Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Biem »

Bedankt voor de info! Gebeurt de laatste tijd wel vaker dat de Polderbaan gesloten wordt vanwege vogels.
TheDutchWesley
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 52
Joined: 09 Oct 2015, 23:09

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by TheDutchWesley »

EK149 op de 18C als voorzorgslanding (gepopte nosewheel(s)) met een rits hulpdiensten erachter. Rest wordt naar 27 geleid.
User avatar
A380-800
Posts: 8
Joined: 08 Aug 2019, 18:34

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by A380-800 »

TheDutchWesley wrote:EK149 op de 18C als voorzorgslanding (gepopte nosewheel(s)) met een rits hulpdiensten erachter. Rest wordt naar 27 geleid.
1 van de maingear wheel was kapot gegaan bij take off in dubai. ze besloten toch door te vliegen naar ams.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Avgeek »

CNNMJ gaat naar D92 zou bij aankomst TEC zijn, kwam deze met een probleem binnen of was er iets anders mis mee?
User avatar
AviaView
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2593
Joined: 21 Sep 2008, 16:10
Subscriber Scramble: Jeroen
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by AviaView »

09/08 KL591 AMS-JNB PH-BQA boven Algerije omgekeerd naar AMS. Iemand een reden?
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21820
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Stratofreighter »

AviaView wrote:09/08 KL591 AMS-JNB PH-BQA boven Algerije omgekeerd naar AMS. Iemand een reden?
http://avherald.com/h?article=4cb7439d&opt=0
Incident: KLM B772 over Algeria on Aug 9th 2019, failure of weather radars

A KLM Boeing 777-200, registration PH-BQA performing flight KL-591 from Amsterdam (Netherlands) to Johannesburg (South Africa),
was enroute at FL350 over Algeria when the crew decided to turn around and return to Amsterdam.
The aircraft landed safely in Amsterdam about 6:10 hours after departure.

A passenger reported the crew announced both weather radars had failed, in addition a fuel quantity indication appeared to be faulty.

The occurrence aircraft returned to service about 44 hours after landing back.
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21820
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Stratofreighter »

A380-800 wrote:
TheDutchWesley wrote:EK149 op de 18C als voorzorgslanding (gepopte nosewheel(s)) met een rits hulpdiensten erachter. Rest wordt naar 27 geleid.
1 van de maingear wheel was kapot gegaan bij take off in dubai. ze besloten toch door te vliegen naar ams.
Zie ook
http://avherald.com/h?article=4cb69bde&opt=1 .
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

Sunday funday

CLX7156 / CV7156 NBO-AMS B744 LX-TCV precautionary alarm -> engine failure
KL1926 /KLM50V GVA-AMS E190 PH-EZN precautionary alarm -> tech issue
KL598 /KLM104 CPT-AMS B772 PH-BQK precautionary alarm -> smoke in the cabin
Joolde
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 386
Joined: 20 Jan 2014, 09:27
Location: Zeeland

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Joolde »

KL598 apparently had a real fire in the cabin http://avherald.com/h?article=4cbc3758&opt=0
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

KL1961 /KLM21W AMS-ZRH B739 PH-BXP returned to the gate upon reaching the Polderbaan
U26162 /EZY57CZ AMS-BRS A319 G-EZBF returned to the gate -> medical
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

The pilots of HV1041 on the 9th of September were busy with anything but flying, almost causing another taxiway takeoff. Details here.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by B767-300ER »

Arjenp wrote:The pilots of HV1041 on the 9th of September were busy with anything but flying, almost causing another taxiway takeoff. Details here.
6 september ;)

Overigens is je opmerking dat ze met van alles bezig waren behalve vliegen erg voorbarig en suggestief. Het onderzoek loopt tenslotte nog.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

HV5022 /TRA77T AGP-RTM B738 PH-XRV diverted to Schiphol, fire crews on stand-by -> tech issue
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

B767-300ER wrote: Overigens is je opmerking dat ze met van alles bezig waren behalve vliegen erg voorbarig en suggestief. Het onderzoek loopt tenslotte nog.
Ongeacht de oorzaak snap ik niet dat het verschil tussen een taxibaan en startbaan onopgemerkt gaat bij twee mensen, dat is alles. :roll:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by B767-300ER »

Dat is iets heel anders als wat je schrijft, want in tegenstelling tot wat je nu neerzet heb je in de eerste post je conclusie al getrokken. Een beetje een “nu-jij” reactie op nu.nl.

Gelukkig hoeven wij dat overigens ook niet te snappen, we hebben namelijk allebei geen idee welke (drukverhogende?) factoren er op dat specifieke moment hebben meegespeeld welke hebben geleid tot dit incident. Elke conclusie daaromtrent is wat voorbarig. Opvallend is wél dat dit bij dezelfde baan al eens eerder is gebeurd bij een KLM 737. (Februari 2010 uit mijn hoofd)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”