TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3959
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Location: het kan in Almere

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by frank kramer »

PH-OYI inderdaad vertrokken naar TPE als OR067F
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
UJspotting
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 33
Joined: 23 Dec 2018, 12:01

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by UJspotting »

frank kramer wrote:PH-OYI inderdaad vertrokken naar TPE als OR067F
Om zijn nieuwe cabine te krijgen?
robin27198
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 345
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

UJspotting wrote:
frank kramer wrote:PH-OYI inderdaad vertrokken naar TPE als OR067F
Om zijn nieuwe cabine te krijgen?
Lees even een pagina terug is heen voor een C-check
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8756
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

UJspotting wrote:
frank kramer wrote:PH-OYI inderdaad vertrokken naar TPE als OR067F
Om zijn nieuwe cabine te krijgen?
Als je mijn post(s) leest dan weet je waarvoor hij naar TPE is gevlogen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8756
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

B767-300ER wrote:De lease van de PH-OYI is verlengd tot april 2023.
(Hetzelfde geldt voor de OO-JNL van TUI Belgie)

De PHTFA en PHTFF volgen later.
Exacte datum 15 april 2023 voor de PHOYI
All times are local times!

Regards, N.
FLJ
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 33
Joined: 18 Mar 2013, 11:17
Type of spotter: Civil aviation
Location: Amsterdam

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by FLJ »

Ik kon d.m.v. de zoekfunctie het antwoord niet vinden, dus vergeef mij als de vraag hier al eens gesteld is:

Op de website van TUIfly wordt gesproken over meerdere configuraties van de 767-300ER vloot; 294 en 300 stoelen. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de inzet van de OOJNL? Of zijn de PHOYI en OOJNL gelijk aan elkaar qua stoelindeling en stoelenaantal?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8756
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Daar zit inderdaad 6 stoelen verschil in.
Vanaf begin volgend jaar zijn deze exact gelijk.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Avgeek
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 246
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

B767-300ER wrote:Daar zit inderdaad 6 stoelen verschil in.
Vanaf begin volgend jaar zijn deze exact gelijk.
Komen er 6 stoelen bij of gaan er 6 af?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8756
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

6 af. Komt een bunk in.
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 340
Joined: 27 Jan 2008, 16:50

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Allen,

Gister is de ph-tfk richting CUR uitgeweken naar BGI, ivm gesloten luchtruim VS.

Klopt dit? Kennis was aan boord
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8756
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Beste Nick

Heb jij aan boord van alle TUI vluchten “kenissen aan boord” of is het gewoon pure nieuwsgierigheid van je zelf? Just interested..

Kist is onderdaad uitgeweken naar Brigdetown waar het na circa 1 uurtje is doorgevlogen naar CUR.
Kist is iets meer dan een uur na schema aangekomen op CUR dus lijkt mij niet “iets groots” oid. KLM had op een vlucht naar Zuid Amerika ook wat problemen die dag, wellicht wat extra tegenwind. Of een deel van een lichtruim wat gesloten is waar omheen gevlogen moest worden wat extra brandstof heeft gekost. Kan ook.

Zie niets over een luchtruim van de VS. Barbados en Curacao liggen daar ook een behoorlijk einde vanaf.
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 340
Joined: 27 Jan 2008, 16:50

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Dank voor het antwoord.

Een vriendin van mijn vriendin zat aan boord.

Ze had het over een gesloten luchtruim.


Dus ik ging hier voor de cross-Check


Dank iig
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 70
Joined: 05 Apr 2015, 20:28

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

New York Oceanic had een tijdje problemen vanwege een ATC storing. Meer details heb ik helaas niet.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8756
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

737freak wrote:New York Oceanic had een tijdje problemen vanwege een ATC storing. Meer details heb ik helaas niet.
Wellicht daarom iets om moeten vliegen en daardoor meer brandstof verbuikt? De KLM naar Lima moest ook al kort uitwijken die dag.
All times are local times!

Regards, N.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 70
Joined: 05 Apr 2015, 20:28

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

B767-300ER wrote:
737freak wrote:New York Oceanic had een tijdje problemen vanwege een ATC storing. Meer details heb ik helaas niet.
Wellicht daarom iets om moeten vliegen en daardoor meer brandstof verbuikt? De KLM naar Lima moest ook al kort uitwijken die dag.
Correct
Post Reply