Pure stemmingmakerij. E&M is al hard aan het voorbereiden op de nieuwe Airbusvloot. Kun jij de bronnen voor je stellingen met ons delen? Als je al gelijk zou hebben komt de vergrijzing bij E&M als geroepen.... Een nuchtere constatering : - Inderdaad bereidt E&M zich voor op de introductie van de A3...
mac wrote: ↑27 Sep 2023, 10:33
Heeft AF dan de capaciteit en ruimte om alle kisten van KLM er nog eens bij te doen? Dat vraagt toch uitbreiding bij hun?
Schaalvoordeel ! Alle A350 onderhoud (en technische type kennis) op 1 plaats, hoogstwaarschijnlijk niet in NL.
Een zwarte dag voor de werkgelegenheid bij KLM TD, vooral in de motorshop : - Alle A350 technische kennis/ onderhoud (zover niet reeds uitbesteed, HMV?) zal worden uitgevoerd bij AF - De Rolls Royce motoren worden onderhouden door RR (onderhoudscontract), dus na uitfasering van de A330, B747-400ERF ...
Tijdens de landing (500ft) van PH-BVW (KL791) in Sao Paulo op 18 September werden verscheidene ballons geraakt , waarbij 1 ballon, volgens de crew, door de rechter motor ging.
Als geld geen rol had gespeeld hadden ze dan de CKD laten gaan? F-GIUF ( initieel besteld als de vierde KLM Cargo freighter), eigenaar Air Castle had een erg hoge "lease rate" afgesloten door Air France Cargo in 2007, na bijna twee jaar operatie bij AF Cargo overgenomen door KLM Cargo in September ...
PH-MPS heeft de volgende eigenaren gehad : Singapore Airlines ( juni 1990 - September 2003 ) Boeing Aircraft leasing company (September 2003 - Maart 2008 ), leased aan Air india (Oktober 2004 - Oktober 2007 ) Air Castle - leased Martinair (Maart 2008 - 2017 ), daarna gekocht door AF/KL. Zowel SIA, B...
Tja... Tis niet voor niets dat de meeste airlines toestellen van 30+ jaar geen D-checks meer geven... De leeftijd speelt in principe een geringe rol, alleen de te controleren structuur (fatigue) en het te vervangen onderdelen tijdens elke D-check nemen toe en daardoor de lengte van de check. De eco...
PH-MPS schijnt toch wat betrouwbaarheidsproblemen te hebben sinds de D-check in CGK. zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mps Was de AMS AMS vlucht een test vlucht? Of was de vlucht naar Oslo maar wegens storing teruggekeerd naar AMS? Gisteren (31 Augustus) weer een testvlucht ! Zie...
De vertraging bij de introductie van de KLM 744 kwam vooral door het tegelijkertijd aanbieden van 3 motor opties en ontelbare individuele cabine opties door Boeing en de discussie over de sterkte van de upperdeck vloer bij een decompressie door de Europese certificatie instanties (lees : RLD) En ind...
Voor KLM is een ICA mix van (772), 773, 789, 78X (en toekomstig 779) goedkoper. De EASA "common 777/787 type rating" zal hoogst waarschijnlijk worden uitgebreid met de 779 (en later de 778F) Bij uitval van een 787 kan een inval 777 (of anders om) de rotatie overnemen, zonder cockpit opstuur voor de ...