KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1670
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

KLM Airbus A330-200 PH-AOF back in Amsterdam as KL9866 from Jakarta.
Left 24 febr 2018 as KL9865 to CGK.

Still in the same colourscheme.

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1674
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Weet iemand toevallig waarom KLC sinds kort op maandag naar NWI vliegt met KLC vluchtnummer en City callsign? (e.g. WA1521/22)
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15457
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble Magazine: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Arjenp wrote:Weet iemand toevallig waarom KLC sinds kort op maandag naar NWI vliegt met KLC vluchtnummer en City callsign? (e.g. WA1521/22)
Vanwege Schiphol airport slot issues.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
Yespur
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 102
Joined: 08 Mar 2010, 10:00
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble Magazine: nee
Location: Utrecht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Yespur »

Nieuwe Business Class stoelen KLM 787-10..

Image
Image

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... um=twitter
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

My pictures at Airliners.net
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3506
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Hm,

Geen blauw?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15457
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble Magazine: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

aviodromefriend wrote:Hm,

Geen blauw?
En niet dezelfde als in de -9?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2249
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Bennie wrote:
aviodromefriend wrote:Hm,

Geen blauw?
En niet dezelfde als in de -9?
Klopt, andere stoelen dan in de 787-9.

Het uiteindelijke design wordt nog bepaald, zoals gezegd in het artikel i.s.m. Hella Jongerius. Vandaar nog zonder KLM-branding.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 611
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie

PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie

PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Ze bouwen nog volop 737NG's. Transavia heeft vandaag de PH-HXM ontvangen vanuit Seattle en dit is ook een 737-800.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 611
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Duidelijk maar afgezien van de hoger aanschafprijs, bevreemdt het mij dat KLM geen MAX versies bestelt. Deze is een stuk efficiënter en zorgt voor een stuk minder geluidsoverlast.
Biem wrote:
nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie

PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Ze bouwen nog volop 737NG's. Transavia heeft vandaag de PH-HXM ontvangen vanuit Seattle en dit is ook een 737-800.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

nemaco wrote:Duidelijk maar afgezien van de hoger aanschafprijs, bevreemdt het mij dat KLM geen MAX versies bestelt. Deze is een stuk efficiënter en zorgt voor een stuk minder geluidsoverlast.
Biem wrote:
nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie

PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Ze bouwen nog volop 737NG's. Transavia heeft vandaag de PH-HXM ontvangen vanuit Seattle en dit is ook een 737-800.
Ik denk omdat ze over de hele Europese vloot hetzelfde product willen aanbieden, daarom vraag ik me ook af of deze met Sky Interior worden uitgerust.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.

Maar wel bijzonder. Is dit niet uit een oude order?
Las hier ergens dat ern geen productieslots meer vrij waren tot 2023...

Getuige de C/N’s zijn het ook nog eens 2 losstaande orders?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3238
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble Magazine: Yessir

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

B767-300ER wrote:KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.

Maar wel bijzonder. Is dit niet uit een oude order?
Las hier ergens dat ern geen productieslots meer vrij waren tot 2023...

Getuige de C/N’s zijn het ook nog eens 2 losstaande orders?
Denk dat KLM één order plaatst bij de leasemij. en dat die kisten dan uit door de leasemij. al geregelde slots komen (en evt. uit meerdere batches). Toch?
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Check.
All times are local times!

Regards, N.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 321
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

B767-300ER wrote:KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.
Vorig jaar heeft KLM twee toestellen van Transavia (HSD/E) overgenomen omdat deze geen Sky-interior hadden en nieuwe toestellen wel. Ik ben benieuwd hoe ze dan nu toch aan toestellen met een pre-sky interior kunnen komen.
Post Reply