Japan Airlines

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1383
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Japan Airlines

Post by Ricardo 767-200ER »

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... 49#p358949" onclick="window.open(this.href);return false;

If i read this text i think your right but that will be very sad to see another intl. carrier leave..
And they talk about 2010/2011 nobody knows what could change in the meantime.
Let's hope we keep the daily JL flight from NRT to AMS

Gr ricardo
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: JAL verlaat mogelijk Schiphol? Skycruiser?

Post by SPL »

Twee topics? Deze was iets eerder.

IK denk overigens dat Eric hier nog geen antwoord op kan én wil geven...


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21829
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: JAL verlaat mogelijk Schiphol? Skycruiser?

Post by Stratofreighter »

Ah bah.... :cry:
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl April-2024
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: JAL verlaat mogelijk Schiphol? Skycruiser?

Post by streep »

skycruiser wrote:Goedenavond,

1..: Dit zijn geruchten vanuit de Japanse ' Telegraaf ' , de Asahi krant.
Mooi dat er een bron bij vermeldt werd bij het originele bericht.

Asahi.... Super Dry !!



Streep
User avatar
InterAvia
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 671
Joined: 27 Dec 2007, 11:33
Type of spotter: F2
Location: AMS

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by InterAvia »

skycruiser wrote:Heren, alles is nog een speculatie. Half october komt er een persconferentie met meer nieuws
Maar toch was het even schrikken toen ik dit bericht las, ook al zijn het speculaties...
Brgds, Hans
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3518
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by aviodromefriend »

Thon wrote:Volgens de luchtvaartmaatschappij worden er al gesprekken gevoerd met de moeder van NCA, de Japanse rederij NYK over een fusie van de vrachtcapaciteit.
Was NYK niet de club die probeert die mislukte containerterminal in de Amsterdamse haven van de hand te doen, of haal ik wat door elkaar? Zo, ja, dan denk ik dat ze weinig trek zullen hebben met vliegtuigen te komen waar hun schepen vandaan worden gehaald.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
hmv
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 335
Joined: 19 Jun 2007, 18:55

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by hmv »

aviodromefriend wrote:
Thon wrote:Volgens de luchtvaartmaatschappij worden er al gesprekken gevoerd met de moeder van NCA, de Japanse rederij NYK over een fusie van de vrachtcapaciteit.
Was NYK niet de club die probeert die mislukte containerterminal in de Amsterdamse haven van de hand te doen, of haal ik wat door elkaar? Zo, ja, dan denk ik dat ze weinig trek zullen hebben met vliegtuigen te komen waar hun schepen vandaan worden gehaald.
Ceres(onderdeel van NYK) is inderdaad de eigenaar van de containerterminal in Amsterdam.
Hoe bedoel je overigens die laatste zin?
Dat de Ceres containersterminal niet een succes geworden is lag meer aan andere dingen: sluizen bij IJmuiden en een rare bocht om de kade te bereiken.
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3427
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

EHAM 09-01-2010

Post by 330/340 »

Net op NU.nl

TOKIO - De voornaamste geldschieters aan de Japanse luchtvaartmaatschappij Japan Airlines (JAL) zijn van plan akkoord te gaan met een pakket aan herstructureringsmaatregelen zodat het bedrijf faillissement kan aanvragen.
© AFP

Dat meldden bronnen aan persbureau Reuters.

JAL zou met behulp van een overheidsfonds en met steun van een staatsbank voldoende middelen krijgen om te kunnen blijven vliegen als het faillissement eenmaal is aangevraagd. Naar verwachting gebeurt dat tussen 19 en 22 januari.

De grootste luchtvaartmaatschappij van Azië gaat gebukt onder een immense schuldenlast en stevent af op een jaarverlies van ruim 9 miljard euro.
Grtz, Jan
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by skycruiser »

Om even te reageren op bovenstaande;

JAL heeft op geen enkele wijze officieël enige informatie naar buiten gebracht welke door media of persbureau's aan het publiek kenbaar gemaakt kunnen worden. Daarom is bovenstaande info ongeloofwaardig en berust niet op officiële waarheden.

JAL/Japanese overheid, zal media januari een persbericht naar buiten brengen met juiste informatie. Tot die tijd is en blijft alles speculatief.

Even terugkomend op het topic zelf; het gaat hier of JAL zal stoppen met vliegen op Amsterdam. Zoals ik al aangegeven heb is daarvaan géén sprake. Sowieso wordt er komende zomerdienst gewoon dagelijks gevlogen, en ook de vrachtvluchten blijven op schema. Amsterdam is met Frankfurt het meest belangrijkste station voor JAL in Europa geworden, en heeft London Heathrow en Parijs CDG reeds gepasseerd.

Daarom gaarne elke volgende speculatie over de toekomst van JAL in het praathuis...
Want anders kunnen we hier ook wel een topic over bijvoorbeeld British Airways gaan opstarten, die zich momenteel ook op glad ijs begeeft...

Overigens; mocht JAL failliet gaan, dan lijkt het me logisch dat sowieso in het begin (tot aan een eventuele herstart, die er dan ook wel zal komen overigens), natuurlijk alle vluchten 'per direct' opgeschort zullen worden.

Grt,
Eric
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

JAL to end service to Amsterdam ???

Post by MAS017 »

skycruiser wrote: Amsterdam is met Frankfurt het meest belangrijkste station voor JAL in Europa geworden, en heeft London Heathrow en Parijs CDG reeds gepasseerd.
Grt,
Eric
Je zou haast denken dat JAL al geen lid meer is van OneWorld, daar de Star Alliance- en Skyteam hubs voor de airline belangrijker zijn dan LHR (OneWorld)... :shock:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by B767-300ER »

skycruiser wrote: Even terugkomend op het topic zelf; het gaat hier of JAL zal stoppen met vliegen op Amsterdam. Zoals ik al aangegeven heb is daarvaan géén sprake. Sowieso wordt er komende zomerdienst gewoon dagelijks gevlogen, en ook de vrachtvluchten blijven op schema. Amsterdam is met Frankfurt het meest belangrijkste station voor JAL in Europa geworden, en heeft London Heathrow en Parijs CDG reeds gepasseerd.

Grt,
Eric

Hoi Eric,
Bedankt voor de uitleg. Alleen is bovenstaande wat ik quote echt zo? En zo ja, waarom dan op AMS een 772 inzetten en op CDG/LHR dan nog steeds een 773? Heeft dat dan soms andere redenen?

Groeten, 763
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by skycruiser »

B767-300ER wrote:Alleen is bovenstaande wat ik quote echt zo? En zo ja, waarom dan op AMS een 772 inzetten en op CDG/LHR dan nog steeds een 773? Heeft dat dan soms andere redenen?
Dat AMS een 772 krijgt heeft puur en alleen te maken met het feit dat AMS geen goede 'premium market' is. Onze B777-300ER hebben slechts iets meer stoelen dan de B772, maar wél first class. Het first class product valt in AMS niet te verkopen... Dus is onze B772 een betere keuze, met een grote (56 seats) business class overigens (dat zijn 21 stoelen meer dan KLM biedt op de B772).

LHR/CDG hebben van nature altijd een bepaalde premium market gehad, en die zullen ze ook wel houden.

Even iets anders;

Waar het om gaat, JAL zit officieel in oneworld. BA ook. BA zit op LHR... alle oneworld in Terminal 3, BA in Terminal 5 (hoezo egoïstich).
Het doel van een alliantie is o.a. om gebruik te maken van de partners, ook met transit-verbindingen/codeshare.

Bijvoorbeeld Japan → LHR (JL) → Europese bestemming (BA).

De NRT-LHR vlucht duurt zeker een uur langer dan een NRT-AMS vlucht.
Dan kom je aan in de chaos van LHR, een van de slechtste luchthavens in Europa overigens,
Moet je een overstap maken van T3 naar T5 om je BA-aansluiting te halen,
Heb je een extra uur vliegtijd nodig om weer terug te komen op mainland-Europa,
En is de kans ook nog groot dat je bagage een vlucht later komt...

Daarom is LHR totaal ongeschikt om belangrijk te zijn voor JAL en is LHR voor oneworld een slechte hub. Ook QF, CX, en BA zelf, hebben diezelfde problematiek. LHR is eigenlijk gewoon niet interessant en aantrekkelijk om over te stappen, met de vele terminals, de onduidelijke terminals en drukte, de vele en tijdsrovende veiligheidscontroles en 'missing baggage'.

Vracht is een ander verhaal natuurlijk, maar laten we het erop houden dat je op Schiphol gewoon gemakkelijk nachtslots kan krijgen en je welkom bent, ook in de nacht. Daar waar LHR, FRA en CDG 's nachts dicht gaan. Dankzij het 's nachts landen op Schiphol (en het late vertrek uit NRT), hebben we nu de ANC technische stop (en crew-wissel) geskipt, wat aanzienlijke besparingen oplevert. Deze stop was sowieso minder noodzakelijk geworden toen in 2009 uiteindelijk alle B747-200F's de vloot verlaten hadden.

Ik ben benieuwd wat er gebeuren gaat... officieël is er nog géén juiste informatie voor het publiek. Intern weet ik ook niet veel meer overigens. Het lijkt er voor de langdurige toekomst (na eventuele herstart?) wel op dat we beter af zijn bij Skyteam. En dat kan mede achterliggende gedachte zijn achter het voortbestaan van de route op AMS...

Grt,
Eric
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6077
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by ehusmann »

skycruiser wrote:JAL heeft op geen enkele wijze officieël enige informatie naar buiten gebracht welke door media of persbureau's aan het publiek kenbaar gemaakt kunnen worden. Daarom is bovenstaande info ongeloofwaardig en berust niet op officiële waarheden.

JAL/Japanese overheid, zal media januari een persbericht naar buiten brengen met juiste informatie. Tot die tijd is en blijft alles speculatief.
Vandaar ook dat de aandelen van JAL afgelopen week het diepe in zijn gedoken.
Niet alles is speculatief. De resultaten van JAL liegen niet en met een enorme schuldenberg en een verlies van mogelijk 9 miljard kan je niet lang in leven blijven. Of JAL nu wel of niet een statement naar buiten brengt is dan niet zo belangrijk meer. Daarnaast heeft JAL al in oktober een extra steun aangevraagd, dat doe je ook niet zomaar.

Nu begrijp ik best dat je persoonlijke situatie iets anders is en dat dit soort berichten niet leuk zijn om te lezen, maar de verandert de realiteit niet, helaas.
skycruiser wrote:Daarom gaarne elke volgende speculatie over de toekomst van JAL in het praathuis...
Want anders kunnen we hier ook wel een topic over bijvoorbeeld British Airways gaan opstarten, die zich momenteel ook op glad ijs begeeft...
Dat noem ik pas speculatie, want de financiele situatie van BA is echt met geen mogelijkheid te vergelijken met JAL.
skycruiser wrote:Overigens; mocht JAL failliet gaan, dan lijkt het me logisch dat sowieso in het begin (tot aan een eventuele herstart, die er dan ook wel zal komen overigens), natuurlijk alle vluchten 'per direct' opgeschort zullen worden.
Aan de positieve kant, dit is ook niet het geval. Waar het nu om gaat is dat JAL moet worden geherstructureerd. Daarvoor is de verwachting dat ze bescherming zullen aanvragen waardoor ze voor een bepaalde tijd vrij zijn van schuldeisers. In die tijd zullen vluchten gewoon doorgaan. Indien de herstructurering lukt (waarbij ook wordt gedacht aan een samenvoeging met ANA), dan zullen vluchten op de één of andere manier ook doorgaan, hoewel dan natuurlijk onduidelijk is hoe en waarheen.

Helemaal on topic, voorlopig lijkt het dus dat de vluchten niet gestaakt zullen worden.

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by B767-300ER »

Helemaal duidelijk, ik zie zelfs dat de 773 in totaal(beide varianten) minder passagiers aan boord kan hebben dan de 772, inderdaad door de First Class!

De rest van het verhaal klinkt ook logisch. Volgens mij zijn de slots op Tokio voor DL ook heel wat waard heb ik begrepen. We gaan zien wat er gaat gebeuren in de toekomst.Bedankt voor je informatie tot zover. Ik zie JAL graag bij SkyTeam komen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: JAL to end service to Amsterdam ???

Post by skycruiser »

ehusmann wrote:Nu begrijp ik best dat je persoonlijke situatie iets anders is en dat dit soort berichten niet leuk zijn om te lezen, maar de verandert de realiteit niet, helaas.
Erwin, persoonlijk heb ik best een mening over JAL, en na een groot aantal jaren wordt het tijd dat het bedrijf eens een goede schop onder z'n kont krijgt... Persoonlijk is het misschien minder leuk, vóóral omdat juist NU de media vanalles publiceert en je her en der op internet fora totaal uit de hand gelopen discussies tegenkomt, veelal gaande over de keuze van alliantie, over slots, routes etc.
Dat is momenteel niet de nummer 1 prioriteit...
Ook ik weet dat het momenteel erop of eronder is, en, zolang er zelfs naar personeel toe geen enkele toezegging is gedaan/duidelijkheid is gegeven, en al helemaal niet naar de buitenwereld blijft desondanks alles nog speculatief.
ehusmann wrote:Vandaar ook dat de aandelen van JAL afgelopen week het diepe in zijn gedoken.
Dankzij de media...

Media maken met onjuiste, of onvolledige berichtgeving de zaak kapot! Media maken het van kwaad tot erger. Het publiek leest dit ook en kiest er misschien juist voor om met een andere airline te kiezen omdat ze JAL steeds minder gaan vertrouwen... etc.
ehusmann wrote:De resultaten van JAL liegen niet en met een enorme schuldenberg en een verlies van mogelijk 9 miljard kan je niet lang in leven blijven. Of JAL nu wel of niet een statement naar buiten brengt is dan niet zo belangrijk meer.
Waar. Maar er wordt achter de schermen gewerkt wordt aan een reddingsplan (dat nog niet bekend is gemaakt), en totdat de punten uit dát plan openbaar zijn, is alles wat de media publiceert speculatief. Er zullen best kernen van waarheid inzitten hoor, maar het verhaal is hoe dan ook door een journalist in mekaar gezet en dus bevat het ook foutieve speculatie of 'eigen inbreng' van wie dan ook.
ehusmann wrote: Nu begrijp ik best dat je persoonlijke situatie iets anders is en dat dit soort berichten niet leuk zijn om te lezen, maar de verandert de realiteit niet, helaas.
De realiteit is dat het niet goed gaat het bedrijf. De realiteit is niet altijd de berichtgeving die momenteel in de media gepubliceerd wordt.
ehusmann wrote:. Indien de herstructurering lukt (waarbij ook wordt gedacht aan een samenvoeging met ANA), dan zullen vluchten op de één of andere manier ook doorgaan, hoewel dan natuurlijk onduidelijk is hoe en waarheen.
Met 99,9% zekerheid zal er nooit een samenvoeging met ANA komen...

Grt,
Eric
Post Reply

Return to “'t Praethuys”