vliegbewegingen

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
jimmy van drunen
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6449
Joined: 23 Dec 2006, 22:32
Type of spotter: Photographer
Location: Tilburg, near EHGR RWY28

vliegbewegingen

Post by jimmy van drunen »

Beste spotters,

Zijn er in deze dagen nog wat vliegbewegingen te verwachten van de Apaches, en wie weet wel een leuke heli als visitor :wink: , en zo ja welke rolbaan nemen ze en waar landen ze ( van de 20 naar de 28 :?: )

Gisteren stond ik ook al langs het hek in de hoop de SKHV zien te vertrekken voor bevrijdingsdag, maar helaas niets gezien, vandaar deze vraag :lol:

Jimmy
User avatar
pjottr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 286
Joined: 08 Apr 2008, 11:34
Type of spotter: Random

Post by pjottr »

hoi jimmy, iedere dag vliegt er wel een apache alleen de tijden durf ik niet te geven. 5 mei was de vliegbasis gesloten en kon idd alleen de SKV vliegen. Ik weet wel dat ze 4 mei hebben gevlogen hebben met o.a 1 Harvard (in nieuwe kleuren) en 3 pipercubs. Deze laastse 3 kwamen om ongeveer 20:45 weer landen op de grasstrip naast de 20-02.

Groeten Pjottr
stefan uit 8terberg
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 689
Joined: 06 Aug 2006, 20:05
Location: Achterberg

Post by stefan uit 8terberg »

pjottr wrote:Ik weet wel dat ze 4 mei hebben gevlogen hebben met o.a 1 Harvard (in nieuwe kleuren) en 3 pipercubs. Deze laastse 3 kwamen om ongeveer 20:45 weer landen op de grasstrip naast de 20-02.

Groeten Pjottr
Deze hebben een flyby gedaan bij Werkhoven .

stefan
User avatar
pjottr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 286
Joined: 08 Apr 2008, 11:34
Type of spotter: Random

Post by pjottr »

vandaag om ± 12:10 een cougar op 301 platform.
Om ±11:00 een Apache aftanken op 301 platform.

Greetz.
User avatar
pjottr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 286
Joined: 08 Apr 2008, 11:34
Type of spotter: Random

Post by pjottr »

Nu opgestegen 2 harvards, de apache van 11:00 wordt 11:30. Zover ik weet staat de cougar nog voor dezelfde tijd.
Ook 1 apache opgestegen vanaf visitorsplatform.

Greetz :D
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Post by topgun1984 »

De twee t-6en net over Meerkerk... enig idee waar ze heen gaan? ze vlogen in noordelijke richting

Grtz
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
pjottr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 286
Joined: 08 Apr 2008, 11:34
Type of spotter: Random

Post by pjottr »

Sorry slecht nieuws, cougar (wildcat 11) komt niet meer! Bestemming t6'en weet ik niet.
User avatar
toodiep
Posts: 7
Joined: 30 Jun 2006, 13:02
Location: Utrecht

Post by toodiep »

topgun1984 wrote:De twee t-6en net over Meerkerk... enig idee waar ze heen gaan? ze vlogen in noordelijke richting

Grtz
Er is een oefening gaande op Fort Vechten (Bunnik) van de LMB. Daarbij zijn volgens RTV Utrecht ook de nodige Heli's betrokken. Trek een rechte lijn vanuit Meerkerk naar boven en je komt bij Bunnik uit. Vermoed dat ze daar heen zijn gegaan.

Grtz
BlackBird
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 07 Apr 2006, 12:36
Subscriber Scramble: BlackBird
Location: ZHZ

Post by BlackBird »

Juist! Twee T-6 Harvards de meedoen met een oefening van de LMB :shock: Geinig.

@Jimmy. Voor morgen, 08-05-08, staat er een flypast van de B25 Mitchell over Barendrecht gepland (19.30 locaal). Lijkt me dat t'ie dan bij jullie vertrekt en ook weer land.
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Post by topgun1984 »

BlackBird wrote:Juist! Twee T-6 Harvards de meedoen met een oefening van de LMB :shock: Geinig.

@Jimmy. Voor morgen, 08-05-08, staat er een flypast van de B25 Mitchell over Barendrecht gepland (19.30 locaal). Lijkt me dat t'ie dan bij jullie vertrekt en ook weer land.
D8 dat deze week de Mitchell op EHEH stond? of vergis ik me nou :)


Grtz

Topgun1984
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
pjottr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 286
Joined: 08 Apr 2008, 11:34
Type of spotter: Random

Post by pjottr »

Yep, de Mitchel staat op EHEH i.v.m. de baanrenovatie hier op Gilze.

Ik hoorde vandaag dat de opendag volgend jaar misschien niet doorgaat! Zou wel jammer zijn als dat zo is :cry: :cry:

Greetz Pjottr
User avatar
toodiep
Posts: 7
Joined: 30 Jun 2006, 13:02
Location: Utrecht

Post by toodiep »

BlackBird wrote:Juist! Twee T-6 Harvards de meedoen met een oefening van de LMB :shock: Geinig.

@Jimmy. Voor morgen, 08-05-08, staat er een flypast van de B25 Mitchell over Barendrecht gepland (19.30 locaal). Lijkt me dat t'ie dan bij jullie vertrekt en ook weer land.
:oops: Ehh ja. Twee dingen tegelijkertijd lezen en dan ff snel vanaf het werk reageren. Dat gaat niet goed. Mea Culpa..

Grtz
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Post by topgun1984 »

Ik hoorde net dat de Harvards niet hebben meegedaan aan die LMB oefening... ik hoorde namelijk net op Radio 1 de harvards over scheren gevolgd door het ierse en Engelse volkslied...

Ze zijn naar een memorial service geweest... Locatie weet ik niet evenmin de reden voor de memorial...

Wie heeft meer info?
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
Guinness
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 520
Joined: 23 Mar 2004, 23:23
Location: all over the place

Post by Guinness »

topgun1984 wrote:Ik hoorde net dat de Harvards niet hebben meegedaan aan die LMB oefening... ik hoorde namelijk net op Radio 1 de harvards over scheren gevolgd door het ierse en Engelse volkslied...

Ze zijn naar een memorial service geweest... Locatie weet ik niet evenmin de reden voor de memorial...

Wie heeft meer info?
waarom in hemelsnaam het Ierse volkslied ??
En was het verstaan ??? :wink:

De Ieren waren toch echt neutraal in WO 2 ( trouwens , de Ieren spreken niet van WWII maar van "The Emergency")


Eireann gó Braigh !!!!
User avatar
jimmy van drunen
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6449
Joined: 23 Dec 2006, 22:32
Type of spotter: Photographer
Location: Tilburg, near EHGR RWY28

Post by jimmy van drunen »

Beste mede-spotters,

Bedankt voor de reacties!, vooral jij Pjottr, jij maakt er een hele LOG van Prachtig :lol:

Jimmy


p.s. vanmiddag neem ik de gok maar en fiets toch maar even naar Gilze :wink:
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”