EHAM 21-12-2009

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
redcan
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1565
Joined: 20 Sep 2004, 22:27
Location: EHAM

Re: EHAM 21-12-2009

Post by redcan »

Hiya,

anyone for a registration on the SAS 737-800 present at 1945.

MTIA,
Chris
User avatar
plane66
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 146
Joined: 18 Jul 2009, 20:38
Subscriber Scramble: plane66

Re: EHAM 21-12-2009

Post by plane66 »

tonjochems wrote:FRA out of de-icing fluid type 4, stock for max 1 hour of Type 2 . Airport expects snow as from 1900 with closure of FRA as from 2000 local. Reopening of FRA depending of arrival of fluid.
Could result in some diversions to AMS.
Mag ik een Nederlandse vertaling van dit berichtje.Mijn Engels is niet zo heel goed, en dus begrijp ik hem niet helemaal :oops:
En wat betekenen de type's bij het de-icing ? Lees hier type 2 en 4, wat houd dat in?
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: EHAM 21-12-2009

Post by Dutchbird »

Chris Veringa wrote:anyone for a registration on the SAS 737-800 present at 1945.
LN-RRF on the OSL service.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 21-12-2009

Post by B767-300ER »

plane66 wrote:
tonjochems wrote:FRA out of de-icing fluid type 4, stock for max 1 hour of Type 2 . Airport expects snow as from 1900 with closure of FRA as from 2000 local. Reopening of FRA depending of arrival of fluid.
Could result in some diversions to AMS.
Mag ik een Nederlandse vertaling van dit berichtje.Mijn Engels is niet zo heel goed, en dus begrijp ik hem niet helemaal :oops:
En wat betekenen de type's bij het de-icing ? Lees hier type 2 en 4, wat houd dat in?
De luchthaven van Frankfurt heeft geen voorraad de-icing fluid nummer 4 meer, en voor nummer 2 is er nog maximaal 1 uur voorraad. verwacht wordt dat er vanafanf 1900 uur weer sneeuw gaat vallen in FRA,en dat vanaf 2000 uur daarom FRA dichtgaat totdat er weer nieuw de-ice middel is. DIt kan de oorzaak zijn dat er vluchten naar FRA wellicht gaan uitwijken naar AMS :wink:
All times are local times!

Regards, N.
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6951
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 21-12-2009

Post by Michel »

Op de valreep nog een uitwijker ex FRA binnengekomen:

2358 CZ463 B-2075
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: EHAM 21-12-2009

Post by Custom addict »

ik zag gisteren tussen half 3 en 3 ter hoogte van de G pier een bus
begeleid worden door een autority wagen over de taxiway in de richting
van de J buffer/ zwanenburg baan. Iemand die weet wat die bus ging
doen?.

groet
Always a different day with aviation
User avatar
plane66
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 146
Joined: 18 Jul 2009, 20:38
Subscriber Scramble: plane66

Re: EHAM 21-12-2009

Post by plane66 »

B767-300ER wrote:De luchthaven van Frankfurt heeft geen voorraad de-icing fluid nummer 4 meer, en voor nummer 2 is er nog maximaal 1 uur voorraad. verwacht wordt dat er vanafanf 1900 uur weer sneeuw gaat vallen in FRA,en dat vanaf 2000 uur daarom FRA dichtgaat totdat er weer nieuw de-ice middel is. DIt kan de oorzaak zijn dat er vluchten naar FRA wellicht gaan uitwijken naar AMS :wink:
Dank je wel, wel wat geleerd ;)
Gewoon strooizout te weinig dus (even vergelijking hoor haha) :wink: hadden ze hier in Hilversum ook last van.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”