TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
737_KLM
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 03 Nov 2007, 15:05

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 737_KLM »

Een hele discussie om niks, want ook in LIS heeft hij niet stuk gestaan.

Kist is uitgeweken naar LIS vanwege het weer op PDL (men kon niet landen)

Eenmaal op LIS is de crew uit zijn uren gelopen en moest er dus een
nieuwe crew worden ingevlogen, wat dus de nodige vertraging heeft
veroorzaakt.

Einde discussie, back to topic!!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik heb het woord uitgeweken even toegevoegd in mijn post ter verduidelijking. Ik had overigens ook begrepen dat er een kleine reparatie te LIS had plaats gevonden. Zal dat nog even navragen. Want in mijn scherm stond als vertraging reden geen CRR of WRO maar TEC.... Bedankt voor je opheldering.

WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
All times are local times!

Regards, N.
Hansworst
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2011, 22:01
Type of spotter: Papiervliegtuigjes

Winter 2011/2

Post by Hansworst »

Kan iemand het bericht bevestigen/ontkrachten dat OR/TFL deze winter op PVR (Mexicaanse Pacific ) gaat vliegen ?
MP en opvolgend DBR bedienden deze bestemming tot pakweg 2004/5.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik weet (nog) van niets.
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

PVR.. heb ik vorige week ook voorbij horen komen, maar weet niet meer waar. :oops:

edit: ik weet het weer! Het was een headline op ReisRevue.nl! Niet verder kunnen lezen, abbo'tje is me een beetje te duur.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by James »

B767-300ER wrote:Ik heb het woord uitgeweken even toegevoegd in mijn post ter verduidelijking. Ik had overigens ook begrepen dat er een kleine reparatie te LIS had plaats gevonden. Zal dat nog even navragen. Want in mijn scherm stond als vertraging reden geen CRR of WRO maar TEC.... Bedankt voor je opheldering.

WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
WRO?????? betekend work order volgens mij
WXO is weather origin
WXE weather enroute
WXD weather destination
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Hansworst
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2011, 22:01
Type of spotter: Papiervliegtuigjes

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Hansworst »

B767-300ER wrote:Ik weet (nog) van niets.
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
Iemand die bij OR vliegt , dus meestel is het dan niet waar.......:)
763 kan thuiskomend wel rechtstreeks , heen idd tussenstop.
Crewwise echter is het dan al snel de moeite om op de heenweg op een techstop te maken.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

James wrote:
B767-300ER wrote:Ik heb het woord uitgeweken even toegevoegd in mijn post ter verduidelijking. Ik had overigens ook begrepen dat er een kleine reparatie te LIS had plaats gevonden. Zal dat nog even navragen. Want in mijn scherm stond als vertraging reden geen CRR of WRO maar TEC.... Bedankt voor je opheldering.

WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
WRO?????? betekend work order volgens mij
WXO is weather origin
WXE weather enroute
WXD weather destination
james ik geloof je meteen. Zoals gezegd heb de melding niet zien staan. Dacht dat het WRO was. Bedankt voor de opheldering.

[ Post made via Mobile Device ]

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hansworst wrote:
B767-300ER wrote:Ik weet (nog) van niets.
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
Iemand die bij OR vliegt , dus meestel is het dan niet waar.......:)
763 kan thuiskomend wel rechtstreeks , heen idd tussenstop.
Crewwise echter is het dan al snel de moeite om op de heenweg op een techstop te maken.
of heen in combinatie met cancun. Scheelt helemaal in Crew kosten......

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:heen in combinatie met cancun.
Via CUN is wel lichtelijk 'om'.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Winter 2011/2

Post by Gonzo »

Hansworst wrote:Kan iemand het bericht bevestigen/ontkrachten dat OR/TFL deze winter op PVR (Mexicaanse Pacific ) gaat vliegen ?
MP en opvolgend DBR bedienden deze bestemming tot pakweg 2004/5.
MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.

Gr.,
Gonzo
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Winter 2011/2

Post by 76-er »

Gonzo wrote:MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.

Jawel hoor, gedaan met beide. :wink: Met de 76 op de heenweg in YYZ naar beneden voor een crewwissel, tankstop en het uitladen van 10+ ton vracht. 8) Kortste route was meestal via het oosten van Canada, de US-midwest en dan via Texas Mexico in. Met de 11 was de frequentie 1 keer p/w, met de 767 2.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Winter 2011/2

Post by Gonzo »

76-er wrote:
Gonzo wrote:MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.

Jawel hoor, gedaan met beide. :wink: Met de 76 op de heenweg in YYZ naar beneden voor een crewwissel, tankstop en het uitladen van 10+ ton vracht. 8) Kortste route was meestal via het oosten van Canada, de US-midwest en dan via Texas Mexico in. Met de 11 was de frequentie 1 keer p/w, met de 767 2.
Die 767 dat is waar ook, via Toronto hoe had ik dat nou kunnen vergeten.
Ik word ook een dagje ouder
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
B767-300ER wrote:heen in combinatie met cancun.
Via CUN is wel lichtelijk 'om'.
ach... Ze vliegen wel gekkere routes.
Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat er wat schade is aan de AHX.... Zogenaamde afhandelaarschade... Trap of catering...

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Hansworst
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2011, 22:01
Type of spotter: Papiervliegtuigjes

Re: Winter 2011/2

Post by Hansworst »

76-er wrote:
Gonzo wrote:MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.

Jawel hoor, gedaan met beide. :wink: Met de 76 op de heenweg in YYZ naar beneden voor een crewwissel, tankstop en het uitladen van 10+ ton vracht. 8) Kortste route was meestal via het oosten van Canada, de US-midwest en dan via Texas Mexico in. Met de 11 was de frequentie 1 keer p/w, met de 767 2.
Die rotatie was gebaseerd op een crewstop van een week te PVR. Anno 2011 reken je dat echt niet meer recht , voor zover MP dat destijds al kon .......

Wat nog zou kunnen is dat er domestic gepositioned wordt tussen CUN & PVR maar aannemelijker lijkt dat er weer een crewchange zal plaatsvinden op heen -& terugweg.

DBR voerde deze uit outbound/inbound te YMX. Die hadden overigens al weinig keuze aangezien met de 752 werd gevlogen/
Dikke pech voor de crew dus vooral in de winter met -25C om dan na een uurtje draaien te PVR weer terug te moeten naar YMX.

We zullen het gaan zien
Post Reply

Return to “'t Praethuys”