De 9H-CFS van MalethAero is gisteren aangekomen op AMS en volgens de website van Schiphol neemt die vanaf morgen het stokje over. Dat zou beteken dat PZ-TCW terug gaat naar zijn eigenaar. Ook wel opmerkelijk: vlucht PY9940 (PZ-TCW) en PY994 (EC-NTX / Wamos) zijn achter elkaar vertrokken uit PBM, nu ...
A320 Neo heb je nodig op Rotterdam. Als het hoog zomer is en goed heet ga je tegen performance issues aanlopen met een volle A321 neo. Er is een reële kans dat Rotterdam eerder dicht is dan de laatste HV 737 is vertrokken: De discussie rondom het voortbestaan blijft maar weer oplaaien en de paar ge...
A320 Neo heb je nodig op Rotterdam. Als het hoog zomer is en goed heet ga je tegen performance issues aanlopen met een volle A321 neo. Er is een reële kans dat Rotterdam eerder dicht is dan de laatste HV 737 is vertrokken: De discussie rondom het voortbestaan blijft maar weer oplaaien en de paar ge...
(Het benadert de lullige geruchtenmolen die we als spotters allemaal kennen uit de jaren 80-90…) Ik denk dat er inmiddels genoeg spotters zijn die in die periode nog niet geboren waren of waarvan de ouders toen net leerden lezen en schrijven. Kortom: Wat was de "lullige geruchtenmolen" van jaren 80...
En als ze je je zin ook niet krijgt bij de rechter dan ga je maar staken: https://www.nu.nl/economie/6298472/voormalige-martinair-piloten-in-dienst-van-klm-gaan-staken.html Zijn de voormalig piloten van Martinair nu echt zo inflexibel (misschien zelfs een stukje wereldvreemd)? De luchtvaart (en de w...
Ik hoorde zeer recent van een vlieger een soort gelijk verhaal in Canada. Banen niet geveegd en geen verlichting en dan “gokken” wanneer je moet insturen. Wel gek dat de flightcrew er dan voor kiest om tóch te gaan taxiën als overduidelijk is dat de optische veiligheidsmaatregelen op het vliegveld ...
Wat is er onverantwoord aan? Het kan sneller dan 45 mins. De beperkende factor is die ellendige handbagage. Er zitten in de A321 vooralsnog net zoveel passagiers als de B738, met die lagere bezettingsgraad zou het in het uitstappen juist sneller moeten gaan aangezien de pax meer ruimte heeft om te ...
Zo te zien doet die Airbus niet onder voor een Boeing van Transavia: de vertraging op de eerste dag is geheel in lijn met de gemiddelde prestatie van Transavia... Ik vind het in elk geval absurd en onverantwoord om te verwachten dat vliegend- en grondpersoneel op de eerste operationele dag direct in...
Het begint voor de oudste exemplaren idd wel tijd te worden voor een nieuw likje verf. Ook sommige exemplaren uit de 737-vloot kunnen wel een likje verf gebruiken: er zijn zelfs exemplaren die nog vliegen in de oude livery.
Malta is minder dan 3 uur vliegen vanaf Amsterdam, lijkt mij ook dat je de crew van de PH-BVO de retourvlucht van de PH-BVA laat uitvoeren.
De enige reden om dat niet te doen is wanneer personeel in opleiding vlieguren moet maken.
Zie dagtopic van vandaag landt over 40 min ongeveer op AMS. Je hebt helemaal gelijk. Opmerkelijk dat FR24 het deed lijken alsof het een dag later zou zijn. Nu geeft FR24 aan dat morgen de eerste commerciële vlucht is (CND633 / AMS-AYT) Update 17-11 17:45 inmiddels weer veranderd in PH-CDP voor CND633