Emergency Air Maroc

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
poldertoren
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 307
Joined: 07 Aug 2003, 14:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by poldertoren »

Kaartje klopt idd niet! Hij is van 18L gestart (aalsmeerbaan) en daarna gelijk rechtsaf om weer te landen op 18R (polderbaan).

Groeten

Joost
User avatar
etab
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 91
Joined: 03 Nov 2006, 13:35
Location: Looking at G pier

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by etab »

Zo ik ben net even op de E buffer wezen kijken naar die kist.

Nou dat is me een mooie geweest hoor.

linker motor is volledig kapot van binnen, Klep voor het neuswiel is ingedeukt, de Vogel hang er nog in.
Er zit een deuk ter grote van een voetbal in de start circa 1 meter van de bovenkant.
Naast de motor is ook nog een hit te zien, En er zit een deuk zo groot als een voetbal rechtsboven in de motor rand.
Maar waar ik van schrok is dat er recchts veel bloed zit en duidelijk ook een vogel is geweest.
Die is dus vlak bij de andere motor geweest. Bij elkaar dus zeker een vogel of 6 geweest naar de kleur van de veren te zien ganzen.

Heb foto's, maar kan die vanavond pas uploaden.
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1674
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble Magazine: Derice

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Derice »

Ben erg benieuwd (en velen met jou denk ik).
Het klink in iedergeval erg heftig.

Royal Air Maroc v.s. Niels Holgerson vloot...
RAM wins... :'(
User avatar
Yespur
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 102
Joined: 08 Mar 2010, 10:00
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: Utrecht

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Yespur »

Via gathering.tweakers.net, user Tourniquet:

http://lh6.ggpht.com/_AGoOHDpGP_8/TAzoR ... G_0234.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lh6.ggpht.com/_AGoOHDpGP_8/TAzoR ... G_0235.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lh6.ggpht.com/_AGoOHDpGP_8/TAzoR ... G_0236.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lh6.ggpht.com/_AGoOHDpGP_8/TAzoR ... G_0237.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lh6.ggpht.com/_AGoOHDpGP_8/TAzoR ... G_0238.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://lh6.ggpht.com/_AGoOHDpGP_8/TAzoT ... G_0239.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

edit (wederom): geen foto's in info-topics aub., we blijven hier bij links - moderator
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

My pictures at Airliners.net
User avatar
etab
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 91
Joined: 03 Nov 2006, 13:35
Location: Looking at G pier

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by etab »

http://94.100.118.117/982750001-9828000 ... _hdGi.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.114.86/982750001-98280000 ... _tmhO.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.118.71/982750001-98280000 ... _vpBT.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.114.119/982750001-9828000 ... _5eVY.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.114.164/982750001-9828000 ... _EVkG.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.115.242/982750001-9828000 ... _2p1M.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.122.164/982750001-9828000 ... _wFwX.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://94.100.114.101/982750001-9828000 ... _4xPf.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1674
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble Magazine: Derice

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Derice »

Damn...
Die hebben veel schade veroorzaakt!
Fixable? Of is het een write-off (voor een toch al wat ouder toestel)?
B738
Posts: 15
Joined: 07 Jun 2009, 14:03

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by B738 »

Derice wrote:Damn...
Die hebben veel schade veroorzaakt!
Fixable? Of is het een write-off (voor een toch al wat ouder toestel)?
als je het mij vraagt vliegt deze machine volgende week gewoon weer. de zichtbare schade is vrij simpel te verhelpen door andere onderdelen te installeren.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5273
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble Magazine: Hurricane
Location: EHVB

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Hurricane »

Derice wrote:Damn...
Die hebben veel schade veroorzaakt!
Fixable? Of is het een write-off (voor een toch al wat ouder toestel)?
Een gans kop je niet zomaar terug :evil: ...
Verder een nieuwe inlaat, nieuwe motor en wat extern plaatwerk, electronic bay goed schoonmaken en dan moet ze weer de lucht in kunnen. Wegens onderzoek is het geplande verblijf iig op 2 weken gesteld.
Groeten,
Ron
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1925
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble Magazine: ErwinS

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by ErwinS »

B738 wrote:
Derice wrote:Damn...
Die hebben veel schade veroorzaakt!
Fixable? Of is het een write-off (voor een toch al wat ouder toestel)?
als je het mij vraagt vliegt deze machine volgende week gewoon weer. de zichtbare schade is vrij simpel te verhelpen door andere onderdelen te installeren.
RAM verwacht zelf ongeveer 2 weken nodig te hebben. De delen zijn niet zo makkelijk te vervangen als je denkt. Er is veel structural damage, je kan ook niet zien wat er onder de huid allemaal stuk/gescheurd en verbogen is. Dat komt pas na nadere inspectie naar boven. Voor deuken etc zijn strikte limieten. Deze schades vallen zeker buiten deze limieten dus dit word een stevige plaatwerk klus.
De motor en inlaat zijn nog het minste werk, deze zijn 'easy' te vervangen. De schade aan de romp en staart gaat zeker langer duren.
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Location: Nieuw - Vennep

Re: Emergency Air Maroc

Post by DG AIR »

En vergeet de overweight landing niet dat kan ook nog gevolgen hebben.

gr.

Ger
sikkeman
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 139
Joined: 24 Apr 2006, 18:18

Re: Emergency Air Maroc

Post by sikkeman »

Een 737 heeft geen overweight als ie met volle tanks landt zover ik weet....
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: Emergency Air Maroc

Post by flying_kiwi »

sikkeman wrote:Een 737 heeft geen overweight als ie met volle tanks landt zover ik weet....
Alleen als er verder weinig payload aanboord is.
Verschil tussen MTOW en MLW op een B734 kan tussen de 8000kg en de 11900kg zijn afhankelijk van de exacte variant.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Emergency Air Maroc

Post by SPL »

Thanks for the pictures, very interesting to see.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
danbu
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 172
Joined: 17 Aug 2008, 20:29
Type of spotter: Civil
Location: Diemen

Re: Emergency Air Maroc

Post by danbu »

Image
schijnt een foto van de RAM te zijn met de motor in de fik... vanaf een webcam op SPL...
Image
Next flights: AMS-JFK (KL) AMS-CUR (OR)
User avatar
Delta12
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 898
Joined: 04 Oct 2004, 17:42
Type of spotter: F5
Location: N52E005

Re: Emergency Air Maroc

Post by Delta12 »

Volgens mij zijn dat gewoon de anti collision lights.... Die zitten bij een 737 precies op die plek.

Edit:
Even met photoshop paar keer lichter en donkerder maken en je ziet dat het een Transavia 737 is.
Post Reply