TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
retyker
Posts: 15
Joined: 17 Jan 2012, 16:19

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by retyker »

B767-300ER wrote:
arkeflyfan wrote:
B767-300ER wrote:AFAIK:

Eigen:
3x 78
1x 76
5x 73

Extra lease:
1x 76 (Thomson, wss PHOYE)
3x 73 (waaronder TUI Nordic, MiamiAir en nog een 3e)

[ Post made via Mobile Device ]
Zozo! 3 737's en ook de OYE terug! Dat wordt een drukke zomer! Thanks voor je snelle reply! ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
Slot-babysitting.

En in S2013 was het 8x 737 en 5x 767. Dus dat scheelt niet zoveel. In S2014 inderdaad minder, maar dat was niet uit lixe maar door het op het laatste moment niet doorgaan van een zomerlease.

Jeffrey, je werkt toch zelf bij TFL? Dan ben je toch op de hoogte van bovenstaande???

[ Post made via Mobile Device ][/quote
retyker
Posts: 15
Joined: 17 Jan 2012, 16:19

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by retyker »

Niels,

Hoe was je vlucht met de dreamliner naar Cancun? Waar zat je en wat zijn je ervaringen met dit toestel tijdens de vlucht?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Prima.

Zat 2G en 2J van de TFK

Voordelen:
Prima stoelen
Zat beenruimte
Genoeg hoogte, kon overal veilig staan
Geen droge mond door andere atmosfeer
Meer dan voldoende ruimte voor de handbagage
IFE systeem prima
220V wat vorige Arke machines niet hadden

Nadelen:
Geen voetensteun waar je voeten op rusten
Eten matig
Krapper toilet als in de 76w aan de voorkant van de cabine
Als je eruit wil en je voorganger heeft zijn stoel volledig naar achteren, kan je er niet uit.
iPhone aangesloten krijgen en gebruiken op IFE lukte mij niet. Mijn medepassagier ook niet.

Al met al blijft het een chartervlucht maar vind het absoluut een verbetering tov de 76W

Wel jammer dat de Star Class weer verdwijnt.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
retyker
Posts: 15
Joined: 17 Jan 2012, 16:19

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by retyker »

Zaterdag mijn stoelen gereserveerd voor over 3 weken en zit op precies dezelfde plaats 2G en 2J. Goed om jou review te lezen. Heb er nog meer zin in.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gaat zeker wel goedkomen. Had de kist vaak genoeg gezien, maar niet als passagier meegevlogen. Fijne vakantie!

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2932
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Waarschijnlijk heeft het weinig invloed op Arkefly, maar de TUI gaat zijn airlines opschudden, wat met name gevolgen krijgt voor Tuifly in Hannover.

Luchtvaartnieuws heeft het bericht achter zijn betaalmuurtje gezet maar reuters heeft er ook iets over staan: http://www.reuters.com/article/2015/02/ ... TN20150203
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

HANNOVER - Reisconcern TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappijen binnen de groep samen te voegen. Dat melden verschillende media in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het Duitse TuiFly, het Britse Thomson Airways, het Scandinavische TuiFly Nordic, het Belgische Jetairfly en het Nederlandse ArkeFly zou dan één luchtvaartmaatschappij met een vloot van 140 vliegtuigen moeten ontstaan.

Als basis voor de geplande samengevoegde airline zou het Britse Thomson Airways moeten dienen. Dat betekent dat ook de thuisbasis van de gefuseerde TUI-maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk zou moeten komen. In Hannover, het huidige hoofdkwartier van TUI Airlines, staan als gevolg van de plannen 400 tot 500 banen op de tocht.

De luchtvaartmaatschappijen van TUI werken al nauw samen, en vallen onder de alliantie TUI Airlines. Maar door de verschillende maatschappijen binnen de groep samen te voegen zou een besparing van honderd miljoen euro mogelijk zijn, melden ingewijden aan persbureau Reuters.

Vooralsnog is er niets besloten. En woordvoerder van TUI meldt dat het reisconcern naar verschillende businessmodellen kijkt om de airline-operaties te versterken, maar een besluit daarover kan nog enige tijd in beslag nemen. Een andere bron meldt dat een besluit rond Pasen wordt verwacht.

Geen onderdeel van de fusieplannen is het Franse Corsair International, voorheen bekend als Corsairfly. TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappij, gespecialiseerd in longhaul-vakantievluchten naar de Franse overzeese gebiedsdelen, te verkopen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Ik had ook begrepen dat het voornamelijk zou gaan om een betere vlootplanning, wat dus zou inhouden dat de vliegtuigen niet meer lokatie (= land) gebonden zouden zijn.
Ik weet alleen niet of dat wettelijk mogelijk is.... Dat is natuurlijk iets anders dan het sub-lease idee.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt. Daarom worden alle configuraties in de 787's dit jaar gelijk getrokken zodat je makkelijker kan switchen. De 767 volgt ook door de uitfasering van verschillende varianten en maar met 1 variant door te vliegen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Blijft de AOC en registratie van huidige Arke kisten hetzelfde of valt dat dan ook onder Thomson' AOC?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zoals je kunt lezen in het artikel hierboven is dat nog helemaal niet aan de orde.
Er is nog geen eens een beslissing genomen of alles onder 1 dak gaat komen, laat staan wanneer en laat staan de praktische invulling ervan

Het enige wat ze nu wel doen is de vlootunifirmiteit afronden
All times are local times!

Regards, N.
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

B767-300ER wrote:Klopt. Daarom worden alle configuraties in de 787's dit jaar gelijk getrokken zodat je makkelijker kan switchen. De 767 volgt ook door de uitfasering van verschillende varianten en maar met 1 variant door te vliegen.

[ Post made via Mobile Device ]
Is het al bekend wat de configuratie van de 787 gaat worden? Hoeveel premium comfort? Blijft voorin de 2-3-2 opstelling? Minder stoelen in andere klassen? Etc. ;)

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

JohnJ wrote:
B767-300ER wrote:Klopt. Daarom worden alle configuraties in de 787's dit jaar gelijk getrokken zodat je makkelijker kan switchen. De 767 volgt ook door de uitfasering van verschillende varianten en maar met 1 variant door te vliegen.

[ Post made via Mobile Device ]


Is het al bekend wat de configuratie van de 787 gaat worden? Hoeveel premium comfort? Blijft voorin de 2-3-2 opstelling? Minder stoelen in andere klassen? Etc. ;)

[ Post made via Mobile Device ]
47 premium comfort seats in een 2-3-2 seating.
253 economy /comfort seats
Total 300 Seats.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Vanaf 1 november per 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curaçao. Wow...

Empty legs tussen AMS en EIN?
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by MTOW »

phkza wrote:Vanaf 1 november per 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curaçao. Wow...

Empty legs tussen AMS en EIN?
Of via zogenaamde "W" pattern: AMS-Antillen-EIN-Antillen-AMS.
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Post Reply

Return to “'t Praethuys”