CX 747 en KL md11 met vleugels inelkaar op g buffer, 021208

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
adz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2314
Joined: 01 Dec 2003, 21:23
Type of spotter: S2
Subscriber Scramble: ja
Location: Delft

Post by adz »

Hm, dan verschillen we hierover van mening. Dit forum is voor iedereen toegankelijk zonder in te loggen o.i.d. en derhalve beschouw ik het als een openbare publicatie als je het hier post. Maar ook bij mij geldt dat ik juridisch niet al te sterk onderlegd ben, en het dus slechts mijn mening is.

Gr,
Ard

PS. Hebben we hier niet al eens een discussie over gevoerd?

Oh, Edit; Je schrijft particulier en niet privé. Dat zijn natuurlijk heel andere zaken. Als het inderdaad particulier zou zijn (en ik geloof je op je woord in deze) ben ik het helemaal met je eens.
# But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake #
User avatar
RicoS
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 73
Joined: 16 Apr 2007, 20:17

Post by RicoS »

@ Delta 12, wij zullen niet verder vertellen dat de foto's van jou afkomstig zijn....;-)

En ik heb inderdaad wel vaker foto's her en der gezien die "voor privegebruik" gemaakt zijn.

Even een kleine speculatie naar de oorzaak, [u]en zeker niet om ook maar iemand de schuld in de schoenen te schuiven[/u];

Ik kan mij in alle jaren dat ik rond loop op de luchthaven, en dat zijn er toch wel aardig wat, niet 1 keer herinneren dat er een 747(-400) op G03 heeft gestaan. Natuurlijk wil dit niet heel veel zeggen, maar misschien eens kritisch kijken naar de push-back/push-pull procedure voor deze VOP voor bepaalde categorieen vliegtuigen al of niet icm met het parkeren van sommige categorieen kisten op G71?? (de stopstreep van G71 ligt immers op een andere positie als de andere 3 grote bufferposities op de G-buffer bijvoorbeeld).

Nogmaals pure speculatie. En mede in het kader van waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, hoe duur/ongelukkig deze soms ook mogen zijn, hiervoor heeft men verzekeringbedrijven uitgevonden, absoluut niet bedoelt om ook maar iemand de schuld te geven!!
Misschien is de oorzaak wel overduidelijk. Heb het ongeluk zelf niet gezien, en dit was eigenlik het eerste wat in me op kwam toen ik het hoorde.

Greets RicoS
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

RicoS wrote:Ik kan mij in alle jaren dat ik rond loop op de luchthaven, en dat zijn er toch wel aardig wat, niet 1 keer herinneren dat er een 747(-400) op G03 heeft gestaan. Natuurlijk wil dit niet heel veel zeggen, maar misschien eens kritisch kijken naar de push-back/push-pull procedure voor deze VOP voor bepaalde categorieen vliegtuigen al of niet icm met het parkeren van sommige categorieen kisten op G71?? (de stopstreep van G71 ligt immers op een andere positie als de andere 3 grote bufferposities op de G-buffer bijvoorbeeld).
Voor zover ik begrijp kom je aardig in de buurt.

Ik begrijp dat iedereen weet dat op G71 eigenlijk max een 767 kan staan, maar zolang hier geen regel van word gemaakt, kan op die spot alles worden geparkeerd.

Blijkbaar zijn dit soort incidenten noodzakelijk om zulke zaken officieel te regelen.

(Zonder met een beschuldigende vinger te wijzen.)

Zo zie je maar weer dat ieder nadeel een voordeel kan hebben... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Dutchman
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1839
Joined: 14 Sep 2002, 15:42
Location: Amsterdam

re

Post by Dutchman »

@ Delta 12, wij zullen niet verder vertellen dat de foto's van jou afkomstig zijn....

En ik heb inderdaad wel vaker foto's her en der gezien die "voor privegebruik" gemaakt zijn.

Even een kleine speculatie naar de oorzaak, en zeker niet om ook maar iemand de schuld in de schoenen te schuiven;

Ik kan mij in alle jaren dat ik rond loop op de luchthaven, en dat zijn er toch wel aardig wat, niet 1 keer herinneren dat er een 747(-400) op G03 heeft gestaan. Natuurlijk wil dit niet heel veel zeggen, maar misschien eens kritisch kijken naar de push-back/push-pull procedure voor deze VOP voor bepaalde categorieen vliegtuigen al of niet icm met het parkeren van sommige categorieen kisten op G71?? (de stopstreep van G71 ligt immers op een andere positie als de andere 3 grote bufferposities op de G-buffer bijvoorbeeld).

Nogmaals pure speculatie. En mede in het kader van waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, hoe duur/ongelukkig deze soms ook mogen zijn, hiervoor heeft men verzekeringbedrijven uitgevonden, absoluut niet bedoelt om ook maar iemand de schuld te geven!!
Misschien is de oorzaak wel overduidelijk. Heb het ongeluk zelf niet gezien, en dit was eigenlik het eerste wat in me op kwam toen ik het hoorde.

Greets RicoS
Heb toch met grote regelmaat 747-400's op gate G03 zien staan. Ze hebben gewoon een inschattingsfout gemaakt tijdens het slepen..Is niet de eerste keer, is al een paar keer eerder gebeurd. Kan gebeuren.

Gr,

Dimitri
User avatar
sfeyenoord1
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1567
Joined: 05 Mar 2006, 17:40
Type of spotter: An enjoying one
Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
Contact:

Post by sfeyenoord1 »

330/340 wrote:
topgun1984 wrote:"Zoals het wingletje thuis tikt tikt het nergens"

"Het leven gaat niet altijd over winglets"


:drink2gether: :drink2gether: :drink2gether: :drink2gether:
t'is een winglet zeker, die verdwaald is zeker,
zal eens even kijken waar die ligt...............
:M-): :day:
User avatar
Boeing 747jet
Posts: 2
Joined: 10 Oct 2007, 22:56

Post by Boeing 747jet »

330/340 wrote:Niet zeuren, kom op met die plaatjes.
Binnen de KLM ciculeerden ook al foto's hoorde ik.
Hier dan een probeerseltje van de MD-11.

Foto's zijn gemaakt vanaf de H pier.

Image
Image

Grt,
B747jet
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3427
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: re

Post by 330/340 »

[/quote]Heb toch met grote regelmaat 747-400's op gate G03 zien staan. Ze hebben gewoon een inschattingsfout gemaakt tijdens het slepen..Is niet de eerste keer, is al een paar keer eerder gebeurd. Kan gebeuren.

Gr,

Dimitri[/quote]

Wel, dan stel ik voor het winglet-magazijn wat uit te breiden, kunnen er meteen nieuwe op en hoeft het allemaal niet zo lang te duren.

Anders een paar van Transavia lenen, zag gisteren 7 kisten op oost die niets deden. Heb je 7 linkse en 7 rechtse winglets, toch ????
Grtz, Jan
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Graag met verloopstukken :mrgreen:
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Post by SpotterNL »

adz wrote: Oh, Edit; Je schrijft particulier en niet privé. Dat zijn natuurlijk heel andere zaken. Als het inderdaad particulier zou zijn (en ik geloof je op je woord in deze) ben ik het helemaal met je eens.
Je hoeft me niet op m'n woord te geloven.

Volgens het huishoudelijk regelement artikel 6 lid 1 wordt er gesproken over particulier, niet prive.
User avatar
Delta12
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 900
Joined: 04 Oct 2004, 17:42
Type of spotter: F5
Location: N52E005

Post by Delta12 »

Ach die van die KLM kist staan er nu toch al.

Ik heb fotos van dat ze nog tegen elkaar staan.
Maar ik hou ze wel lekker op me mobiel. Ik heb er wel 50 man in dat half uur fotos zien maken ze duiken heus nog wel eens ergens op.
User avatar
RicoS
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 73
Joined: 16 Apr 2007, 20:17

Post by RicoS »

In een regionaaldagblad bijvoorbeeld.

Zag vandaag een (klein) fototje in de krant met de vleugels nog in elkaar, en weet bijna zeker dat deze "on scene" zijn gemaakt.

Dus hoezo particulier e/o prive gebruik?

Greets RicoS
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

RicoS wrote:In een regionaaldagblad bijvoorbeeld. Greets RicoS
NoordHollands Dagblad?


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
sfeyenoord1
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1567
Joined: 05 Mar 2006, 17:40
Type of spotter: An enjoying one
Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
Contact:

Post by sfeyenoord1 »

Bijna, Haarlems Dagblad (na wat gegoogle)

Hier het fototje van de site:


Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

sfeyenoord1 wrote:Bijna, Haarlems Dagblad (na wat gegoogle)
Haarlems dagbald is 1 van de uitgaven van het noordholands dagblad :)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 724
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

is de KLM MD11 ook weer aktief?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”