Ervaringen met Aeroprints Tours

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
KMwecare
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 389
Joined: 18 Mar 2006, 19:46
Location: Oosterhout NB

Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by KMwecare »

Hallo,

Ik wilde vragen of er spotters onder jullie zijn, die ervaring(-en) hebben met Aeroprints Aviation Tours.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe jullie je geld hebben overgemaakt naar Aeroprints, niet op de Visa Card methode, maar de "Bank Transfer" methode. Rabobank zegt nl. op hun site dat het IBAN-nr. in GB 22 tekens moet hebben, maar Aeroprints stuurt er maar 11 naar mij, nl. MIDLGB2130A.

Mijn belangrijkste vraag is: Is Aeroprints op dit gebied betrouwbaar?
User avatar
Nilson
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4423
Joined: 06 Sep 2002, 13:08
Type of spotter: gooseproof
Subscriber Scramble: Nilson

Re: Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by Nilson »

Geen ervaring, maar de code die je noemt lijkt mij meer een BIC!

[ Post made via Mobile Device ]
life is good, but a good life is better
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by B767-300ER »

Code is idd bic. Rekeningnummer erachter en je hebt Iban. (Geloof ik)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Nilson
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4423
Joined: 06 Sep 2002, 13:08
Type of spotter: gooseproof
Subscriber Scramble: Nilson

Re: Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by Nilson »

Google: IBAN checker, en je kan het zo vaststellen!

[ Post made via Mobile Device ]
life is good, but a good life is better
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by aviodromefriend »

B767-300ER wrote:Code is idd bic. Rekeningnummer erachter en je hebt Iban. (Geloof ik)
Nope. IBAN begint met de code van het land, gevolgd door 2 cijfers. Dan 4 letters die de bank aangeven. BIC begint met een code die de bank aangeeft, dan het land, dan twee karakters. Als ik probeer het IBAN voor GB te ontleden vanuit de bankgegevens van RIAT bestaat het uit GB dan twee cijfers, vier letters die de bank aangeven (zelfde vier als de eerste vier van de BIC), dan de Sort-code gevolgd door het account number. Maar in andere landen zit het weer anders in elkaar (IIRC van een vorige baan zit Frankrijk nog moeilijker in elkaar)
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
KMwecare
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 389
Joined: 18 Mar 2006, 19:46
Location: Oosterhout NB

Re: Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by KMwecare »

Dank allen voor jullie reactie. Heb inmiddels de juiste IBAN ontvangen. Het geld is goed aangekomen bij Aeroprints. Zijn er mensen onder jullie die wel eens met Aeroprints een reis hebben gemaakt? Graag hoor ik jullie ervaringen hierover, zodat ik een beeld heb. Alvast bedankt voor jullie antwoord

[ Post made via Mobile Device ]
ten thije
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 182
Joined: 21 Apr 2003, 12:49
Location: Oeteldonk
Contact:

Re: Ervaringen met Aeroprints Tours

Post by ten thije »

Ik heb ervaring met Aeroprints. Twee keer Rusland (2010, 2012) en één keer Zurich tijdens het WEF (2011).

Administratief zijn ze hopeloos. De uitnodigingen voor de visa papieren waren verkeerd gespeld (bleek gelukkig geen probleem). Voor de 2010 toer had ik had een single kamer geboekt maar kreeg toch een gedeelde kamer. De prijsopgave veranderde zo ongeveer met iedere mail.

Over prijs opgaves gesproken. De bedragen op hun website is de prijs voor de kale toer. Voor de platform toers moet je extra bij betalen! Dat was voor mij de eerste keer wel effe slikken omdat er zo voor Rusland nog ruim 400 euro extra bij kwam. Dat ze dit niet op hun website zetten is niet echt netjes.

Updates in het toer programma worden niet of laat doorgegeven. Zo bleek bijvoorbeeld een half jaar voor de 2012 toer dat een platform toer op Pulkovo te duur zou worden, en dat ze als alternatief een platform toer op Pushkin hadden geregeld. Dit hebben ze keurig netjes via de mail laten weten, maar is nooit op de website gezet (ook 3 maanden na de toer stond nog steeds Pulkovo op de website). Bovendien hadden de Russen Pushkin een week voor de reis begon geannuleerd, maar dit kregen wij pas te horen nadat we in Sint Petersburg op de bus "naar Pushkin" waren gestapt. In plaats daarvan zijn we naar twee general aviation veldjes gegaan. Dat een toer last minute word geannuleerd kan Aeroprints natuurlijk niets aan doen, maar dat ze dan ons zo laat informeren is gewoon slordig.

Reistijden plannen kunnen ze totaal niet. Zowel in Rusland als in Zwitserland werden we met een eigen toerbus van veld naar veld gereden. Hierbij werd van te voren aangegeven hoeveel uren ze nodig dachten te hebben. Als je de opgegeven reistijd vermenigvuldigt met 2,5 dan kom je redelijk in buurt van de echte reistijd. Nu zullen ze ongetwijfeld als argument opgooien dat het verkeer in Moskou hopeloos is, en dat is zeker het geval, maar iedereen weet dat het hopeloos is en past de verwachtingen er op aan.
Ik neem het ze niet kwalijk dat de terugrit van Zhukosky naar het hotel een paar uur langer duurde dan verwacht. Het verkeer was daar twee keer zo erg als na een vliegshow op Volkel. Daar valt gewoon niet op te plannen. Maar de overige ritten hadden ze wat mij betreft geen excuus. Ze doen de Rusland trips nu al een paar jaar en zouden dus een redelijke inschatting van de reistijd moeten kunnen maken. In Sint Petersburg was de reistijd ook een paar uur langer dan verwacht ondanks dat we amper overig verkeer tegenkwamen!

Laatste dingetje om op te merken is dat deze toers (natuurlijk) door Engelsen word georganiseerd. Dat betekend dat de nadruk zwaar op nummertjes ligt. Een uurtje of twee/drie en dan verder naar het volgende veld. Voor de fotografen kan dit leiden tot tegenvallende locaties. Bijvoorbeeld tegenlicht, of dat je op zo'n grote afstand staat dat registraties nog net te lezen zijn (met een verrekijker waar je U tegen zegt) maar dat fotos maken niet te doen is.

Nu klinkt dit waarschijnlijk erg negatief, maar ze weten je wel op locaties te brengen waar je normaal niet komt. Dat is hun toegevoegde waarde ten opzichte van alleen ergens heen gaan. Bovendien is het erg handig om met een groep te gaan als je naar een land gaat waar je de taal totaal niet machtig bent. Ik zou ze aanraden voor de toers waar ze werkelijk airside access weten te regelen. Maar voor de toers waar ze dat niet regelen zou ik ze voor fotografen niet zo snel aanraden... gewoon in je uppie gaan of eventueel met andere spotters. Stuk goedkoper en stuk flexibeler.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”