REQ: Tristar CS-TMR op Schiphol

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6719
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

patrick@tediek.com wrote:Volgens de websites heeft Luzair maar 1 1011. Valt deze misschien onder Euro Atlantic?
Luzair heeft de CS-TMP nog vliegen, Euro Atlantic is de trotse eigenaar van de CS-TEB.

Grtz,
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3004
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

En om het geheel nog leuker te maken: volgens Airfleets staat de CS-TMR "stored in Amsterdam - to be repaired"
Zal nog een aardige klus worden, in dat geval...:wink:

Grtz, John
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5198
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble Magazine: Si
Location: EHVB

Post by Hurricane »

jfaltena wrote:En om het geheel nog leuker te maken: volgens Airfleets staat de CS-TMR "stored in Amsterdam - to be repaired"
Zal nog een aardige klus worden, in dat geval...:wink:

Grtz, John
De paddestoelen groeien al binnen in de kist (en dat gebeurt niet vaak, European 747 als laatst).
Maar ik ben het zeker met John eens; het gaat nog heel veel werk worden om dr nog wat leuks van te maken.

Greetingz,

Hurricane.
Groeten,
Ron
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

[quote]

De paddestoelen groeien al binnen in de kist (en dat gebeurt niet vaak, European 747 als laatst).
Maar ik ben het zeker met John eens; het gaat nog heel veel werk worden om dr nog wat leuks van te maken.

Greetingz,

Hurricane.[quote]


Micchien iemand die de kist wil opkopen en er een restaurant/disco of iets dergelijks van kan maken???.........
Wij hebben hier in Purmerend in de jaren 80 ook nog een heuse DC8 gehad als pannenkoeken restaurant. :cheers: (was een Luxemburgse)
(iemand nog een C/N van die heuse DC8 en een regi :?: :?: :?: ...)

Dus mocht je een paar ton aan euri's winnen in de loterij en/of de jackpot is gevallen wie weet wat je er nog allemaal mee kan doen.
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2870
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble Magazine: yes
Location: amsterdam
Contact:

Post by cyclingdutchman »

Hai All,

DC8-53 TU-TCB Air Afrique cn 45671

Is this still a restaurant or has it disapeard.

Gr Adriaan.
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Post by Nozem »

cyclingdutchman wrote:Hai All,
DC8-53 TU-TCB Air Afrique cn 45671
Is this still a restaurant or has it disapeard.

Gr Adriaan.
Afgebrand......
Daar is nu de toegang tot het nieuwe Zwembad...

Greetings Ton
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

Nozem wrote:
cyclingdutchman wrote:Hai All,
DC8-53 TU-TCB Air Afrique cn 45671
Is this still a restaurant or has it disapeard.

Gr Adriaan.
Afgebrand......
Daar is nu de toegang tot het nieuwe Zwembad...

Greetings Ton
Heeft zelfs 2x in de brand gestaan.
Wellicht dat dit een verzekerings kwestie was toen der tijd.
Het liep de laatste jaren niet meer zo goed als toen hij net geopend was.

IK heb zelfs de operatie nog gezien dat ze deze vanuit het Noord Hollands kanaal gingen transporteren naar de locatie waar nu de parkeerplaats is van het Leeghwaterbad.
Hij is toen in zijn geheel door 1 kraan op de sokkels gezet.(was toen machtig mooi) :good:
Ik heb er zelfs in het eerste jaar dat deze hier toen stond nog in gegeten.
Zag er best wel fraai uit van binnen, in de toenmalige cockpit hadden ze een ronde bar gemaakt.

En om nou even terug te komen op die Tristar, dat is een wide-body en de DC8 was dat niet, dus heb je nog meer ruimte om er binnen iets van te maken mocht je zo'n kist kunnen kopen.

Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble Magazine: HV7572KC
Location: Sneek

Post by HV7572KC »

we hebben destijds ook topic gehad over de CS-TEB van Euro Atlantic Airways. Die stond ook voor weinig geld te koop, mooier zou zijn er een kroegje van maken en langs een van de start,-landingsbanen gooien. Beetje :drunk: beetje vliegtuigen en wie weet ook nog wat vrouwtjes erbij :lol:
User avatar
nose
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 192
Joined: 24 Mar 2006, 22:59
Type of spotter: F4
Location: Bergschenhoek, Netherlands
Contact:

Post by nose »

HV7572KC wrote: Beetje :drunk: beetje vliegtuigen en wie weet ook nog wat vrouwtjes erbij :lol:
Dan kunnen ze m misschien beter aan de Theemsweg zetten ;)
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3925
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Location: het kan in Almere

Post by frank kramer »

De paddestoelen groeien al binnen in de kist (en dat gebeurt niet vaak, European 747 als laatst).
Maar ik ben het zeker met John eens; het gaat nog heel veel werk worden om dr nog wat leuks van te maken
eeehh... zomaar een suggestie: in 1 sectie champignons kweken (dat lukt kennelijk zo ook al aardig, dus dat kan niet al te veel werk zijn) en in een andere sectie een pannenkoekenrestaurant? Komen die champignons ook weer mooi van pas :roll:
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3004
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

frank kramer wrote:eeehh... zomaar een suggestie: in 1 sectie champignons kweken (dat lukt kennelijk zo ook al aardig, dus dat kan niet al te veel werk zijn) en in een andere sectie een pannenkoekenrestaurant? Komen die champignons ook weer mooi van pas :roll:
Zullen ze toch eerst die kist naar Landside moeten slepen... denk niet dat Schiphol zo happig is op het uitreiken van dagpassen voor bezoekers van het restaurant...:wink:

Grtz, John
User avatar
Harry Spotter
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 01 Nov 2003, 08:51
Contact:

Post by Harry Spotter »

Hop, even de bezem erdoorheen, oppoetsen, enkele reis naar Lelystad Aviodrome (is de baan lang genoeg?;)). Dan is Schiphol ervanaf en kunnen ze een deurwaarder naar Luzair (of wie dan ook de eigenaar is) sturen met de rekening. :D
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5198
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble Magazine: Si
Location: EHVB

Post by Hurricane »

Harry Spotter wrote:Hop, even de bezem erdoorheen, oppoetsen, enkele reis naar Lelystad Aviodrome (is de baan lang genoeg?;)). Dan is Schiphol ervanaf en kunnen ze een deurwaarder naar Luzair (of wie dan ook de eigenaar is) sturen met de rekening. :D
Dr is nu al geen geld meer voor die kist, dr mist toch nog een motor die wel handig is voor wat vliegwerk en t aviodrome zit nu niet echt verlegen om deze "wereld reiziger". En al zou die wel gaan dan komt IVW eerst nog even hun gram halen (het is nog steeds een L1011).
Een retourtje oud-ijzerhandel lijkt me nog steeds het beste.

Greetingz,

Hurricane.
Groeten,
Ron
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6719
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

Hurricane wrote:Een retourtje oud-ijzerhandel lijkt me nog steeds het beste.
Enkele reis lijkt me meer voor de hand liggen...... :wink:
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 615
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Post by patrick@tediek.com »

Ach een enkele reis met 2 motoren moet toch ook kunnen. Is al eerder gedaan met een zuster toestel de CS-TMP in 2004, meen ik naar Opa Locka voor een engine change
Locked