EHAM 23-08-2009

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: EHAM 23-08-2009

Post by nuckleuz »

KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 23-08-2009

Post by SPL »

Deze middag/avond (paar dubbele nummertjes, excuus):
JL -> 12:18A JA401J
8U -> 12:57A 5A-OND
SU -> 11:45A VQ-BAY
JI -> 12:38A B2439
Oost 12:33A DBV CS-DFR
SK -> 12:11A LN-RCU
EI -> 12:06A EI-DEP
FI ->  12:58A TF-FIP
CY -> 13:10A 5B-DBC
AT -> 14:17A CN-RNW
BD -> 13:13A G-RJXD
VY -> 13:59A EC-KBU
AF -> 13:41A F-GPXD
KE -> 13:21A HL7715
TP -> 13:38A CS-TPC
AZ -> 14:01A EI-DST
BT -> 13:47A YL-BBP
OK -> 14:15A OK-EGO
MA -> 14:00A HA-LOA
RO -> 14:00A YR-BGF
LX -> 14:13A D-ABEE
BA -> 14:20A G-BUSI
BE -> 14:13A G-JEDW
IB -> 14:32A EC-IZH
Oost 14:31A CEQ CS-DHL
BE -> 14:25A G-JECP
MS -> 15:18A SU-GBW
OS -> 15:49A OE-LFR
AAN -> 16:50C PH-AAX (onder LBC vluchtnummer)
Oost 16:15B SZG PH-ACE
VY -> 15:59A EC-HTD
JL -> 16:11T JA732J
TK -> 16:23E TC-JFT
AB -> 16:27E D-ABBJ
SK -> 16:47C OY-KBO
Oost 17:00 CEQ G-HCSA, 17:00 CEQ PH-MYX, 17:00 EGBP VP-CFT
EI -> 17:02C EI-DEP
CI -> 16:12T B18719
AY -> 17:36C OH-LXE
Oost 18:00 LBG D-CPMU
BD -> 18:10 G-RJXD
TP -> 18:11C CS-TTA
VY -> 17:51C EC-JTR
XQ -> 18:39C TC-SNI
CZ -> 18:43C B2058
EZY -> 18:45 G-TTOJ
XQ -> 18:38C TC-SNJ
IJ -> 18:57C B2433
SQ -> 18:31C 9V-SFN
OS -> 19:25 OE-LVL
NE -> 21:20C OM-CLB
BCS -> 20:25 G-BMRJ
TSY -> 21:45C SU-BMZ
NE -> 20:55C OM-NGJ
VY -> 20:50 EC-KHN
DY -> 20:55 LN-NOS
DY -> 21:00 LN-NOQ
LY -> 21:00 4X-EKL
Oost 21:20 NWU VP-BJD
EK -> 21:30 N408MC
OS -> 21:55 OE-LVB
LH -> 22:10 D-AIQL
LH -> 22:25 D-ACPL
BD -> 22:35 G-DBCI
SQ -> 23:00 9V-SFK
Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 23-08-2009

Post by SPL »

nuckleuz wrote:KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
En dat was de KL1960 ex-ZRH.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 23-08-2009

Post by James »

nuckleuz wrote:KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
Dat vat ik ff niet....dan kan de KLM toch gewoon landen en de JAL moet het over doen????
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 23-08-2009

Post by B767-300ER »

James wrote:
nuckleuz wrote:KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
Dat vat ik ff niet....dan kan de KLM toch gewoon landen en de JAL moet het over doen????
Dat was nou het eerste wat ik ook dacht........
(tenzij de JAL wat krap in de Fuel zat door de eerder door Eric genoemde tegenwind )
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: EHAM 23-08-2009

Post by skycruiser »

LVNL weet hoe het hoort ;) Kleintjes bij de grote jongens vandaan houden 8)

De JAL zat gewoon netjes op de ILS 18R,
KLM Fokkertje deed een visual met 146 knopen final approach speed, komende vanuit de richting Haarlem.
JAL zat geloof ik op 160 knopen final (stond zelf langs de baan overigens)...

De KLM vloog te langzaam en moest er tussenuit.

Niks aan de hand verder.

Ter verduidelijking (met JL411 rechts op de ILS, de KLM vanuit het westen en in de achtergrond China Airlines Cargo die op de ILS draait):

Image

(tenzij de JAL wat krap in de Fuel zat door de eerder door Eric genoemde tegenwind )
Uhhm, vanzelfsprekend is dat in het geheel niet het geval. In de berekeningen wordt óók met deze zaken rekening gehouden :wink:
En daarbij, 'low fuel' is in principe géén reden tot voorrang bij ATC.

Gr.
Eric
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 23-08-2009

Post by B767-300ER »

skycruiser wrote:
(tenzij de JAL wat krap in de Fuel zat door de eerder door Eric genoemde tegenwind )
Uhhm, vanzelfsprekend is dat in het geheel niet het geval. In de berekeningen wordt óók met deze zaken rekening gehouden :wink:
Gr.
Eric
Dat mag ik wel hopen :wink:

:ontopic:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 23-08-2009

Post by James »

dan heeft de lvnl toch haar werk niet goed gedaan lijkt mij want een kist met 160knts achter een kist die 146knts doet....hmmm
dan moet ie toch wat meer ruimte houden lijkt mij
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 23-08-2009

Post by SPL »

Update:

OZ -> 17:08A HL7436
SK -> 17:44T LN-RPX
BA -> 18:08E G-BUSI
IB -> 18:18C EC-HDO
AZ -> 18:03E I-BIKL
OK -> 18:32C OK-MEH
LO -> 19:02C SP-LID
Oost 19:08C NCE PH-DLN
SK -> 19:06C SE-DTH
KM -> 19:21C 9H-AEN
CAI -> 20:25C TC-TJF
AT -> 19:45C CN-ROU
EI -> 19:30C EI-DEI
LX -> 22:05 HB-IYU


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: EHAM 23-08-2009

Post by Derice »

James wrote:dan heeft de lvnl toch haar werk niet goed gedaan lijkt mij want een kist met 160knts achter een kist die 146knts doet....hmmm
dan moet ie toch wat meer ruimte houden lijkt mij
Stond ook langs de baan met scanner.
Men dacht in de eerste instantie nog dat het wel zou passen.
JAL moest langzamer gaan vliegen (voor zover mogelijk).
KLM zou een short final krijgen.

Snelheden van beide kisten werden opgevraagd, toen bleek dat de KLM te langzaam vloog om tijdig van de baan te zijn voordat de JAL binnen kwam.
Vandaar dat ie een go-around kreeg, met excuus van de ATC.

Was verder rustig, na de 747F van China Airliners kwam de KLM F70 alsnog binnen. Klein rondje dus.

Trouwens ook nog op de scanner:
Piloot tegen ATC: "Wanneer gaat de Center open?"
ATC: "Voorlopig nog even niet"
Piloot: "Hmm jammer, het geluk is weer met de domme"
ATC: "..."
ATC: "Sorry?"
Piloot: "Ik zei: het geluk is weer met de domme"
ATC: "Uhh.. ja?"
Piloot : "Laat maar"
ATC: "Ja, sorry ik snap het niet".
:clown:
User avatar
Sjaak
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 538
Joined: 23 Jan 2008, 19:32
Subscriber Scramble: Sjaak

Re: EHAM 23-08-2009

Post by Sjaak »

Trouwens ook nog op de scanner:
Piloot tegen ATC: "Wanneer gaat de Center open?"
ATC: "Voorlopig nog even niet"
Piloot: "Hmm jammer, het geluk is weer met de domme"
ATC: "..."
ATC: "Sorry?"
Piloot: "Ik zei: het geluk is weer met de domme"
ATC: "Uhh.. ja?"
Piloot : "Laat maar"
ATC: "Ja, sorry ik snap het niet".
:clown:[/quote]

Hoorde m ook, was de KL862 tegen een vrouwelijke ATC, later op 121.2 maakte hij zich helemaal populair door tegen de (evenees vrouwelijke) ATC te zeggen "goh is t op zondag nu ook al vrouwendag bij jullie". De lolbroek :D
check http://www.planepix.nl or aviationpix.nl for great images!
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 23-08-2009

Post by SPL »

Deze komt ook nog:

KRP5101/5102 23:30/23:59 TSR-AMS-IPX B95 YR-SBA S20.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3432
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 23-08-2009

Post by 330/340 »

En de LN-NOQ, LN-NOS, en 4X-EKL gelezen !
Grtz, Jan
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: EHAM 23-08-2009

Post by skycruiser »

Derice wrote: Snelheden van beide kisten werden opgevraagd, toen bleek dat de KLM te langzaam vloog om tijdig van de baan te zijn voordat de JAL binnen kwam.
Vandaar dat ie een go-around kreeg, met excuus van de ATC.
Missed approach was het, geen go-around :roll:

Gr,
Eric
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: EHAM 23-08-2009

Post by Derice »

my bad. ;)
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”