Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
planespotters.nl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1048
Joined: 22 Jan 2007, 19:30
Type of spotter: Military and F5+
Location: Near EHVB
Contact:

Post by planespotters.nl »

Ik woon in Voorschoten.
En ik kan je met zekerheid zeggen dat je helemaal gelijk hebt!
Zag net een Boeing 777 van KLM terugkomen van schiphol en hij ging gruwelijk laag over dat gold ook voor een Fokker 70 van KLM en een Boeing 747 KLM.
Waar Glidepath het over heeft.
Volgens mij komt het door het gebruik van de runways maar dat kan ik je niet met zekerheid vertellen.

Mvg Sander :wink:
Last edited by planespotters.nl on 22 Jan 2007, 19:46, edited 1 time in total.
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8658
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Post by Bokkum »

planespotters.nl wrote:Zag net een Boeing 777-300ER van KLM
Boeing 777-300ER van KLM...?? :wink:

Regards, Jeroen
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Bokkum wrote:
planespotters.nl wrote:Zag net een Boeing 777-300ER van KLM
Boeing 777-300ER van KLM...??
Tja, ik zie een Dreamliner van de KLM..... :)

Duurt nog wel ff, maar ik zie 'm wel.... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11179
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Tja, voor Voorschoten moet 2000 voet er wel gruwelijk laag uitzien met een wide body... :wink:
Jullie hebben gewoon kisten in een ruim circuit gezien dat nodig was voor het landen op 36C en 36R.

Erik
Engines Turning Or People Swimming
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1915
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

primeur?

Post by Glidepath »

hi Erik,
Effe rechtzetten. Zo gewoon is het niet op de koers die ik waarnam. Deze preciese 747 koers was voor mij een primeur.

Misschien te doen met het feit dat Valkenburg CTR het niet meer doet?
en dat het bij deze windrichting gewoon WORDT.
ps
In dat geval verwacht ik nog wel wat klachten vanuit een groeistad in de regio haaglanden. (laatste grote commotie aldaar was met een il-76? inbound rotterdam, die volgens ooggetuigen 'op een flat wilde landen' en dergelijke paniekreacties.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
canberra
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1710
Joined: 01 Dec 2004, 16:57
Type of spotter: not too bad
Location: The Hague

Post by canberra »

Will have to agree with Glidepath here. It was defiantly abnormal whatever the reason was.

I saw it from Den Haag Centre (when it made its turn from A12 to N44 towards SPL), and it was very very low compared to any aircraft I have seen here since I moved here 2 years ago.

Thought it maybe was a RTM-AMS flight.... But as nobody have mentioned anything I guess not...

/Michael

PS. Didn't see or hear any unusual Fk70s or B772s...
Glidepath wrote:In dat geval verwacht ik nog wel wat klachten vanuit een groeistad in de regio haaglanden. (laatste grote commotie aldaar was met een il-76? inbound rotterdam, die volgens ooggetuigen 'op een flat wilde landen' en dergelijke paniekreacties.
:exa: Sure a good number people had 9/11 thoughts when they saw it.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11179
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Guys, I was working with a radar screen in front of me, I did not see everything I guess but no air traffic controller mentioned any 'too low' situation so I am convinced nothing was lower than 2000'. I did not say either that is what you are used to, it obviously is not, but it is nothing to be upset about: just wider circuits than usual resulting in planes lower than usual at your location. Lower than usual does not mean lower than intended.


Erik
Engines Turning Or People Swimming
Avia06
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 173
Joined: 08 Oct 2006, 17:51

Kalitta returns to SPL after emergency

Post by Avia06 »

Hi guys,

Just got a phonecall from someone on the platform that a Kallitta 747 made an emergency return to Schiphol, don't know the facts about STD or a/c!

anyone for the info?

regards,
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6951
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

Lijkt me sterk, aangezien de enige reguliere K4 vlucht van vandaag om 1800 vanavond moet vertrekken.
User avatar
PH-BAS
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 664
Joined: 06 Nov 2004, 19:05

Post by PH-BAS »

De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal. :wink:
Last edited by PH-BAS on 27 Jan 2007, 15:50, edited 1 time in total.
Avia06
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 173
Joined: 08 Oct 2006, 17:51

Post by Avia06 »

Oke, ik weet het ook niet, kreeg een belletje, was ik van afhankelijk

Als er niemand is met info dan stel ik voor dit topic weg te halen! Berust misschien op misverstand!

regards,
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Hoort dit niet in deze thread ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
thomaster
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 113
Joined: 08 Aug 2006, 22:16
Location: Hoofddorp
Contact:

Post by thomaster »

PH-BAS wrote:De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal. :wink:
Hij landde niet op de 27, maar op de 24 en schoot een stukje te ver door waardoor hij de laatste 'afslag' miste. Hierdoor moest ie aan het einde van de baan omdraaien en was de 24 een korte tijd dicht, totdat die weer van de baan was.

Groet,
thomaster
Bandits, 2o'clock!
Its 1:30-what'll I do til then?
User avatar
PH-BAS
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 664
Joined: 06 Nov 2004, 19:05

Post by PH-BAS »

thomaster wrote:
PH-BAS wrote:De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal. :wink:
Hij landde niet op de 27, maar op de 24 en schoot een stukje te ver door waardoor hij de laatste 'afslag' miste. Hierdoor moest ie aan het einde van de baan omdraaien en was de 24 een korte tijd dicht, totdat die weer van de baan was.

Groet,
thomaster
Als jij het zegt geloof ik je direct. Een B/O 24 was het dus. :wink:
Bedankt voor je duidelijke verhaal.
User avatar
thomaster
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 113
Joined: 08 Aug 2006, 22:16
Location: Hoofddorp
Contact:

Post by thomaster »

PH-BAS wrote:
thomaster wrote:
PH-BAS wrote:De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal. :wink:
Hij landde niet op de 27, maar op de 24 en schoot een stukje te ver door waardoor hij de laatste 'afslag' miste. Hierdoor moest ie aan het einde van de baan omdraaien en was de 24 een korte tijd dicht, totdat die weer van de baan was.

Groet,
thomaster
Als jij het zegt geloof ik je direct. Een B/O 24 was het dus. :wink:
Bedankt voor je duidelijke verhaal.
Ik stond er naast toen het gebeurde, dus ik kon het niet laten het te verbeteren! :D
Graag gedaan hoor!

Groet,
thomaster
Bandits, 2o'clock!
Its 1:30-what'll I do til then?
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”