KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

In een KLM A380 zouden gemakkelijk 650+ stoelen gaan; meer dan welke A380 configuratie nu in gebruik.
Algemeen bekend dat je wel een 5-10 toestellen moet hebben en niet minder. Hoe zou KLM 5-10 A380's met 650+ stoelen het hele jaar lang kunnen inzetten?
Dat zou alleen kunnen als je frequenties omlaag brengt.

En AF/KLM zit er dus duidelijk mee in de maag; als je het zo leest deden ze alle 10 A380's het liefst zo snel mogelijk weg; die 5 blijven alleen maar over omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
[/quote]

Dat is nogal een probleem waarmee KLM-AF mee kampt... maar een KLM Airbus A380 kan wel in minder frequentie gevlogen worden van Amsterdam naar New York, Dubai, Los Angeles, Rio de Janeiro, Johannesburg en Curaçao(niet echt geschikt voor A380). Ik zou denken van 5 toestellen A380 wel voldoende is voor de KLM. Echter heeft Elbers gezegd dat zijn bedrijf geen interesse heeft om ze over te nemen. Wel een ideale oplossing voor de KLM in verband met slotsproblematiek op Schiphol. Maar het kan veranderen dat de KLM toch die Airbussen wel overneemt van Air France zowel andere kleinere vliegtuigen op andere minder drukke routes wordt ingezet.

Volgens mij is bij KLM-AF koortsachtig overlegd met beide bedrijven hoe het verder moet met 5 overige Airbussen A380's die afkomstig zijn van Air France. We weten dat de KLM meer heil in ziet in Airbus A350's, Boeing 777's en Boeing 787-9/10's Dreamliners, zodat het op 2 motorig vliegtuig houdt.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Iemand91 wrote: Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
Bevestigd binnen de KLM vliegdienst naar het schijnt.
Overigens heb ik hieromtrent in 2012/2013 en in 2017 al melding van gemaakt alhier.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 729
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

PH-BFL is onderweg terug naar huis na onderhoud in Jakarta.
RVG
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

RudiMD11 wrote:PH-BFL is onderweg terug naar huis na onderhoud in Jakarta.
Mooi op tijd voor de uitfasering van de PH-BFB. Geen toeval natuurlijk.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Bron Luchtvaarnieuws.nl:

AMSTELVEEN - KLM investeert in het verder uitrollen van draadloos internet aan boord. Afgelopen vrijdag is de eerste Boeing 777 opgeleverd die met snelle GoGo wifi uitgerust is.

Techneuten van KLM zijn bezig met het verkrijgen van certificering voor de software.

Alle Boeing 787’s zijn al standaard uitgerust met wifi. Ook vliegt er sinds 2013 één Boeing 777 met draadloos internet van Panasonic bij KLM.

Eind 2019 moeten zes van de 29 Boeing 777’s met wifi uitgerust zijn. Daarnaast gaat begin volgend jaar de eerste Airbus A330 de lucht in waarin passagiers verbonden kunnen blijven.

Volgens KLM-topman Pieter Elbers is wifi aan boord inmiddels de industriestandaard en gaat KLM in deze ontwikkeling mee, zo zegt hij tegen Reismedia.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... verder-uit

Heeft iemand enig idee welke kisten dit gaan worden? De PH-BVF heeft het Panasonic systeem.
De BVA heeft tussen 28 oct en 17 nov niet gevlogen, zou het deze kunnen zijn die internet heeft?
Last edited by Biem on 25 Nov 2018, 18:47, edited 1 time in total.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BQH was tot vandaag in onderhoud. Dat kan kloppen met 'vrijdag'.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Beste KLM'ers,
Hebben jullie iets mee gekregen over mogelijke orders van Boeings 737MAX of Airbus A320/321NEO voor de KLM en Transavia? Zo juist is het wel lang geleden dat er berichten in media werden geplaatst.

Berven1
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Berven1 wrote:Beste KLM'ers,
Hebben jullie iets mee gekregen over mogelijke orders van Boeings 737MAX of Airbus A320/321NEO voor de KLM en Transavia? Zo juist is het wel lang geleden dat er berichten in media werden geplaatst.

Berven1
Zodra er nieuws is hoor je het vanzelf wel
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 81
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Biem wrote: Heeft iemand enig idee welke kisten dit gaan worden? De PH-BVF heeft het Panasonic systeem.
De BVA heeft tussen 28 oct en 17 nov niet gevlogen, zou het deze kunnen zijn die internet heeft?
BVA is de eerste machine met het nieuwe Gogo systeem.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 81
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

B767-300ER wrote:
Iemand91 wrote: Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
Bevestigd binnen de KLM vliegdienst naar het schijnt.
Overigens heb ik hieromtrent in 2012/2013 en in 2017 al melding van gemaakt alhier.
Dit lijkt het dan toch echt te gaan worden:
viewtopic.php?p=790454#p790454
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Iemand91 wrote: Een andere vraag; vandaag werd bekend dat de laatste A330-300 in de hangar staat voor de cabin upgrade. Ik probeer de ombouw van de A330's een beetje te volgen maar ik kan niet meer herleiden wanneer PH-AON is omgebouwd.
Dit moet redelijk vroeg zijn gebeurd in A330 ombouwproject; maar ik kan data niet terugvinden (zo zie ik op FR24 nooit een periode dat deze kist langdurig op AMS stond).
Iemand die dit wel weet?
De AKD staat binnen inderdaad. Als de AON is omgebouwd heb ik dat ook gemist. Wel is dit toestel net voor een D-check naar het verre oosten geweest.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21844
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

Iemand91 wrote:
Biem wrote:de PH-BFN staat al twee dagen AOG in Nairobi, iemand enig idee waarom? Is op 20-11 na nog geen half uur vliegen weer teruggekeerd naar NBO.
Ik las een keer iets van een motorproblemen (generator).
https://avherald.com/h?article=4c0b6e16&opt=0
Incident: KLM B744 at Nairobi on Nov 20th 2018, engine shut down in flight

A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFN performing flight KL-566 (callsign KLM174) from Nairobi (Kenya) to Amsterdam (Netherlands),
was climbing out of Nairobi's runway 06
when the crew declared PAN PAN PAN reporting they had an engine failure.

The aircraft stopped the climb at FL200,
dumped fuel and returned to Nairobi for a safe landing on runway 06 about one hour after departure.

The occurrence aircraft remained on the ground in Nairobi for about 4 days after landing back,
departed Nairobi on Nov 25th 2018 02:30L (Nov 24th 23:30Z),
climbed to FL430 enroute and reached Amsterdam with a delay of 98 hours.
https://avherald.com/h?article=4c0b6e16&opt=0
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl Mei-2024
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BFT is net vertrokken als KL9875.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Inkjet wrote:PH-BFT is net vertrokken als KL9875.
Tot het eind van het jaar naar Jakarta voor onderhoud.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

streep wrote:
Inkjet wrote:PH-BFT is net vertrokken als KL9875.
Tot het eind van het jaar naar Jakarta voor onderhoud.
C-check net als de BFL en BFU lijkt mij
Post Reply

Return to “'t Praethuys”