757 is bijna (afhankelijk van de fitheid van de douanier :p ) even snel klaar met controle als zonder. De bulk van een A340/767 helemaal even snel als normaal aangezien in die Suriname vrijwel alleen post, dekens en crewbagage zit :)

Anyway, mijn vraag is beantwoord :) Unitpool dus
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: EHAM 13-02-2011, off topic

Post by Custom addict »

Ey niet schelden op mij of mijn collega's he ;P
Het enige waar wij een turn-around in vertragen
is als het een 100% kist is (suri, antillen) dan hebben
we een half uur om het passagiers gedeelte te controleren.

Dit zal dus alleen voor de schoonmaak en catering lastig zijn
aangezien die boven zitten. Verder kan beneden gewoon gewerkt
worden. Uiteraard zijn er uitzonderingen die de regel bepalen.

om weer even back to topic te gaan:
voor zover ik weet gaan in de B747 AKE's de B767 DQF's B757 is vaak los
evenals de B737.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
en grotere modellen gaan weer de AKE's.
Always a different day with aviation
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: EHAM 13-02-2011, off topic

Post by United »

Custom addict wrote:om weer even back to topic te gaan:
voor zover ik weet gaan in de B747 AKE's de B767 DQF's B757 is vaak los
evenals de B737.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
en grotere modellen gaan weer de AKE's.
Diarto wrote:Klik voor de verschillende type containers. De dwarsdoorsnede van de gehuurde 767 is kleiner dan die van een A340, dus passen de containers van SLM niet ;)
aardige info in de link. Weer wat opgestoken. :D

United
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6951
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 13-02-2011, off topic

Post by Michel »

Custom addict wrote: B757 is vaak los evenals de B737.
In geen van beide types passen containers (pax versie dan), dus alles gaat er los in.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
Dat ligt er maar net aan waar de maatschappij voor kiest. Niet elke A319/320/321 heeft een container configuratie. De A319's van BMI kunnen bijvoorbeeld geen containers hebben, de A319's van TAP weer wel. En dan heb je ook nog maatschappijen die zowel A320's hebben met een containerconfiguratie, als A320's die alleen bulk kunnen laden. En dat is erg prettig werken, als je van te voren niet weet welke kist er gaat komen (of wanneer er ineens een andere kist komt dan gepland). :wink:
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: EHAM 13-02-2011, off topic

Post by Custom addict »

Ik dacht dat de 757 waar Continental wel eens mee wilde komen wel een contrainer
configuratie hadden. Maar het kan ook zijn dat ik ten tijde dat deze er stonden ik
gewoon verkeerd heb gekeken.
Always a different day with aviation
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 13-02-2011, off topic

Post by Diarto »

Enige kisten van Boeing waar containers in passen zijn de 747/767/777/787. Het enige wat de 757 bij sommige maatschappijen heeft is een 'sliding carpet' om het laden te vergemakkelijken.
Voor de rest is het meeste wel gezegd denk ik ;)
Post Reply

Return to “'t Praethuys”