Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
Kilo Bravo
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 104
Joined: 13 May 2010, 21:38
Subscriber Scramble: yes

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Kilo Bravo »

Twee weken voor aanvang Tiger Meet stopte mijn Konika Minolta Dynax 7D ermee. Alleen nog een onheilspellend geluid bij het aanzetten. Foto de Vakman in Uden geraadpleegd. Die stuurden hem op. Naar Bremen?? Kosten 40 euro. Meteen defect klepje accu laten repareren en sensor reinigen. Zou minstens acht weken gaan duren. Leenbody´s alleen Canon of Nikon beschikbaar. Daar paste mijn Sigma 50/500 niet op. Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan. Twee vliegen in één klap: Bigma paste en ook CF-kaarten. Tigermeet was gered!! Na vijf weken was body terug. Kosten 35 euro!!! Grote klasse

gr

Kilo Bravo
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1915
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Glidepath »

Kilo Bravo wrote:Twee weken voor aanvang Tiger Meet stopte mijn Konika Minolta Dynax 7D ermee...................... Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan. Twee vliegen in één klap: Bigma paste en ook CF-kaarten. Tigermeet was gered!! Na vijf weken was body terug. Kosten 35 euro!!! Grote klasse
gr
Kilo Bravo
mooi zo.
Even voor de duidelijkheid KB: was het binnen, ruim buiten of net buiten garantieperiode?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Kilo Bravo
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 104
Joined: 13 May 2010, 21:38
Subscriber Scramble: yes

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Kilo Bravo »

Glidepath wrote:
Kilo Bravo wrote:Twee weken voor aanvang Tiger Meet stopte mijn Konika Minolta Dynax 7D ermee...................... Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan. Twee vliegen in één klap: Bigma paste en ook CF-kaarten. Tigermeet was gered!! Na vijf weken was body terug. Kosten 35 euro!!! Grote klasse
gr
Kilo Bravo
mooi zo.
Even voor de duidelijkheid KB: was het binnen, ruim buiten of net buiten garantieperiode?
Was heel ver na de garantieperiode. Body is vijf jaar oud. uiteindelijk bleek het probleem een storing in het elektrisch systeem te zijn.

KB
User avatar
Wildpicture
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 797
Joined: 06 Apr 2008, 13:57
Type of spotter: F5 Military
Location: Flevoland
Contact:

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Wildpicture »

Kilo Bravo wrote:Was heel ver na de garantieperiode. Body is vijf jaar oud. uiteindelijk bleek het probleem een storing in het elektrisch systeem te zijn.
Dan is het inderdaad een geweldige service!
Kilo Bravo
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 104
Joined: 13 May 2010, 21:38
Subscriber Scramble: yes

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Kilo Bravo »

Vond ik ook. Daarom heb ik de man (behalve dat ik uiteraard de rekening heb voldaan) een fles wijn cadeau gedaan....

KB
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Iwan Bogels »

Kilo Bravo wrote:Personeelslid bood me zijn eigen Sony Alpha te leen aan.
Grote klasse ! Dit is nou precies een mooi voorbeeld van het voordeel van kopen bij een lokale winkel ipv via internet. Eigenlijk gewoon de beste advertentie die zo'n winkel kan krijgen.

Super dat je Tiger Meet is gered.

Doej,
Iwan
Fox2 - for everything about low flying in Wales........and more !!

Image
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1915
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Glidepath »

Tech repair:

(1.)
Digi-SLR camera:
gecheckt en defect onderdeel vervangen. 5,15 weken.
Geen prijsopgave, want dat hoeft niet want 'binnen garantie'! ergo kosten nul, keurig een bon mee wat er is gebeurd, 3mnd reparatiegarantie.

samenvatting:
A. Tijd 5,14 weken
B. Naam / NAW bedrijf Tech repair:
C. Kwaliteit in afwachting van verder praktijktest, maar alles lijkt oke, na 1e test in arctische omstandigheden op EHGR
D. Klantvriendelijkheid :good: MAAR : enige nadeel, geen bruikleen DSLR beschikbaar. 'Last' van gehad?: ja.
Last edited by Glidepath on 30 Nov 2010, 18:28, edited 1 time in total.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1915
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Glidepath »

Tech repair:

(2.)
origineel wit telezoom L-objectief : Ruim binnen garantietermijn de IS.unit kapot!
alles gecheckt en defect onderdeel vervangen.
kosten uiteraard nul, keurig een bon mee wat er is gebeurd, 3mnd reparatiegarantie.
happy? met canon: :evil: niet meer zo.
happy dat het opgelost is door Tech repair: ja.

samenvatting:
A. Tijd 5,14 weken
B. Naam / NAW bedrijf Tech repair:
C. Kwaliteit in afwachting van verder praktijktest, maar alles lijkt oke, na 1e test in arctische omstandigheden op EHGR.
D. Klantvriendelijkheid :good:
Last edited by Glidepath on 18 Dec 2010, 20:10, edited 1 time in total.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Harry Spotter
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 01 Nov 2003, 08:51
Contact:

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Harry Spotter »

Mijn Canon 100-400 ging dus 2 weken voor mijn vakantie naar Afrika stuk (IS functioneerde niet meer).

samenvatting:
A. Tijd 5 werkdagen (CPS was een zegen in dit geval, anders had ik het niet gehaald voor mijn vakantie)
B. Naam / NAW bedrijf Tech repair
C. Kwaliteit Alles werkt weer. IS unit vervangen, lens schoongemaakt/gecalibreerd. Kostte een paar honderd Euro, maar een heel stuk goedkoper dan een nieuwe lens.
D. Klantvriendelijkheid Prima, al kan de feedback van de voortgang wel wat beter. Je moet zelf bellen om een update te vragen.
User avatar
DJMikey
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1109
Joined: 26 Jun 2003, 16:48
Location: Den Bosch, Netherlands
Contact:

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by DJMikey »

IS van mijn Canon 300/F4 vertoonde gebreken. Via de winkel waar ik de lens gekocht heb in reparatie laten brengen.

A. Tijd: 2 weken, incl. verzending heen en retour.
B. Naam / NAW bedrijf: Canon Tech repair.
C. Kwaliteit: Alles werkt weer. IS unit vervangen, lens schoongemaakt. Kostte niets vanwege garantie. Lens gekocht in april 2010.
D. Klantvriendelijkheid: Prima, lens is gemaakt.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
User avatar
hanzzz
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 94
Joined: 08 Apr 2005, 09:57
Location: Utrecht

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by hanzzz »

De spiegel van mijn 5D lag ineens los in mijn camera. Verder lenzen en mijn andere camera gecalibreerd:

A. Tijd: Maandag gebracht, donderdag opgehaald, zonder afspraak
B. Naam: DSP Nederweert
C. Kwaliteit: Voor zover ik na een paar dagen kan beoordelen: Uitstekend.
D. Klantvriendelijkheid: Prima. Keurig gebeld dat alles weer klaar lag. Kosten: 0 euro. Ik ben dan wel CPS silver lid.
Met vriendelijke groet / Sincerely,

Hans van den Berg
Scramble photo editor
-----------------------------------------
E-mail: Hans.van.den.Berg@scramble.nl
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1915
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Reparatiecentra DSLR: doorlooptijd en kwaliteit

Post by Glidepath »

BALEN.

Mijn camera moest terug, onder meer omdat een deel vd body coating was los geweest tijdens de vorige reparatie, en nu uit zichzelf nog een keer loskwam.
Een tweede issue was van technische aard. Ik heb er een techneut bij gevraagd en die kwam geduldig luisteren en babbelen over e.e.a.

samenvatting:
A. Tijd 13 dagen ( plakken en meer)
B. Naam / NAW bedrijf Techrepair
C. Kwaliteit ? kweetniet- afwachten of klachten uitblijven of herhalen
D. Klantvriendelijkheid goed

Het is ronduit vervelend dat Canon (in casu: Techrepair) bij defecten IN de garantieperiode desgevraagd toch GEEN leen-apparatuur ter beschikking wil stellen. Ik wil dat daar verandering in komt.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Post Reply

Return to “Photography”