NAC Fokker-130

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Rekkof XF-Series

Post by Diarto »

Aviopic wrote:Hiermee wilde ik aantonen dat brandstof verbruik niet evenredig maar exeptioneel toeneemt met het toenemen van het startgewicht.
Eigenlijk is dit niet helemaal waar, brandstofverbruik blijft hetzelfde (van een hoop afhankelijk, maar niet het gewicht), maar het bereik neemt toe met de wortelfunctie van het MZFW (maximum zero fuel weight) gedeeld door het MTOM (maximum take off mass) (formule van Brequet).

Grofweg komt het er inderdaad op neer dat de hoeveelheid extra brandstof wat benodigd is niet uit te rekenen is via het gemiddelde gebruik maal de tijd dat je extra wilt kunnen vliegen.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Rekkof XF-Series

Post by pjotrtje »

Alle rekenkundige elementen op een stokje, is er eigenlijk nog productielijn-/klanten-nieuws onder de Rekkof zon?
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Rekkof XF-Series

Post by Diarto »

Persoonlijk denk ik dat wanneer ze goed gaan marketen in China het nog wel een succes kan worden.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Rekkof XF-Series

Post by aviodromefriend »

Diarto wrote:Persoonlijk denk ik dat wanneer ze goed gaan marketen in China het nog wel een succes kan worden.
Persoonlijk denk ik dat voor de hoeveelheid potentiële passagiers op om het even welke route in China deze toestellen te klein zullen blijken.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
ten thije
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 182
Joined: 21 Apr 2003, 12:49
Location: Oeteldonk
Contact:

Re: Rekkof XF-Series

Post by ten thije »

Diarto wrote:Persoonlijk denk ik dat wanneer ze goed gaan marketen in China het nog wel een succes kan worden.
De Chinese ARJ-21 is toch ongeveer even groot als de Fokker 100? Door de ARJ-21 denk ik dat Fokker juist een kleine kans heeft, de Chinese overheid zal het binnenlands product toch wel pushen naar de luchtvaartmaatschappijen. Zolang de markt daar niet geheel vrij is, zal Fokker/Rekkof/NGa daar niet een groot aandeel pakken.
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 493
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: Rekkof XF-Series

Post by Starbucks »

Is er al wat meer bekend over het demonstratie toestel en wanneer die vliegt? :)
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Rekkof XF-Series

Post by Diarto »

De laatste berichten die ik heb gehoord (van Rekkof zelf @ PK&CD2010) is dat ze nog in fase 3 zitten. Dit betekent dat het hele plan nog van de tafel geschoven kan worden als ze niet de laatste financiën vinden. Laat ze dan dus eerst maar in fase 4 komen voordat we beginnen over mogelijke eerste test kist ;)
User avatar
js51672
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2279
Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Type of spotter: ..
Subscriber Scramble: no more
Location: EHEH and EHBD area

Re: Rekkof XF-Series

Post by js51672 »

Diarto wrote:Persoonlijk denk ik dat wanneer ze goed gaan marketen in China het nog wel een succes kan worden.
Ik denk dat de Chinese markt niet zo relevant is.
Kijkende naar de EMBREAR en CRJ toestellen, zit er in China weinig te verdienen.
Airbus en Boeing die doen daar relatief vele meer.
Fokker/ Rekkof zullen het in de westerse wereld hun afzet moeten zoeken.
Wellicht dat Ryanair achtige maatschappijen prima gebruik kunnen maken van dit soort toestellen!

.
Malolo LaiLai daarvoorbij gaan is dichterbij komen..
.
.
Benjamin
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 140
Joined: 22 Jul 2009, 13:30

Re: Rekkof XF-Series

Post by Benjamin »

User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Rekkof XF-Series

Post by pjotrtje »

Jaja, da's mooi, € 20 miljoen Nederlandsch geld geïnvesteerd in Braziliaanse high tech banen!
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: Rekkof XF-Series

Post by flying_kiwi »

Volgens Flightglobal gaat het om een fabriek om aerostructures te maken (en niet alleen voor de F100NG).
Dus het lijkt er niet op dat ze de kist in z'n geheel gaan bouwen (waar de Televaag wel het indruk gaf).

Bron: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... 100ng.html
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Rekkof XF-Series

Post by aviodromefriend »

Volgens een stuk in het Noordhollands Dagblad zou alleen de romp in Brazilië worden gebouwd. In ieder geval zou volgens dat artikel de eindassemblage in Nederland MOETEN plaatsvinden, vanwege certificatieredenen (zonder verder aan te geven wat die redenen zouden zijn).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Rekkof XF-Series

Post by Diarto »

In Brazilië zit geen EASA?
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Rekkof XF-Series

Post by aviodromefriend »

Ik neem aan dat ze daar hun eigen autoriteiten hebben.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Rekkof XF-Series

Post by Diarto »

Uiteraard, en dan kan je hem daarna OOK nog eens door EASA laten keuren = extra tijd + geld ;)
Post Reply

Return to “'t Praethuys”