Martinair delivery topic and information

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
User avatar
RCV
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 219
Joined: 28 Oct 2003, 18:35

Post by RCV »

skycruiser wrote:
RCV wrote:
Yoram wrote:Ik denk dat MP alleen overblijft als "Lange afstandmaatschappij", zeg maar een soort van LTU.
De europese bestemming worden denk ik onder gebracht bij HV of TFL. De vracht zal wal geïntegreerd worden bij de AF/KL
En waar zou KLM de totale vracht onder gaan brengen die ze dan overnemen van de MP? Vracht 1/2/3? daar zitten ze nu al aan hun max. Deze optie lijkt mij tot nu toe het beste voor alle partijen...
KLM Cargo gaat tezijnertijd verhuizen naar de overzijde van de Kaagbaan, op het gebied ten zuiden van de huidige Menzies/Skylink loodsen, ongeveer op de plek van de welbekende spottersplaats.

Dit zal een eventuele volledige integratie de komende 'jaren' dus niet in de weg staan.

Gr.
Eric
De nieuwe KLM Cargo plannen gaan op voor een capaciteit van 800000 ton op jaarbasis. HEt blijven echter plannen, vooralsnog is er door SRE nog weinig besloten (behalve panalpina gebouw staat vast) omtrent de nieuwe vrachtloodsen. Bovendien zullen deze pas rond 2012/15 gerealiseerd zijn.

MVG
RuudLeeuw
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 42
Joined: 04 Feb 2006, 14:12
Contact:

2x Miami Air voor MP

Post by RuudLeeuw »

Volgende week komen 2 737-800s binnen, ter versterking van de zomer produktie.
De eerste komt dinsdagochtend om 10:00 binnrn, de tweede op woensdag om 11:00
Zullen 2 maanden blijven.
=
IL76TD
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 945
Joined: 28 Mar 2006, 19:46

Post by IL76TD »

vraagje... gaan ze beide Miami Air 737's ook inzetten op vluchten van en naar Eindhoven/Rotterdam.

alvast bedankt,
Marc Marijnissen
User avatar
MP744SF
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 341
Joined: 02 Nov 2004, 12:19
Contact:

Post by MP744SF »

IL76TD wrote:vraagje... gaan ze beide Miami Air 737's ook inzetten op vluchten van en naar Eindhoven/Rotterdam.

alvast bedankt,
Marc Marijnissen
Marc,
Volgens huidige planning niet maar je weet, niets is zeker in de luchtvaart. Mocht er eentje komen zal het echter niet "regulier" zijn...
brgds MP744SF.
User avatar
OA152
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 92
Joined: 10 May 2005, 10:57
Location: Amsterdam-West

Post by OA152 »

Heeft iemand een idee wat de gevolgen zijn van de beslissingen om short-haul/Europa vluchten op te geven en te concentreren op de lange afstanden en vracht?

Het uitfaseren van de A320's lijkt me overduidelijk, maar er is ongetwijfeld meer nodig.
User avatar
MP744SF
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 341
Joined: 02 Nov 2004, 12:19
Contact:

Post by MP744SF »

OA152 wrote:Heeft iemand een idee wat de gevolgen zijn van de beslissingen om short-haul/Europa vluchten op te geven en te concentreren op de lange afstanden en vracht?

Het uitfaseren van de A320's lijkt me overduidelijk, maar er is ongetwijfeld meer nodig.
Lijkt me dat voor de korte termijn niet meer zou hoeven te veranderen dan uitfaseren van de A320's (en bijbehorende inkrimping van de crew)... De lange afstanden zijn nu ook al gecovered met de 76 en voor de vracht zou er ook niets hoeven te veranderen. Op iets langere termijn zullen neem ik aan wel de 76'en nog worden vervangen maar ook dan geldt dat qua infrastructuur er niets verandert, alleen er wordt op de long-haul met een ander stukkie hardware gevlogen.

Maar goed, eerst nog maar 'ns zien dat eea. ook daadwerkelijk doorgaat zullen we maar zeggen nietwaar? Zie ook DEZE link.

Brgds MP744SF.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Post by 76-er »

OA152 wrote:
Het uitfaseren van de A320's lijkt me overduidelijk, maar er is ongetwijfeld meer nodig.
Dat klopt. Alles wat er maar ge-outsourced kan worden, gaat er uit tenzij de afdeling in kwestie duidelijk z'n meerwaarde kan aantonen. Logische 'slachtoffers' lijken me de afhandeling, en veel ondersteunende diensten op kantoor. Waarbij de KLeM natuurlijk de club is waar alles naartoe gaat, met of zonder het bijbehorende personeel.

Voor wat betreft bovenstaand artikel van Luchtvaartnieuws: valt me erg van ze tegen dat ze allerlei insinuaties en luchtkastelen van vriend Burlage als zijnde De Waarheid kopiëren. De kop van het artikel is al simpelweg fout en ook met de rest van het verhaal doen ze zichzelf geen journalistieke dienst.
adrianovic
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 123
Joined: 25 Nov 2006, 16:18

Post by adrianovic »

welke afhandeling bedoel je? laden en lossen? dat denk ik juist niet. vanaf afgelopen weekend doet een andere maatschappij de airbussen (en gaan ook de 737's doen) om te zorgen dat deze mensen meer 'lucht' krijgen voor de vracht en voor de 767-en. dus wat dat betreft zal er weinig veranderen. en als er al mensen uit moeten op die afdeling dan zijn het de vaste uitzendkrachten die nu worden ingezet.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

.

Volgens huidige planning vertrekt de D-AXLC op 12 Oktober leeg naar FRA, einde lease.

Meer info, indien beschikbaar, in het betreffende 'dag' -topic.

Bye, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
RuudLeeuw
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 42
Joined: 04 Feb 2006, 14:12
Contact:

Post by RuudLeeuw »

'XLC vliegt eerst als MP107 (etd 12.0700lt) nar AYT en van daar uit naar FRA... Einde lease.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

.

Is er al nieuws mbt het uitfaseren van de A320's ?

Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Senior57
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 113
Joined: 18 Jan 2007, 14:23
Location: Dordrecht

Martinair's 747F

Post by Senior57 »

moge is er al meer bekend of de twee 747F nog gaan komen en zo ja waneer ze komen, oficieel zo er een eind oktober begin november komen en de laatste zou begin 2008 komen maar het rommelt zo binnen Martinair grtz Thomas
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Post by Gonzo »

Met betrekking tot de twee "nieuwe" B747F's, de planning blijft staan zoals hij bekend is, daar komt geen verrandering in. Verder moeten we gewoon wachten wat er gaat gebeuren, ook binnen Martinair weet niemand exact wat er gaat gebeuren.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Post by 76-er »

cHabu wrote:.

Is er al nieuws mbt het uitfaseren van de A320's ?

Chris.
Geen verandering, ze gaan aan het eind van het zomerseizoen alledrie terug naar de leasemaatschappijen.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

.

In verband met een boete clausule, gaan de kisten niet rechtstreeks retour leasemaatschappij.

Geruchten circuit heeft het over:

1- lease via MPH aan een maatschappij in het Midden-Oosten.

2- Ferry naar Ierland, stored totdat de kisten retour gaan naar leasemaatschappij.

3- laatste vluchten op 31-10 met after-party in hangaar 04... ;)

Even afwachten nog dus.... :)

Bye, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Locked

Return to “Amsterdam - Schiphol”