TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 347
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble Magazine: nick777

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

maurits93 wrote: 07 Aug 2022, 23:24
nick777 wrote: 07 Aug 2022, 22:49 Weet iemand nu de de echte rede waarom de Amerikanen geen vluchten hebben uitgevoerd
Papier werk om met een Amerikaanse kist binnen Europa te vliegen was niet in orde.
Ok. Fout van de Amerikanen?
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 355
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

nick777 wrote: 08 Aug 2022, 08:10
maurits93 wrote: 07 Aug 2022, 23:24
nick777 wrote: 07 Aug 2022, 22:49 Weet iemand nu de de echte rede waarom de Amerikanen geen vluchten hebben uitgevoerd
Papier werk om met een Amerikaanse kist binnen Europa te vliegen was niet in orde.
Ok. Fout van de Amerikanen?
Zou ook een fout van TUI kunnen zijn, het is mij onbekend welke afspraken er zijn gemaakt en wie voor de AOC zou zorgen die EASA approved is. Zodra je dat weet, weet je bij wie de 'fout' ligt. Maar hoe dan ook het is een dure grap geweest voor TUI en hoop dat ze hun lessen trekken voor de komende jaren.

Op Airliners zag ik er ook een draadje over https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p23412501
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5111
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

De TF-LLL en de 9A-BTH staan na 12 Augustus niet meer ingepland, gaan dus hoogst waarschijnlijk weg en komt er een vervanger..
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 355
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

niekkie wrote: 09 Aug 2022, 00:38 De TF-LLL en de 9A-BTH staan na 12 Augustus niet meer ingepland, gaan dus hoogst waarschijnlijk weg en komt er een vervanger..
Volgens mij vliegen beide kisten nog wel een tijdje voor TUI, echt een alternatief hebben ze volgens mij ook niet.
robin27198
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 423
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Avgeek wrote: 09 Aug 2022, 13:33
niekkie wrote: 09 Aug 2022, 00:38 De TF-LLL en de 9A-BTH staan na 12 Augustus niet meer ingepland, gaan dus hoogst waarschijnlijk weg en komt er een vervanger..
Volgens mij vliegen beide kisten nog wel een tijdje voor TUI, echt een alternatief hebben ze volgens mij ook niet.
Ik heb toevallig vanmiddag mijn stoelen opnieuw moeten reserveren. Ik vlieg 18 aug KGS-AMS en heb nu de 757 ipv 737.
User avatar
Stranger
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 08 Jun 2004, 17:38
Location: Lelystad, EHLE
Contact:

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Stranger »

Wamos Air EC-NTX onderweg naar Schiphol om morgen OR225 uit te voeren. Ligt er (weer) een Dreamliner uit?
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5111
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

Stranger wrote: 17 Aug 2022, 20:05 Wamos Air EC-NTX onderweg naar Schiphol om morgen OR225 uit te voeren. Ligt er (weer) een Dreamliner uit?
PH-TFM zou oorspronkelijk deze vlucht uitvoeren maar ging dus niet door.
de TFM gaat btw wel de 19de weer vliegen dus het lijkt erop dat de EC-NTX 1 retour voor TFL doet.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 355
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

We kunnen gerust stellen dat het charter/leasebeleid van TUI NL deze zomer niet echt succesvol is geweest. De Belgische tak heeft hier vele mate minder last van want die hebben SmartLynx gekozen voor hun charters, heb daar geen problemen gehoord of gezien.

Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
robin27198
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 423
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Avgeek wrote: 19 Aug 2022, 16:28 We kunnen gerust stellen dat het charter/leasebeleid van TUI NL deze zomer niet echt succesvol is geweest. De Belgische tak heeft hier vele mate minder last van want die hebben SmartLynx gekozen voor hun charters, heb daar geen problemen gehoord of gezien.

Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
Ja inderdaad. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan. Er gaan geruchten rond dat als Sunwing overgenomen wordt Westjet het contract met de TUI groep ook volledig beindigt wordt. Hierdoor zullen NL en UK iets anders moeten zoeken.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 355
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

robin27198 wrote: 19 Aug 2022, 19:44
Avgeek wrote: 19 Aug 2022, 16:28 We kunnen gerust stellen dat het charter/leasebeleid van TUI NL deze zomer niet echt succesvol is geweest. De Belgische tak heeft hier vele mate minder last van want die hebben SmartLynx gekozen voor hun charters, heb daar geen problemen gehoord of gezien.

Aan de andere kant hebben de pax die specifiek op de A330 vlogen van Gullivair (die geboekt is als 737 pax aantallen) een 'luxe' experience gehad.
Ja inderdaad. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan. Er gaan geruchten rond dat als Sunwing overgenomen wordt Westjet het contract met de TUI groep ook volledig beindigt wordt. Hierdoor zullen NL en UK iets anders moeten zoeken.

Als ze vooruitkijken kunnen ze nu al het gesprek aangaan met Smartlynx om een grotere lease overeenkomst af te sluiten voor TUI BE, NL en UK volgende zomerperiode. De Belgen maken al langer gebruik van Smartlynx in de zomer en nu kunnen ze meer kisten afnemen zijn beide partijen blij.
robin27198
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 423
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

De OR383 PH-TFL naar AUA vanmiddag uitgeweken naar Shannon kist komt nu terug naar AMS. Zal wel weer wat extra inhuur komen om dit te fixen denk ik…….
Marcelb
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 900
Joined: 05 Apr 2004, 21:22
Subscriber Scramble Magazine: Marcelb

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Marcelb »

Dit was een medical emergency vanwege een kind van 9 die ziek werd. https://www.breakingnews.ie/amp/ireland ... 52837.html
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

robin27198 wrote: 20 Aug 2022, 22:57 De OR383 PH-TFL naar AUA vanmiddag uitgeweken naar Shannon kist komt nu terug naar AMS. Zal wel weer wat extra inhuur komen om dit te fixen denk ik…….
Behalve EC-NTX vloog gisteren ook de EC-NTY.
robin27198
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 423
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

https://www.aviation24.be/airlines/tui- ... m-belgium/

Vervanging 767 is duidelijk als ik dit artikel mag geloven er gaat geschoven worden met dreamliners waardoor TFL er volgend jaar 4 zal hebben en TUI Belgie 1
FredvZ
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 50
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble Magazine: Fred van Zet

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

robin27198 wrote: 15 Sep 2022, 19:37 https://www.aviation24.be/airlines/tui- ... m-belgium/

Vervanging 767 is duidelijk als ik dit artikel mag geloven er gaat geschoven worden met dreamliners waardoor TFL er volgend jaar 4 zal hebben en TUI Belgie 1
Het klinkt mij meer in de oren als een bezuinigings- en efficïentieronde:

Door het schrappen van Miami en Santo Domingo vervallen twee plaatsen waar crew moet overnachten.
Daardoor komt ook een zuinigere, stillere 787 vrij die een oudere 767 in Nederland kan vervangen. (handig, die stillere toestellen zijn erg welkom in NL)
Door de extra 787 wordt het ook weer mogelijk om zoals pre-corona de toestellen gecombineerd Caraïben + Canarische eilanden/Middellandse Zee te laten vliegen. Wat weer handig is voor de perikelen met (security & slot) capaciteit op Schiphol.
Dit schept ook de mogelijkheid om TUI B+NL crew gecombineerd in Punta Cana te overnachten, daarmee kan relatief goedkoop de frequentie van NL worden opgevoerd

Onderaan de streep blijven er voor TUI B+NL minder widebodies over:
eind 2022: 2x767 + 5x787
eind 2023: 1x767 + 5x787

Voor de échte vervanging van het restje 767's heeft de TUI groep bij mijn weten ingezet op de 737 MAX10. En dat kan nog wel eens best spannend worden: Boeing moet nog steeds beginnen met de leveren en TUI is niet de enige die zit te wachten op de MAX10.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”