REQ: Tristar CS-TMR op Schiphol

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2249
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Post by phkza »

ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ??? Kijk
laten staan terwijl er geen schade aan is, is een, maar de kist die nu
op Oost staat te verrotten om het zo maar te zeggen vliegwaardig te maken gezien de schade gaat meer tijd en geld kosten. Vraag mij trouwens af of Air Luxor ( eigenaar ??) nog wel bestaat en met L-1011's
vliegt of ondertussen ook al de vloot heeft vernieuwd. :shock:
Die 707 destijds zag er echt verschrikkelijk uit. Echt een wonder dat die het land nog uit mocht vliegen.
Robin_Bamps
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 465
Joined: 17 Nov 2004, 23:05
Location: EBBR

Post by Robin_Bamps »

ErikFB wrote:Vraag mij trouwens af of Air Luxor ( eigenaar ??) nog wel bestaat en met L-1011's
vliegt of ondertussen ook al de vloot heeft vernieuwd. :shock:
De TriStars werden in 2004 naar Luzair overgeheveld (dus al voor het "ongeluk" van de Mike Romeo op AMS). Aangezien Luzair zijn andere L1011 CS-TMP nog steeds in dienst heeft, lijkt het me waarschijnlijk dat de CS-TMR hun ook nog steeds toebehoord. Trouwens, de actieve L1011 kreeg pas een nieuw "kleurtje" : a/w met Luzair titels.

Air Luxor is intussen omgedoopt in HiFly en heeft een vloot van 2 A320's en 1 A330.

Groetjes, Robin Bamps.
Robin_Bamps
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 465
Joined: 17 Nov 2004, 23:05
Location: EBBR

Post by Robin_Bamps »

phkza wrote:Die 707 destijds zag er echt verschrikkelijk uit. Echt een wonder dat die het land nog uit mocht vliegen.
Zo zag hij eruit :http://www.airliners.net/open.file/0017029/M/

Foto stamt uit 1993 blijkbaar.Ik heb ook kunnen uitvogelen dat het toestel op 4 maart 1996 vanaf Schiphol vertrokken is naar Oostende.

Het toestel is 5 jaar later (1998) in Mombasa gecrasht. Vloog toen voor Air Memphis, nog steeds met ZAS cheatline maar met MHS titels.

Voor de geïnteresseerden : http://aviation-safety.net/database/rec ... 19980310-0

Groetjes, Robin Bamps.
Last edited by Robin_Bamps on 03 Aug 2006, 12:33, edited 1 time in total.
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12106
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Subscriber Scramble Magazine: yes
Location: Krommenie
Contact:

Post by gatso76 »

ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ???
Naar mijn mening is die Tristar niet 'zo' beschadigd hoor.
Na het eerst ongeval op Schiphol, ruim 2 jaar geleden is het onderstel (of een deel hiervan) vervangen en eventueel nog wat andere dingen. Dikke pech had de kist toen hij na zijn reparaties op Schiphol zijn eerste vlucht weer zou maken. Tijdens de start ging er toen iets mis met één van zijn motoren en sindsdien staat de kist op diverse plaatsen op Schiphol geparkeerd. Als ik wat vroeg ben voor mijn werk rij ik er nog weleens langs en wat je nu aan de buitenkant kan zien is dat motor 3, rechtsbuiten verdwenen is. Voor de rest is alles afgeplakt en ingepakt en je zou zeggen een nieuwe motor eronder en vliegen met die hap...alleen duurt dit door onbekende omstandigheden 'lang'.
Naar mijn mening zijn verhalen zoals 'vast zittende remmen', 'rottende lucht binnen in' enz enz uit de lucht gegrepen...gezien de lengte van het topic weet niemand het eigenlijk dus en misschien zit ik er ook wel naast...
Misschien dat de huidige 'eigenaar' Luzair, Air Luxor of wie dan ook de machine te koop aanbiedt met de voorwaarde dat de kosten voor de reparatie, bewijs van luchtvaardigheid en parkeergeld voor de nieuwe eigenaar is...
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6784
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: Re

Post by Michel »

gatso76 wrote:Een bekende kist voor de wat 'oudere' spotters van Schiphol.
Ooit op dezelfde plek, waar nu de Tristar staat stond 10 jaar geleden de ZAS B707 SU-DAC...
Man ik word oud, kan me die kist nog wel herinneren :wink:
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble Magazine: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Gatso wrote


-quote-
Misschien dat de huidige 'eigenaar' Luzair, Air Luxor of wie dan ook de machine te koop aanbiedt met de voorwaarde dat de kosten voor de reparatie, bewijs van luchtvaardigheid en parkeergeld voor de nieuwe eigenaar is...
-unquote-

Ben benieuwd welke toko zo gek is daar in te trappen!!! Iemand al een idee wat de parkeerkosten zijn tot op heden??? Tel daarnaast de andere kosten en denk dat je met de lease van een nieuw toestel ( misschien koop) al een aardig eind beter uit bent :P
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Post by Nozem »

ErikFB wrote:ben benieuwd welke toko zo gek is daar in te trappen!!! Iemand al een idee wat de parkeerkosten zijn tot op heden??? Tel daarnaast de andere kosten en denk dat je met de lease van een nieuw toestel ( misschien koop) al een aardig eind beter uit bent :P
Gewoon tegen SPL zeggen dat je ervoor zorgt dat je hem luchtwaardig maakt en ruimte maakt voor hun(als andere maatschappij dan)door hem Gratis voor hun weg te halen :wink:

Greetings Ton
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
KristiaanD
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 98
Joined: 09 Oct 2003, 16:58

Post by KristiaanD »

Ogh. Heb nou niet echt het idee dat hij nu in de weg staat. Soms parkeerd de KLM er weleens een kist voor maar om nou te zeggen dat het een bruikbare parkeerplaats is :P .

Mvg,
Kristiaan.
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3004
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

gatso76 wrote:
ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ???
Naar mijn mening is die Tristar niet 'zo' beschadigd hoor.
Na het eerst ongeval op Schiphol, ruim 2 jaar geleden is het onderstel (of een deel hiervan) vervangen en eventueel nog wat andere dingen. Dikke pech had de kist toen hij na zijn reparaties op Schiphol zijn eerste vlucht weer zou maken. Tijdens de start ging er toen iets mis met één van zijn motoren en sindsdien staat de kist op diverse plaatsen op Schiphol geparkeerd.
Ik heb van horen zeggen dat het geen "dikke pech" was... na de eerste flame-out (toen die bak de halve dag de Kaagbaan en afslag S1 heeft geblokkeerd) en de daarop volgende reparaties is er tegen de piloten expliciet gezegd dat ze max. 80% vermogen mochten gebruiken tijdens de start. Helaas was dat niet duidelijk overgekomen en probeerden de piloten alsnog met 100% vermogen de lucht in te komen, met wederom een prachtig vuurwerk als resultaat... en sindsdien staat die bak op Little Mojave op Schiphol Oost...

Oh ja; als de prijzen ondertussen niet verhoogd zijn, dan is het parkeergeld ook wel uit te rekenen; staat op dit moment op € 1,50 per ton MTOW per 24 uur...:wink:

Grtz, John
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble Magazine: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Is ons portugees dan zo slecht of hun engels :wink:
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

Oh ja; als de prijzen ondertussen niet verhoogd zijn, dan is het parkeergeld ook wel uit te rekenen; staat op dit moment op € 1,50 per ton MTOW per 24 uur...:wink:

Grtz, John[/quote]

Hoi,

Enig idee wat zo'n Tristar dan weegt????....

Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5844
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Post by ehusmann »

mipo72 wrote:Enig idee wat zo'n Tristar dan weegt????....
Volgens Airliners.net (TriStar 500):
max takeoff 231,330kg (510,000lb).

Dus de kosten zouden dan op 231*€1,50=€346,50 per dag komen (als ik de prijs goed begrepen heb). Valt eigenlijk nog wel mee.....

Erwin
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

ehusmann wrote:
mipo72 wrote:Enig idee wat zo'n Tristar dan weegt????....
Volgens Airliners.net (TriStar 500):
max takeoff 231,330kg (510,000lb).

Dus de kosten zouden dan op 231*€1,50=€346,50 per dag komen (als ik de prijs goed begrepen heb). Valt eigenlijk nog wel mee.....

Erwin
Doe dit dan eens maal 730 dagen ( = 2 jaar) en dan kom je uit op : 252945.00 euro, kortom meer dan 2 en een halve ton in euro's alleen al aan stallingsgeld.
( ik wou dat ik dit geld op mijn rekening had staan :D )

Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble Magazine: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

even snel doorrekenend kom je voorlopig al uit ( als je 2 jaar neemt = 720 dagen) op net geen 250.000 euri's. Als ik tenminste het goede bedrag reken). Heb ik niet iedere dag in de knip zitten hoor :lol:
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 630
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Volgens de websites heeft Luzair maar 1 1011. Valt deze misschien onder Euro Atlantic?
Locked