Canon announces new lenses

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
User avatar
Andras
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1108
Joined: 20 Jul 2008, 11:18
Type of spotter: Photo only
Location: Bearing 210 from EHLW 70 NM
Contact:

Re: Canon announces new lenses

Post by Andras »

Die converters (2x) zijn inderdaad erg interessant, als je dan al een 2.8 lens hebt en met vrijwel geen scherpte verlies kan upgraden naar dubbele lengte, dat klinkt beter dan de huidige 2x converter.

Een nieuwe kwaliteits-instap zoom, de 70-300 IS L is denk ik een heel gewild objectief voor erbij. Als hij scherper is dan de 100-400 dan zal het een absolute knaller worden.

Als je kijkt naar het prijsverschil met een 70-200 2.8 I en een II dan lijkt het een prijs die 60 % hoger ligt.. Als je dat vergelijkt met de nieuwe lenzen dan is het wel even slikken maar lager dan nu gedacht wordt. Klinkt allemaal erg goed, en de huidige lijn lenzen zijn al super dus er zal nog wel een prijzenslagje te maken zijn op lens gebied, zeker als er weer hele horde mensen hun huidige lenzen willen gaan vervangen voor de nieuwe... Maarja, dat kan ook een stagnatie betekenen van de prijs.. moeilijk moeilijk..lol
Groet,

Andras Brandligt
My images at AirTeamImages.com
Kleintje Pils
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3072
Joined: 20 May 2003, 18:46
Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Location: Leusden
Contact:

Re: Canon announces new lenses

Post by Kleintje Pils »

Leeuwarden wrote:
Kleintje Pils wrote:Ik ben heel benieuwd naar die 2x teleconverter, als hij echt zo goed is dan kan mn 300mm heel snel omgetovert worden naar een 600mm :)

Heb je er nu ook een?
Een 2x converter? Nee, alleen 1.4x van Kenko, maar ook die staat op de nominatie om door die nieuwe 1.4x vervangen te worden als blijkt dat hij zo goed is als beloofd wordt.
Remco Donselaar
User avatar
Tom Tiger
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 608
Joined: 28 Jul 2006, 08:18
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: tom tiger
Location: Netherlands, NH, Zaandam
Contact:

Re: Canon announces new lenses

Post by Tom Tiger »

Glidepath wrote: Misschien dat TomTiger nog even een plaatje kan invoegen van zijn (Russische) camera-kolf. Want dat hulpmiddel kan beste nuttig zijn met zulke lenzen.
((? 8) ))
No problem :-) Onderstaand, de FS-3 "Fotosnaiper" in box en geassembleerd

Image
ttsniper3

Image
ttsniper4 by Tom Tiger, on Flickr

De latere, en door de meeste nog steeds beschouwd als de beste Snaiper ooit.... de FS-12

Image
dscn0472

300 mm fstop 4.5 of Russian Tair telephoto goodness.

Image
dscn0475

mm.... maar weer eens op mijn Canon gooien, de Tair is overgens een hele goede 300mm prime :-)
" You Live by the Code, You Die by the Code. "

All my Photos on Flickr
User avatar
Leeuwarden
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1053
Joined: 30 Aug 2006, 10:53
Location: Leeuwarden

Re: Canon announces new lenses

Post by Leeuwarden »

Kleintje Pils wrote:Een 2x converter? Nee, alleen 1.4x van Kenko, maar ook die staat op de nominatie om door die nieuwe 1.4x vervangen te worden als blijkt dat hij zo goed is als beloofd wordt.

Ik dus wel en soms gaat het goed en soms gaat het niet goed. Het zou inderdaad fijn zijn als er een betere, betrouwbare 2xTC kwam die ook resultaat geeft op de "oude" 300.
Don't steal my pictures...
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3735
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Re: Canon announces new lenses

Post by SquAdmin »

Tom Tiger wrote:No problem :-) Onderstaand, de FS-3 "Fotosnaiper" in box en geassembleerd
Soortgelijke tooling is nog steeds te krijgen, alhoewel bepaald niet goedkoop:

http://www.bushhawk.com/CatalogueRetrie ... ueID=42133" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Onder andere te koop bij Foto Konijn...
Greetz,

Patrick
User avatar
Wildpicture
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 799
Joined: 06 Apr 2008, 13:57
Type of spotter: F5 Military
Location: Flevoland
Contact:

Re: Canon announces new lenses

Post by Wildpicture »

SquAdmin wrote:Soortgelijke tooling is nog steeds te krijgen, alhoewel bepaald niet goedkoop:
http://www.bushhawk.com/CatalogueRetrie ... ueID=42133" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een beetje handig bent, kun je zoiets ook wel zelf maken. Maar ziet er natuurlijk niet zo professioneel uit als zo'n duur ding. Stel je voor dat je ergens aan het hek van ene basis staat en iemand lacht erom. :twisted: :oops:

Overigens zou ik niet zo graag de hele dag met zo'n objectief uit de hand werken. Met een 300/2.8 lukt dat nog wel, al voel ik het dan 's avonds ook wel in mijn armen. Maar met een 500/4 meer dan een enkel "lucky shot" uit de hand, vind ik echt niet te doen.
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1983
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Canon announces new lenses

Post by Glidepath »

@tom en squadmin.: :bthumb: voor de visuele bijdragen.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Triple Nickel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 681
Joined: 07 Sep 2002, 20:12
Location: Laarbruch Final
Contact:

Re: Canon announces new lenses

Post by Triple Nickel »

Ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe 2x TC.

Ik heb laatst de ''gok'' genomen om vrijwel de hele Sanicole Airshow met 600mm (300mm f2.8 met 2x TC II en een 1dmkIV) te fotograferen.

Ik moet zeggen: het is me niet tegengevallen. Maar het moet nog scherper kunnen volgens mijn.

Foto's 600mm: hier

Greetz, Ron
User avatar
Leeuwarden
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1053
Joined: 30 Aug 2006, 10:53
Location: Leeuwarden

Re: Canon announces new lenses

Post by Leeuwarden »

Ik schiet met hetzelfde setje maar de resultaten zijn zeer wisselend. Ik kreeg na een prettige mailconversatie met CPS de tip om de IS uit te zetten en nog eens te proberen. En het ging inderdaad beter . Maar het is over het algemeen nog erg soft. En zo nu en dan een uitschieter die eigenlijk best scherp is...
Don't steal my pictures...
Post Reply

Return to “Photography”