KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Kortom het ontwerp is nog steeds niet kapot te krijgen :-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErikFB wrote:Echter voor de diensten op Zuid-Amerika is en blijft het natuurlijk de meest ideale kist.
En laat de KLM er nou overal mee naar toe vliegen, behalve Zuid Amerika. Verder als de Caribs komen ze er niet mee.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:Wat betreft de laatste pax operator heb je in elk geval gelijk (op een paar verdwaalde charters na). Als KLM een beetje opschiet met het uit dienst nemen dan is de laatste scheduled pax MD-11 verdwenen voor de laatste scheduled pax DC-10 verdwenen is. Twee Biman bakken pruttelen namelijk nog steeds door....

Erwin
Vliegt Omni als Charter want die opereert ze ook nog in pax uitvoering.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

is quito dan ook al uit de md-11 dinsten gehaald ? Maar goed de md-11 is een kist voor de wat dunnere lijnen en dan ga je wel naar verbruik, opbrengst en leeftijd kijken. Zou mij overigens niet verbazen als DC-10 operators gaan kijken naar een relatief goed onderhouden frame als de 11's van de KLM.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6078
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Als het goed is vliegen er inderdaad ook nog een paar DC-10en in charter operaties, maar die streep ik dus weg tegen die paar MD-11en. Het ging om scheduled service. Alle charters zijn niet of nauwelijks te boeken voor de gewone passagier slash freak.

Erwin
Image
Miguel van der Loos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1094
Joined: 19 Oct 2007, 20:46
Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
Location: Hendrik-ido-Ambacht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Miguel van der Loos »

Hoi,

ik heb even gekeken naar welke bestemmingen de KLM nog met de MD-11 vliegt.

Dat zijn:
Aruba
Atlanta
Bonaire
Curacao
Delhi
Los Angeles
Montreal

Grt,

Miguel

Bron: schiphol.nl
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 493
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Starbucks »

ErikFB wrote:is quito dan ook al uit de md-11 dinsten gehaald ? Maar goed de md-11 is een kist voor de wat dunnere lijnen en dan ga je wel naar verbruik, opbrengst en leeftijd kijken. Zou mij overigens niet verbazen als DC-10 operators gaan kijken naar een relatief goed onderhouden frame als de 11's van de KLM.

[ Post made via Mobile Device ]
Zit al geruime tijd op de 777-300
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Miguel van der Loos wrote:Hoi,

ik heb even gekeken naar welke bestemmingen de KLM nog met de MD-11 vliegt.

Dat zijn:
Aruba
Atlanta
Bonaire
Curacao
Delhi
Los Angeles
Montreal

Grt,

Miguel

Bron: schiphol.nl
+
Havana
Teheran
En nog een Canadese bestemming. Weet ff niet welke.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3325
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

De MD-11 vliegt ook op Panama City :mrgreen:
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ik denk dat de inzetbaarheid van de MD11 boven een nieuwer zuiniger type in Zuid-Amerika niet alleen opgaat voor de pax uitvoering. Heb me laten vertellen dat de MD11F op sommige velden in Zuid-Amerika beter geschikt is dan bijvoorbeeld de 777F. Maar misschien kan iemand van Martinair dit beter uitleggen. Het verhaa ging over performance.
Gilissen
Posts: 20
Joined: 14 Apr 2011, 17:53

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gilissen »

Heb afgelopen jaar stage gelopen bij MP L/C en wat ik over algemeen hoorden was dat men liever zuinigere type kisten willen ipv de MD-11, 777 zou dan een goede vervangingen zijn, de vloot zou dan bestaan uit 777 en 747 ERF en BCF. Helaas heeft de luchtvaartgroep geen geld om komende jaren bij MP aan vloot vervangingen te doen in ieder geval tot 2015. Qua preformance maakt de MD-11 altijd op de rotatie Bog een tankstop op GYE airport omdat Bog te hoog ligt. Alle MD-11s maken een tankstop op Mia of TFS of BQN dan is de vraag of dat met een 777 komt te vervalen en zo niet dan zal dat consequenties hebben voor de payload. Uit ervaring weet ik dat voor cargo ook de onderdelen ook schaars zijn en niet alleen voor de pax kisten. Heb bijv. Mee gemaakt dat een kist de vertraging in gaan omdat er onderdelen nodig waren waarbij het 2 à 3 dagen duurden om het in te vliegen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat laatste gebeurt ook bij 777's, 767's en 747's
Het hangt er maar net vanaf op wel veld je AOG staat.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

- PH-KCH will leave commercial service per 02 July 2012
- PH-KCI will follow mid September 2012.
- PH-KCF will follow end of October 2012.
- fourth MD11 this year is tbd: most likely aroudn Dec12

KCH and KCI will go to Victorville.
Regards,
Roel
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble: HV7572KC
Location: Sneek

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by HV7572KC »

B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:Wat betreft de laatste pax operator heb je in elk geval gelijk (op een paar verdwaalde charters na). Als KLM een beetje opschiet met het uit dienst nemen dan is de laatste scheduled pax MD-11 verdwenen voor de laatste scheduled pax DC-10 verdwenen is. Twee Biman bakken pruttelen namelijk nog steeds door....

Erwin
Vliegt Omni als Charter want die opereert ze ook nog in pax uitvoering.
Omni 10s staan volgens mij sinds korte tijd ook aan de grond
Biman wissselt nog steeds; in januari 2 actief (S2-ACO/ACR) kort terug allemaal AOG, nu toch weer 1 actief (-ACO). ACP staat/stond in D-Check. Geruchten zijn dat per oktober/november 3 747s van Air Atlanta Icelandic gehuurd gaan worden door Biman (naast de 744 die ze al van Air Atlanta hebben voor vluchten naar S-Arabia).

Als dat doorgaat dan zal de KLM MD11 de BG DC10 overleven. Btw; morgen vliegt de Biman Fokker 28 voor het laatst commercieel zoals de planning er een maand terug uitzag.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

nemaco wrote:Is er al een exacte delivery date bekend van PH-BVI volgende maand?
Freek,

Will arrive at AMS the 20th July, 08.40lt.

Niels
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”