KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Begreep dat dit het aantal linetrainingsvluchten vermindert tov de "oude" stijl van opleiden.Daardoor kan je meer vliegers per tijdseenheid opleiden met hetzelfde aantal instructeurs.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Maar deze methode kost wel het een-en-ander. Uren/cycles op te toestellen bijvoorbeeld, ATC, start/land etc.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Klopt. Maar als je daardoor eerder mensen op de lijn krijgt die productie kunnen draaien, kan je meer vluchten uitvoeren en dat zal die extra kosten wel terugverdienen. Iemand zal vast het rekensommetje gemaakt hebben.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21830
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

https://www.upinthesky.nl/2023/08/30/kl ... ody-vloot/
30/08/2023Update:30/08/2023

KLM zal de komende maanden de vervanging voor een groot deel van haar huidige widebody-vloot selecteren,
verklaart COO Maarten Stienen tegenover Up in the Sky.

‘We zitten te kijken naar vervanging voor onze widebody-vloot,
dat is de vervanging voor de Boeing 777-200, -300 en de Airbus A330’s.

De komende weken moet dat duidelijk worden’, aldus Stienen.
De 787’s die momenteel nog in bestelling staan zullen volgens Stienen
niet worden gebruikt om de huidige vloot te vervangen.
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... odys-kopen


Later dan de bedoeling was door interne 'issues' en uiteraard de rechtszaken/val van kabinet etc., maar de order voor de A350 komt er dan bijna aan. Misschien nog wat extra 787s als aanvulling op de huidige vloot.
HV-EIN
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Aug 2013, 20:46

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV-EIN »

Hallo, weet iemand toevallig waarom de KL1573/1574 (ATH) geannuleerd is vandaag? Bedankt!
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 724
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Een klein gokje, geen crew?
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23653
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

HV-EIN wrote: 18 Sep 2023, 16:24 Hallo, weet iemand toevallig waarom de KL1573/1574 (ATH) geannuleerd is vandaag? Bedankt!
Heeft gewoon gevlogen,
ETD 0842lt KL1573
ETA 1605lt KL1574
Rgds,Martin.
godsbeloved
Posts: 20
Joined: 10 Dec 2015, 00:10

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by godsbeloved »

YS11 wrote: 19 Sep 2023, 21:31
HV-EIN wrote: 18 Sep 2023, 16:24 Hallo, weet iemand toevallig waarom de KL1573/1574 (ATH) geannuleerd is vandaag? Bedankt!
Heeft gewoon gevlogen,
ETD 0842lt KL1573
ETA 1605lt KL1574
De vraag werd gesteld op 18/9 en toen is ie geannuleerd
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 375
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Tijdens de landing (500ft) van PH-BVW (KL791) in Sao Paulo op 18 September werden verscheidene ballons geraakt , waarbij 1 ballon, volgens de crew, door de rechter motor ging.

Zie : https://twitter.com/aviationbrk/status/ ... 0181763411
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 39
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

Volgens de Franse krant La Tribune geeft Af-Klm 50, 350 gekocht een mix van -900/1000.
Officiële bekend morgen en anders 7 oktober.
FLJ
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 18 Mar 2013, 11:17
Type of spotter: Civil aviation
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by FLJ »

https://www.airfranceklm.com/en/newsroo ... -rights-40

En het is officieel:

50 orders en 40 opties. Combinatie van-900s en -1000s maar nog niet duidelijk wat de verhouding wordt. Daarmee komen er in totaal 99 A350s in de AFKL-vloot.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Staat wel mooi bij dat de kisten geplaatst worden daar waar ze op dat moment nodig zijn met de dan geldende lokale regels. Dit is voorsorteren op krimp Schiphol. De perfecte move om productie over te hevelen.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Dat is een tekst die de Lufthansa groep ook gebruikt, dus jouw invulling is de jouwe alleen. Bovendien is de ‘krimp’ van Schiphol er een in vliegbewegingen, niet in aantallen pax - dus daar past een widebody prima in.

Met andere woorden: we gaan het vanzelf zien.
== All is well, as long as we keep spinning ==
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dat snap ik ook nog wel. Maar een widebody met een widebody vervangen gaat niet een wereld van verschil betekenen. Ben benieuwd in welke configuratie de 350-900/1000 gaan komen. Als dat een groot verschil is met de 777-200/330 dan ga ik mee met je.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”