streep wrote:Een echte spotter wrote:En dat terwijl we vanwege een gatechange (wegens kapot vliegtuig) en een reparatie aan het andere vliegtuig dus aan ruim 3 uur kwamen.... Iemand die weet of je de logboeken van de kist kan opvragen vanwege deze onzin?
Dus als ik het goed begrijp had jij liever de reis in een niet luchtwaardig vliegtuig afgelegd ?
Uit die logboeken wil jij dan bepalen of de vertraging wel terecht was ?
Ho ho, dat zeg ik helemaal niet. Wat ik wel wil zeggen is dat de gatechange was van een vliegtuig dat ook kapot was en te repareren was binnen de tijd die men nodig had om deze kist op tijd te laten vertrekken naar een andere bestemming (nml Montreal als ik het mij goed herinner). De kist waar wij in terecht kwamen (waarvan men dus al wist dat ie stuk was en langer nodig had voor reparatie) vertrok echter naar een bestemming waar minder claim gevoelige mensen aan boord zaten (nml Aruba, tegen Montreal met meer (Noord)Amerikaanse inzittenden). Dat noem ik dus een staaltje van reizigers neppen.... Want wij als Nederlanders claimen blijkbaar minder dan de (Noord)Amerikaanse reizigers waardoor het voor de KLM lucratiever is om ons langer te laten zitten dan de andere vlucht.
Wat ik met mijn opmerking over de logboeken probeer duidelijk te maken is dat men bij de KLM van mening is dat men voor vertragingen door weersomstandigheden eigenlijk niet wil uitkeren. Dat blijkt ook, want sommige passagiers hebben het reeds geprobeerd en zijn afgescheept met de mededeling dat men niet uitkeert als het om weersvertragingen gaat. Terwijl men zelf op de eigen site anders beweert. Dat ik dan de logboeken zou willen zien, gaat mij er om dat de reparatie wel degelijk vermeld staat in dat logboek en men dus dan wel moet toegeven dat er een andere reden voor de vertraging was.
De hierboven genoemde site heb ik overigens niet gezien, ik was op EUClaims.eu, waar men meld dat ik mogelijk recht heb op compensatie, naar aanleiding van de op de dag van vliegen geldende voorwaarden. En die waren op dat moment nog 3 uur of meer vertraging voor vluchten boven de 3500km.... Ook dat heeft de KLM inmiddels op hun eigen site aangepast, naar meer dan 5 uur voor vluchten boven de 3500km....
Nogmaals, het is dan wel niet iets dat bij het originele nieuwtje past, maar wel iets waaruit blijkt dat de KLM reizigers uit het eigen achterland meer minacht dan buitenlandse.... En waarom? Zeg het maar, ik denk dat het iets te maken heeft met de hoeveelheid claims die men bij vertraging tegemoet kan zien....