KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6087
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

En om er meteen op in te haken als dat mag ('t is het Praethuys tenslotte). TAP is dit jaar ook begonnen met BOG. Driehoeksvlucht, via Panama City (PTY) terug. Zouden die anders ook tegen limieten aanlopen als ze direct vanaf BOG naar LIS zouden gaan?

Erwin
Image
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Van wat ik begrijp wordt er door Avianca wel vanaf BOG nonstop naar o.a. Londen en Madrid gevlogen met een A332, al is het wel met behoorlijke payload beperkingen. Ik dacht dat AF, IB en LH alledrie met een A343/346 wél zonder serieuze restricties de plas over kunnen. De lengte van de banen is in BOG niet het probeem, die zijn 3800 meter. Cali is 'maar' 3000.

De blauwe performance engineers zullen het rekensommetje ongetwijfeld al gemaakt hebben. Als KL deze route als een driehoekje gaat vliegen, is dat wel nadeling ten opzichte van de concurrentie. Moeten we toch weer concurreren op basis van prijs, maar ach, dat deden we toch al... En de bloemen voor Aalsmeer compenseren veel.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Probleem rond BOG zou niet alleen de hoogte zijn maar ook bergen in de uitvliegroute, waar je na het uitvallen van een motor op take off toch nog overheen zou moeten kunnen.

Avianca vliegt idd sinds een paar weken wel non stop naar LHR, weet niet hoe zij dat doen, Load restricties of alternative flightplans.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Het BOG dan hetzelfde probleem als SCL? Veel hoog terrein waardoor je met een N-1 je in de vingers kan snijden?
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

SCL is niet echt een probleem, dat ligt op maar 1500 voet hoogte. Er is een bovendien een goede EOSID die je door de valleien richting de Pacific loodst.
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4213
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by XYZ »

13 August 2014:

KLM has signed for 2x more B777-300ER from Air Lease Corporation:

http://www.marketwatch.com/story/air-le ... 2014-08-13
Perkamentus
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 21 Jan 2013, 14:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Perkamentus »

PH-BFK, which has been in Beijing for a D-check and the installation of new business seats at AMECO since 11 June 2014 is at this moment making a test flight above Beijing. The WBC modification program for the 747s is now completed.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

Weten jullie of nog nieuwe registratie's gepland zijn voor nieuwe Boeing 787-900 van de KLM?
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Berven wrote:Weten jullie of nog nieuwe registratie's gepland zijn voor nieuwe Boeing 787-900 van de KLM?
Kijk zelf maar hierrrr
Groeten,
Ron
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

Perkamentus wrote:PH-BFK, which has been in Beijing for a D-check and the installation of new business seats at AMECO since 11 June 2014 is at this moment making a test flight above Beijing. The WBC modification program for the 747s is now completed.
Is de BFL de volgende of staan er voorlopig geen D-checks meer in de planning?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:Van wat ik begrijp wordt er door Avianca wel vanaf BOG nonstop naar o.a. Londen en Madrid gevlogen met een A332, al is het wel met behoorlijke payload beperkingen. Ik dacht dat AF, IB en LH alledrie met een A343/346 wél zonder serieuze restricties de plas over kunnen. De lengte van de banen is in BOG niet het probeem, die zijn 3800 meter. Cali is 'maar' 3000.

De blauwe performance engineers zullen het rekensommetje ongetwijfeld al gemaakt hebben. Als KL deze route als een driehoekje gaat vliegen, is dat wel nadeling ten opzichte van de concurrentie. Moeten we toch weer concurreren op basis van prijs, maar ach, dat deden we toch al... En de bloemen voor Aalsmeer compenseren veel.
Waarom dan de 74Combi niet inzetten. Geen restricties ivm 4 motoren. En genoeg Bloemetjes voor Aalsmeer ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Perkamentus
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 21 Jan 2013, 14:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Perkamentus »

The return flight from Beijing of PH-BFK after its D-check is now scheduled (KL9866) in Flightradar 24.

About any more D-checks for 747's, I only know what Nemaco wrote on 5 Nov 2013 in this topic:
PH-BFM (D-check jun 15)
PH-BFP (vermoedelijk geen D-check meer ivm uitfaseren vanaf 2016)
PH-BFY (vermoedelijk geen D-check meer ivm uitfaseren vanaf 2016)
Thetallguy
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 26
Joined: 04 Mar 2009, 14:38

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Thetallguy »

Vloog gisteren in de -BXO en de linkerwinglet was geen KLM-er. Weet iemand waar deze vandaan komt, leek mij een United kleurtje te zijn namelijk.
Raptor16
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 391
Joined: 28 Jul 2006, 17:50
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Raptor16

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Raptor16 »

Misschien een stomme vraag, maar je weet dat de BXO de skyteam kist is en derhalve een donkerblauw-grijze winglet heeft ipv de standaard KLM winglet? Op 23 Augustus was er namelijk nog niks met hem aan de hand.
Thetallguy
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 26
Joined: 04 Mar 2009, 14:38

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Thetallguy »

Hmm =censored=, dacht dat de Skyteam kisten ook gewoon normale winglets hadden. My bad
Post Reply

Return to “'t Praethuys”