Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Al bekend wat de MPS gaat doen vanaf mid januari?
Om in MP termen te spreken en AF koest te houden, gaat hij ad-hoc cargo vluchten doen zo is het nog steeds ook met de MPR, hoewel hij full time ingezet wordt.
Het blijven rara snuiters bij AF, het is een club die lijkt gestuurd te worden door vakbonden. AF heeft wel gezegd dat als MP cargo capaciteit nodig heeft dat deze er zeker komt, maar goed zo hebben ze wel meer gezegd en zijn ze niet na gekomen, zie passage.....snik.

Gonzo
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Bij mijn weten moet de MPS nog altijd weg (merci Paris), al wordt er deze keer gemikt op een wetlease ipv drylease. Anders blijven er met het uitfaseren van de 767's wel érg veel vliegers over.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:Bij mijn weten moet de MPS nog altijd weg (merci Paris), al wordt er deze keer gemikt op een wetlease ipv drylease. Anders blijven er met het uitfaseren van de 767's wel érg veel vliegers over.
Raar volk die Fransen.
Ze hebben zelf de productie niet (AF), maar in plaats van het (de klant/vracht) binnen de groep te houden (AF/KLM) laten ze het liever door een concurrent vervoeren, notabene nog met kisten van de groep zelf. Niet te geloven dit....
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

AF/KL is niet de enige schuldige van het ondergaan van MP. Met Verberk hadden ze de slechtste CEO die je maar kan bedenken. Daardoor is MP een sterfhuis constructie geworden sinds het een marionetten kabinet werd.

Dat MP nu wordt tegengehouden in de groei op de vrachtmarkt zegt alles. Sterker, het is minder geworden! Ik ben benieuwd, als er al een nieuwe paint job word gedaan op de CKA etc of dat in MP colours word of in AF.

KL is next, maar niemand die een vinger uitsteekt. Zo gaat het tegenwoordig in NL. Blijft geen fluit van over.

Ik denk nog met weemoed terug aan Schröder, zelfs de pax tijd van 10 jaar geleden, zelfs vlak voor het uitfaseren van de A320's. Die kisten zaten vaak bommetje vol! Het boekhoudkundige deel was voor rekening van KL. Daar zaten, qua cijfers, een hele hoop bizarre constructies in. Gebeurt nu ook bij HV...

Kent iemand nog een goeie mop? Is er misschien nog wat te lachen!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik heb het nergens over de schuldigen over het ten onder gaan van MP
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt
All times are local times!

Regards, N.
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

Misschien moet je de post van Wingview niet lezen als een reaktie, of als een misinterpreteren van een vorige post .

Dit klinkt meer als iemand die even zijn hart moet luchten, en het klinkt mij maar al te bekend.

Goede kernvraag .. " Valt er nog wat te lachen ? "

Je hebt overigens wel gelijk in je vraag " Rare jongens die fransen .. ".
Ik begrijp ook maar niet dat er zo veel potentieel ligt voor de groep, en zoveel uit handen wordt gegeven aan LH cargo, Jade, en al de andere vracht carriers die er brood in zien om op SPL te vliegen ( Qatar, Emirates, Cargolux en ga maar door )
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Wat nou Silvester, zijn we het een keer eens ;) :mrgreen:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgende MP passage bestemming, geheel conform verwachting, sneuvelt......
Vanaf 1 maart vliegt MP niet meer naar MBA, Kenya. Komt ook na het regenseizoen niet meer terug.....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

De PH-MPS zal na zijn C & D check terug komen op SPL, planning op dit moment is 15-1-2011.
Daarnaast heeft het OR van MP zich neergelegd bij het besluit dat Passage opgeheven wordt, ze hebben nog een onderzoek gedaan en zijn erachter gekomen dat dit de beste manier is. OR maakt zich nu hard voor meer cargo capaciteit bij MP, zelfs met de komst van de MPS zal het capaciteitsprobleem niet opgelost zijn.

De OR van MP maakt zich zorgen over het feit dat AFKL zich niet realiseren wat stilstand doet met een organisatie als MP. De OR van MP geeft duidelijk aan dat de zwarte cijfers die nu worden geschreven op cargo puur door MP komt en niet door AF of KL. De Or heeft in een presentatie ook duidelijk laten zien dat er nu maatschappijen komen die in het gat springen wat ontstaat door o.a. het capaciteits te kort bij MP.

Voor ons als spotters leuk dat er nieuwe kisten komen, voor MP mensen vervelend dat ze kansen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

Gr.,
Gonzo
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 352
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Gonzo wrote:De PH-MPS zal na zijn C & D check terug komen op SPL, planning op dit moment is 15-1-2011.
Terug bij Martinair neem ik aan?
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

nick777 wrote:
Gonzo wrote:De PH-MPS zal na zijn C & D check terug komen op SPL, planning op dit moment is 15-1-2011.
Terug bij Martinair neem ik aan?
Ja correct, hij komt dan terug in dienst bij MP voor ad-hoc activiteiten zoals we dat moeten noemen bij AF.
Anders heeft AF problemen met de vakbond.

Gr.,
Gonzo
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Iemand enig iedee wat er aan de hand is met de mcm?? gister met 4 uur vertraging vertrokken naar aruba nu bijna 24 uur vertraagt uit havana??
groet
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

jet380 wrote:Iemand enig iedee wat er aan de hand is met de mcm?? gister met 4 uur vertraging vertrokken naar aruba nu bijna 24 uur vertraagt uit havana??
groet
Wat te denken van het weer de afgelopen paar dagen hier op Schiphol??..
Het was echt een puinhoop op het werk, kisten die om 10:20 moesten vertrekken vertrokken uiteindelijk laat in de middag.
En als je dan maar een vloot hebt van een paar 767's moet je schuiven en/of kisten inhuren.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 243
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

mipo72 wrote:
jet380 wrote:Iemand enig iedee wat er aan de hand is met de mcm?? gister met 4 uur vertraging vertrokken naar aruba nu bijna 24 uur vertraagt uit havana??
groet
Wat te denken van het weer de afgelopen paar dagen hier op Schiphol??..
Het was echt een puinhoop op het werk, kisten die om 10:20 moesten vertrekken vertrokken uiteindelijk laat in de middag.
En als je dan maar een vloot hebt van een paar 767's moet je schuiven en/of kisten inhuren.

Grt,
Michel
Ja ik snap dat er door het weer flinke vertragingen zijn maar dat verklaart niet dat de mcm gister met 4 uur vertraging is vertrokken naar aruba en punta cana nu morgen terug komt uit Havana deze kist zou mijn ouders ophalen uit de dom republiek vandaar dat ik nu erg benieuwd ben naar de reden van de vertraging.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

jet380 wrote:
mipo72 wrote:
jet380 wrote:Iemand enig iedee wat er aan de hand is met de mcm?? gister met 4 uur vertraging vertrokken naar aruba nu bijna 24 uur vertraagt uit havana??
groet
Wat te denken van het weer de afgelopen paar dagen hier op Schiphol??..
Het was echt een puinhoop op het werk, kisten die om 10:20 moesten vertrekken vertrokken uiteindelijk laat in de middag.
En als je dan maar een vloot hebt van een paar 767's moet je schuiven en/of kisten inhuren.

Grt,
Michel
Ja ik snap dat er door het weer flinke vertragingen zijn maar dat verklaart niet dat de mcm gister met 4 uur vertraging is vertrokken naar aruba en punta cana nu morgen terug komt uit Havana deze kist zou mijn ouders ophalen uit de dom republiek vandaar dat ik nu erg benieuwd ben naar de reden van de vertraging.
Jet380,

Kan aan mij liggen maar de MCM komt niet vandaag en morgen uit HAV hij start straks de volgende rotatie:
PHMCM AMS 04.1115 05.1345 VRA 04.2200 06.0030 623
PHMCM VRA 04.2330 06.0145 PUJ 05.0135 06.0350 623
PHMCM PUJ 05.0235 06.0450 AMS 05.1110 06.1325 623

Hij is vrijdag 2 uur en 37 minuten vertraagd terug gekomen uit HAV.
Hij heeft in het totaal meer dan 9 uur vertraging opgelopen vanaf HAV tot aan nu.
Als hij meer vertraging daarvoor heeft gehad dan loopt dat op idd., ook mede het onderhoud aan de MCJ.
Daarnaast neem de-icing echt veel tijd in dus zo raar is het niet.

Gr.
Gonzo
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”