KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15466
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by T7 »

I read somewhere PH-BKI made it's first flight 26aug.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 499
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BKH voert op dit moment (1 oktober 16:00z) een testvlucht uit als BOE216.

Edit: ook op 2 en 6 oktober.
Last edited by Inkjet on 06 Oct 2020, 21:40, edited 1 time in total.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Goedenmorgen,

Staat de BFL nog op maandag 5 oktober vertrek naar MHV via ORD rond 08:45?

Mvg,
Biem
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16427
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Biem wrote: 02 Oct 2020, 10:20 Goedenmorgen,

Staat de BFL nog op maandag 5 oktober vertrek naar MHV via ORD rond 08:45?

Mvg,
Biem

AFFIRM. 08:50!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Bennie wrote: 02 Oct 2020, 11:18
Biem wrote: 02 Oct 2020, 10:20 Goedenmorgen,

Staat de BFL nog op maandag 5 oktober vertrek naar MHV via ORD rond 08:45?

Mvg,
Biem

AFFIRM. 08:50!
Hartelijk dank! Ik hoop op een 36L departure maar dat weet je maar nooit
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Heeft iemand nog een recent operational lease overzicht van de KLM vloot, aangezien er waarschijnlijk meerdere kisten vervroegd zullen worden teruggegeven aan de lease maatschappijen ?

P.S.
Het heeft even geduurd na de website update, maar plotseling kan ik weer posten op dit forum, inloggen lukte wel, maar de administator's waren onbereikbaar.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

747classic wrote: 02 Oct 2020, 17:39 Heeft iemand nog een recent operational lease overzicht van de KLM vloot, aangezien er waarschijnlijk meerdere kisten vervroegd zullen worden teruggegeven aan de lease maatschappijen ?

P.S.
Het heeft even geduurd na de website update, maar plotseling kan ik weer posten op dit forum, inloggen lukte wel, maar de administator's waren onbereikbaar.
Dit zal vooral de A330 en 737 vloot zijn neem ik aan? PH-AON staat al terzijde zonder motoren..
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Biem wrote: 05 Oct 2020, 11:38
747classic wrote: 02 Oct 2020, 17:39 Heeft iemand nog een recent operational lease overzicht van de KLM vloot, aangezien er waarschijnlijk meerdere kisten vervroegd zullen worden teruggegeven aan de lease maatschappijen ?

P.S.
Het heeft even geduurd na de website update, maar plotseling kan ik weer posten op dit forum, inloggen lukte wel, maar de administator's waren onbereikbaar.
Dit zal vooral de A330 en 737 vloot zijn neem ik aan? PH-AON staat al terzijde zonder motoren..
In het KLM jaarverslag 2019 is wel een overzicht opgenomen van de vloot, uitgespitst in eigendom, financial lease en operationele lease.
Zie bladzijde 41 : https://www.klm.com/travel/nl_nl/images ... 063986.pdf

Echter er staan geen einddata bij, erg belangrijk bij het bepalen van een (eventueel voortijdige) beëindiging van de lease.
In de huidige omstandigheden is het natuurlijk voordelig om zoveel mogelijk vliegtuigen in eigendom te hebben en de relatief dure operationeel lease vliegtuigen het eerst af te stoten bij overcapaciteit.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Biem wrote: 05 Oct 2020, 11:38 PH-AON staat al terzijde zonder motoren..
Was AON ook niet het MRTT prototype? Misschien zwaarder dan een reguliere 330 of andere quirks?
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Yep
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

76-er wrote: 06 Oct 2020, 08:47
Biem wrote: 05 Oct 2020, 11:38 PH-AON staat al terzijde zonder motoren..
Was AON ook niet het MRTT prototype? Misschien zwaarder dan een reguliere 330 of andere quirks?
Klopt, KC-45A. Maar of de AON zwaarder oid is heb ik geen idee van
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1826
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

Sinds begin oktober heeft KLM Boeing 787-10 PH-BKH vier testvluchten gemaakt en gisteren heeft PH-BKI weer eens een testvlucht gemaakt. PH-BKH met callsign BOE216 en PH- BKI met callsign BOE217. Is er al een datum indicatie wanneer beide toestellen worden afgeleverd?
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1826
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

KLM Boeing 777-200 PH-BQK heeft op 18 september de laatste vlucht gemaakt en daarna geen vlucht meer gemaakt. Gewoon langere periode voor onderhoud of tijdelijk stored?
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
User avatar
Keith 747-400
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 182
Joined: 17 Jun 2020, 19:03
Type of spotter: Civil

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Keith 747-400 »

76-er wrote: 06 Oct 2020, 08:47
Biem wrote: 05 Oct 2020, 11:38 PH-AON staat al terzijde zonder motoren..
Was AON ook niet het MRTT prototype? Misschien zwaarder dan een reguliere 330 of andere quirks?
Ik heb gehoord dat de ph-aon gepensioneerd is
Regards,Keith
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23611
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

Keith 747-400 wrote: 11 Oct 2020, 13:38
76-er wrote: 06 Oct 2020, 08:47
Biem wrote: 05 Oct 2020, 11:38 PH-AON staat al terzijde zonder motoren..
Was AON ook niet het MRTT prototype? Misschien zwaarder dan een reguliere 330 of andere quirks?
Ik heb gehoord dat de ph-aon gepensioneerd is
Alle A330's gaan eruit, binnen niet al te lange tijd
Rgds,Martin.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”