Here you will find messages from the Scramble Administration and Editorial Team. Please read them! You can also leave any comments or suggestions about this Message Board, the Scramble website or the magazine.
Ik heb zojuist de SAFE 2012 besteld. Echter bij internetbetalingen kan ik niet veel gegevens kwijt, is het Abonnenmentsnr. voldoende voor de gegevens om het "boekwerkje"in huis te krijgen ?
Goed initiatief; altijd leuk om een lokale activiteit te ondersteunen (nu de EuroJP van Airnieuws niet meer bestaat). Vraag ik me toch weer af waarom jullie, net als bijvoorbeeld Air Britain, hebben gekozen om de registraties op typevolgorde te zetten. Ik realiseer me dat dit een oude discussie is, maar ik rakel 'm graag even op: het lijkt mij niet logisch. Volgens mij is de eerste zoeksleutel die iemand gebruikt in onze hobby de registratie, en dan pas het type. Voorbeeld: als ik de PH-BXH wil loggen moet ik nu eerst de B737's gaan zoeken, dan de -800's, en dan kom ik pas bij de PH-BXH. De volgorde bij de KLM is nu AO-AK-BG-BC-BX-BF-BQ-BV-KC terwijl AK-AO-BC-BF-BG-BQ-BV-BX-KC logischer is. Maatschappijen die niet, zoals de KLM wel, een logische sequence per type hanteren (zoals bijvoorbeeld Thomas Cook) maken deze presentatie er ook al niet beter op. Als het gewoon op alfabetische volgorde had gestaan had ik dat probleem niet gehad. Bij regi's met nummers (zoals bij China, USA en dergelijke) zou een oplopende registratieserie nog veel meer voordeel hebben gehad. Is er een goede verklaring voor?
Dat gezegd/gevraagd hebbende ga ik er vanavond wel eentje bestellen! Keep up the good work!
En dat probeer ik dan weer te voorkomen. De JP is nogal duur en d'r staat een heeeeeleboel in wat ik helaas toch never nooit in Europa ga tegenkomen. SAFE of de AFQR van Air Britain zijn een stuk goedkoper, alleen die onlogische volgorde.... zucht!
Dank voor de opmerkingen heren, aangezien dit onze eerste editie zijn wij ook zeer benieuwd naar jullie mening met betrekking tot de SAFE. Zowel inhoudelijk, lay-out technisch, afwerking etc.
Een van de makers van de SAFE zal nog inhoudelijk reageren op jullie opmerking.
Ik ben benieuwd naar jullie mening als jullie het boekwerk daadwerkelijk in handen hebben.
De opmerking van Frank over de opbouw van de regi's is inderdaad een punt waar ik met hem in meega. Als ik met spotten bezig ben kijk ik inderdaad eerst naar de regi en dan naar het bewuste type van het frame. De door jullie gehanteerde selectieopbouw op type is dus wat omslachtiger dan eerst de regi op alfabet te kunnen raadplegen. Dat het jullie eerste oplage / uitgave is is zeer te prijzen en ik hoop dat er vele over de "toonbank" zullen gaan. Ben bereid mee te denken over volgende uitgaves en daarop mogelijkheden te kunnen ventileren.
De preview ziet er goed uit. V.w.b. de voorkeursvolgorde van type vs. registratie, die zal voor iedereen weer anders zijn. Mij lijkt de huidige volgorde ook wel prima, net zoals het SMS ook gesorteerd is op type.
Een vraagje, komt dit boek ook in de LH Shop te liggen?
Een vraagje, komt dit boek ook in de LH Shop te liggen?
Als het aan ons ligt wel wij bieden de SAFE aan, aan de LHS. Het is aan de LHS of zij deze aankopen. Maar het verleden laat zien dat zij onze publicaties wel afnemen.
Ik verwacht dat hij over twee weken bij de LHS ligt.
Het ligt er ook een beetje aan hoe de airline de regi's heeft georganiseerd... Sommige airlines zoals KLM (of LH, BA) zijn dan nog redelijk 'netjes', maar bij toko's als Iberia of Vueling met schijnbaar random regi's is wel even aan andere verhaal... maar desalnietemin, de bestelmail is verzonden !
Ben erg benieuwd, en bij het jammerlijk heengan van de EuroJP inderdaad een goed initiatief!
EHAM wrote:net zoals het SMS ook gesorteerd is op type.
Bij militaire toestellen/in de SMS ligt het wat anders, omdat daar (in ieder geval vroeger ) bij veel luchtmachten zoveel exemplaren van 1 type rondvliegen/vlogen dat je daarvoor aparte kopjes kunt/kon maken -als je tenminste de ruimte had in een dik (=duurder) boek. De RAF/RN/Army-serials in de Military Aircraft Markings staan al sinds de eerste editie op alfabetische volgorde, precies ook omdat dat de meest efficiënte manier van zoeken/ordenen is.
Voor de rest heb je natuurlijk gelijk dat iedereen daar het zijne van mag vinden; da's ook het enige wat ik deed
Tja, dat heb je gelukkig dan weer niet in de burgerluchtvaart (al kan in sommige landen -zoals Duitsland- een regi dan weer wel meer dan 1 keer worden gebruikt ).