Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by B767-300ER »

ErikFB wrote:Denk dat je hierboven dan ook precies het dilemma van Het Praethuys bevestigd. Heb ook bepaalde bronnen binnen de luchtvaart, dus ook binnen Arke, maar houd die info vaak bewust voor mij om eventuele speculaties te voorkomen. :respect:
Zijn we het dan toch eens?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 352
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by nick777 »

Lekker die grote beurten uitbesteden naar Brazilië en de kist met veel problemen terug krijgen.
Tja als je gaat sturen op kosten.... Is dit uiteindelijk wel een dure beurt.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by B767-300ER »

Vanwaar trek jij de conclusie dat het een samenhangt met het ander?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by ErikFB »

B767-300ER wrote:
ErikFB wrote:Denk dat je hierboven dan ook precies het dilemma van Het Praethuys bevestigd. Heb ook bepaalde bronnen binnen de luchtvaart, dus ook binnen Arke, maar houd die info vaak bewust voor mij om eventuele speculaties te voorkomen. :respect:
Zijn we het dan toch eens?

[ Post made via Mobile Device ]
Ik heb nooit gezegd het met je oneens te zijn, maar in dit geval deel ik dus je mening

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by B767-300ER »

ErikFB wrote:Ik heb nooit gezegd het met je oneens te zijn,
[ Post made via Mobile Device ]
Ik ook niet ;)
All times are local times!

Regards, N.
dvdzee
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 589
Joined: 12 Dec 2009, 15:40
Type of spotter: frequent

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by dvdzee »

bron : http://www.rnw.nl/suriname/article/slm- ... -vliegen-0
auteur : Harmen Boerenboom ( Wereld Omroep )

SLM hoopt woensdag weer volgens schema te vliegen

Dat zegt woordvoerder Rudi Westerborg tegen de Wereldomroep.

De SLM kampt al dagenlang met ernstige vertragingen nadat een servicebeurt (de zogenaamde C-check) van de Airbus A340 in Brazilië langer duurde dan gepland en het toestel nadien nog mankementen vertoonde. De problemen begonnen met een verkeerde werkende brandstofmeter, maar er blijkt meer met het brandstofsysteem mis te zijn. Deskundigen van KLM, Air France en Airbus zijn al dagen aan het zoeken naar de fout, maar kunnen hem niet vinden. Westerborg spreekt over een ‘hidden error’. Airbus Industries installeert maandag twee nieuwe computers in het toestel. De kans dat de A340-300 dan weer in orde is, is volgens Westerborg zeer groot.

Geen toestellen te krijgen
Het grote probleem voor de SLM is volgens Westerborg dat het enorm moeilijk is om op dit moment geschikte toestellen als charter in te huren. "Er is een enorme schaarste aan vliegtuigen die op de lange afstand in te zetten zijn. Er is momenteel veel vraag naar. We doen enorm onze best, maar omdat het mankement ons heeft overvallen en niet snel op te lossen blijkt, is de zoektocht naar een toestel kortetermijnwerk," zegt de SLM woordoerder.

Passagiers gestrand
Maandagmorgen vroeg landde op de Johan Adolf Pengel luchthaven een gecharterd toestel van de Portugese luchtvaartmaatschappij HiFly. Daarin zaten de passagiers uit Amsterdam die eigenlijk al vrijdag in Suriname hadden moeten aankomen. In Nederland wachten nu nog ongeveer driehonderd reizigers op een toestel voor Paramaribo. In Suriname wachten op hun beurt nog zeshonderd passagiers op een vlucht naar Amsterdam. De eerste driehonderd daarvan vliegen naar verwachting maandagavond naar hun eindbestemming.

"Welgemeende excuses"
De SLM verwacht dat vanaf woensdag de vluchten weer volgens het reguliere schema kunnen worden uitgevoerd. Volgens Westerborg zijn de passagiers uiteraard niet blij met de vertragingen, maar zijn geen incidenten geweest. “Veel mensen hebben begrip voor deze overmachtsituatie,” aldus de SLM woordvoerder tegenover RNW. “Het is voor iedereen vervelend. Ook voor ons; dit is niet het product dat wij graag afleveren. Ik bied namens de directie van de SLM dan ook onze welgemeende excuses aan.”

Miljoenen schade
De SLM zegt niet te kunnen zeggen wat de kosten van de extra operaties zijn. Maar volgens deskundigen loopt het zeker in de miljoenen Amerikaanse Dollars. De Surinaamse luchtvaartmaatschappij is een staatsbedrijf en dus komen de extra kosten ten laste van de Surinaamse belastingbetaler. De reizigers die vanuit Amsterdam vertrekken kunnen, volgens een EU-verordening, kosten van hun ticket terugclaimen omdat er sprake is van een enorme vertraging .
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 352
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by nick777 »

B767-300ER wrote:Vanwaar trek jij de conclusie dat het een samenhangt met het ander?
Viola:

De SLM kampt al dagenlang met ernstige vertragingen nadat een servicebeurt (de zogenaamde C-check) van de Airbus A340 in Brazilië langer duurde dan gepland en het toestel nadien nog mankementen vertoonde.

Bron: http://www.rnw.nl/suriname/article/slm- ... -vliegen-0
MartinVet
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 41
Joined: 13 Feb 2010, 12:54

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by MartinVet »

nick777 wrote:
B767-300ER wrote:Vanwaar trek jij de conclusie dat het een samenhangt met het ander?
Viola:

De SLM kampt al dagenlang met ernstige vertragingen nadat een servicebeurt (de zogenaamde C-check) van de Airbus A340 in Brazilië langer duurde dan gepland en het toestel nadien nog mankementen vertoonde.

Bron: http://www.rnw.nl/suriname/article/slm- ... -vliegen-0
Maar ik denk persoonlijk dat als het probleem idd die computers zijn, het weinig uitgemaakt heeft of het toestel nou een c check in Nederland, brazilie, afrika, of azie heeft gehad.
User avatar
FISHER01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3312
Joined: 13 May 2004, 21:33
Type of spotter: DIE HARD
Subscriber Scramble: Yazz
Location: Enschede, 5 miles south south east of EHTW
Contact:

Re: Grote (brandstof) problemen met Surinam Airways PZ-TCP

Post by FISHER01 »

Beetje vreemd om het met nieuwe computers op te lossen. als iets kapot is, vervang je het onderdeel toch? niet een onderdeel die (misschien) iets verkeerd uitleest. Maar ik ben geen kenner :roll:
greetzz. Jos FISHER01 K.™

Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”