Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CURAviation wrote:Oke bedankt voor de uitleg B767-300ER, dat verklaart een hoop. De 767's blijven dus zeker tot januari 2011 in de vloot. Pas tegen het einde van dit jaar (november/december) kunnen we het eerste vervangend toestel voor de 767's verwachten, iets in die richting?

CURAviation
Nee.
Dat staat er ook niet. Je leest wat je wil lezen, maar dat staat er niet. ;)

Wat staat er wel:
- Er is nog geen beslissing genomen over vlootvervanging.
- De 4x B767 vliegen zowiezo tot jan 2011 door, wellicht nog langer. 2012, 2013 behoren tot de mogelijkheden. De MCI, MCL en MCM zijn volledig eigendom en zolang ze het nog goed doen zullen ze niet vervangen worden. De MCJ is lease, en die kan elke keer makkelijk met een half jaar verlengd worden.

Als er dan duidelijkheid komt, hoeven ze op deze manier maximaal maar een half jaar te wachten voordat vervanging plaatsvindt.

Het is dus flauwekul om te stellen dat:
CURAviation wrote: Pas tegen het einde van dit jaar (november/december) kunnen we het eerste vervangend toestel voor de 767's verwachten, iets in die richting?
Dat is namelijk nergens op gebaseerd.(hoogstens een wens ;) ) En ik zou er ook maar niet vanuit gaan als ik jou was, de huidige 767'jes doen het nog prima. En die gaan 2011 makkelijk halen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Custom addict »

maar zitten de huidige kisten niet een beetje tegen de maximum vlieguren aan?
Of ben ik nu in de war met de 2 die al weg zijn?
Always a different day with aviation
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Maximum was 100.000 volgens de Boeing specs en is volgens mij (na inspectie) opgerekt naar 120.000 (76-er weet hier wellicht meer van???)
De MCJ zit er nog heel ver onder.
De MCI, MCM en MCL zitten tussen de 95.000 en 100.000 als ik goed ben geinformeerd.
Dusmet 120.000 als maximum hebben ze nog wel een aantal jaren voor de boeg.

MCG had de meeste vlieguren inderdaad, maar die is reeds uitgefaseerd.

Kan jij mij aanvullen, 76-er?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

CURAviation wrote:Oke bedankt voor de uitleg B767-300ER, dat verklaart een hoop. De 767's blijven dus zeker tot januari 2011 in de vloot. Pas tegen het einde van dit jaar (november/december) kunnen we het eerste vervangend toestel voor de 767's verwachten, iets in die richting?

CURAviation
CURAviation ga je niet verbazen als het dan nog niet bekend is.
Wat ik heb begrepen heeft het een hoge prioriteit maar niet de hoogste.
Er zijn veel roddels binnen MP die hier ook al zijn beschreven maar op dit moment is vervanging van de 767 niet aan de orde binnen MP. Niet in Q2 of Q3 zal er een beslissing genomen gaan worden, althans dat is mij vandaag medegedeeld.

Gr.
Gonzo
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

......................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:39, edited 1 time in total.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

76-er wrote:
B767-300ER wrote:Maximum was 100.000 volgens de Boeing specs en is volgens mij (na inspectie) opgerekt naar 120.000 (76-er weet hier wellicht meer van???)
Ik meen ergens al 130.000 te hebben gelezen. Da's dus minstens nog eens twee jaar erbij.
Klopt helemaal, maar er waren een paar uitzonderingen waarbij dit niet opging. Ben ze even aan het zoeken moet ze ergens in mijn bureau hebben liggen :closed:.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

We kunnen iig concluderen dat het aantal vliegurenniet de belemmmerende factor is om nog (veel) langer met de 76 door te vliegen.
100.000 uur in 18 jaar, is als 30.000 staat tot 6 jaar.... Dus met die theroie zouden ze nog 6 jaar mee kunnen. (130-100=30;))
Niet dat ik daarvan uit ga, maar dat ze voorlopignog even door blijven vliegen lijkt mij duidelijk.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo wrote:
Klopt helemaal, maar er waren een paar uitzonderingen waarbij dit niet opging. Ben ze even aan het zoeken moet ze ergens in mijn bureau hebben liggen :closed:.
Hou ons niet langer in spanning,of is je bureau zo groot?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Nee dat niet.......maar ik kan het document echt ff niet vinden...............wow volgens mij hebben mijn collega's gelijk........ik moet maar eens mijn bureau opruimen. :(
Kom er nog wel op terug, maar had iets van 6 uitzonderingsregels gelezen.

:ontopic:
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wellicht antwoord?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:40, edited 1 time in total.
User avatar
js51672
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2279
Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Type of spotter: ..
Subscriber Scramble: no more
Location: EHEH and EHBD area

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by js51672 »

wie kent de PH-MCE niet,
de oude B747-200
kwam net een foto tegen dat die kist tegenwoordig in Pakistan actief is bij Rayyan Air.
Malolo LaiLai daarvoorbij gaan is dichterbij komen..
.
.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

js51672 wrote:wie kent de PH-MCE niet,
de oude B747-200
kwam net een foto tegen dat die kist tegenwoordig in Pakistan actief is bij Rayyan Air.
Ze ziet er erg bekend uit in haar voormalige kleuren van Girjet.
Mooie foto trouwens.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Skyliner.de wrote:Boeing 747-412BCF; PH-MPQ; Martinair Cargo; ferried 25mar10 VCV-SEA after storage, for Air Cargo Germany ex N223BA
Looks like this bird will not return in MP/KL service :?

Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6083
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Hurricane wrote:
Skyliner.de wrote:Boeing 747-412BCF; PH-MPQ; Martinair Cargo; ferried 25mar10 VCV-SEA after storage, for Air Cargo Germany ex N223BA
Looks like this bird will not return in MP/KL service :?
Zoals op pagina 15 al gemeld:
Gonzo wrote:Zowel de PH-MPQ als de PH-MPP gaan voor Air Cargo Germany vliegen, volgens de planning gaat de PH-MPQ op 25 mrt naar SEA en dan door naar XMN voor een C-check. In april moet de Q worden afgeleverd en de P zal in augustus volgen.
Erwin
Post Reply

Return to “'t Praethuys”