EHAM 07-01-2010

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
CVDK
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 27 Oct 2002, 09:27
Subscriber Scramble: CVDK

Re: EHAM 07-01-2010

Post by CVDK »

SK1549/1550 eta 1629lt std 1715lt
will be op by SE-DMI
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 07-01-2010

Post by SPL »

JS50557 wrote:Dat idee had ik al toen ik tussen 10 en 11 langs de baan stond :-(.. Enig idee wat de vertraging veroorzaakt? Crew kan niet meer uit z'n uren zijn..
Volgens mij is LGW weer zo goed als dicht... Passagiers zaten overigens al in de kisten klaar om te vertrekken, maar zijn weer naar hotels...


Groeten Martijn
*just doing my thing*
andel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2786
Joined: 18 May 2004, 20:54
Subscriber Scramble: andel
Location: andel noord brabant

Re: EHAM 07-01-2010

Post by andel »

Gatwick heeft alleen outbound verkeer.
dus misschien weer uitwijkers SPL
Dit staat op Skynews


Gatwick update

Due to the continuing extreme weather conditions, there are significant disruptions to all flights arrivals at Gatwick Airport. Depatures are operating, but with some disruption. We are working hard to keep the runway clear, although the threat of more snow and ice remains. Passengers are strongly advised to contact their airline before setting out for the airport.

We regret the disruption caused to our passengers' travel plans, but the safety and security of aircraft and passengers are our number one priority.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: EHAM 07-01-2010

Post by wingview »

Passagiers zaten overigens al in de kisten klaar om te vertrekken, maar zijn weer naar hotels...
Die zijn waarschijnlijk not amused...
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: EHAM 07-01-2010

Post by nuckleuz »

wingview wrote:
Passagiers zaten overigens al in de kisten klaar om te vertrekken, maar zijn weer naar hotels...
Die zijn waarschijnlijk not amused...
Denk dat zij niet de enige zijn.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 351
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: EHAM 07-01-2010

Post by nick777 »

Weet het niet zeker, maar het zal wel rust uren voor de crew zijn.
KL553/4 is normaal een 777.
Er is gisteravond met 1,5 uur vertraging een 744 naar Cairo gegaan.
Dan kan net een 1 crew heen en weer, maar een kleine beetje extra vertraging en de bemanning gaat uit zn uren.

My 2 cents.
Check, duur geintje inderdaad dan. Ik zat ook al aan zoiets te denken maar wist niet zeker of het 777 of ook gemixt gevlogen werd met 747 naar Cairo.
Snap dan niet dat ze niet een Coco mee hebben genomen. Hadden ze van te voren toch kunnen weten dat het krap wordt qua werktijden....Met dat weer.

Groet
User avatar
plane66
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 146
Joined: 18 Jul 2009, 20:38
Subscriber Scramble: plane66

Re: EHAM 07-01-2010

Post by plane66 »

Misschien een domme redenering hoor :oops: maar hadden die 777 van BA dan niet eerder kunnen vertrekken? Dit kost toch bakken vol met geld. En waarom vliegen ze niet naar Heatrow? Dan verder met de bus ofzo (oke als de wegen schoon zijn uiteraard).
User avatar
plane66
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 146
Joined: 18 Jul 2009, 20:38
Subscriber Scramble: plane66

Re: EHAM 07-01-2010

Post by plane66 »

Zie net op casper het spookje (17.40) dat de VIIA vertrek. Das 1 !!!!!!!!!!
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: EHAM 07-01-2010

Post by nuckleuz »

plane66 wrote:Misschien een domme redenering hoor :oops: maar hadden die 777 van BA dan niet eerder kunnen vertrekken? Dit kost toch bakken vol met geld. En waarom vliegen ze niet naar Heatrow? Dan verder met de bus ofzo (oke als de wegen schoon zijn uiteraard).
Op Heathrow zullen ze ongetwijfeld ook geen capaciteit over hebben.
User avatar
angel77
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 217
Joined: 27 Mar 2008, 18:48
Location: zoetermeer
Contact:

Re: EHAM 07-01-2010

Post by angel77 »

plane66 wrote: Zie net op casper het spookje (17.40) dat de VIIA vertrek. Das 1 !!!!!!!!!!
= ==
Ik zie op ATC live (GRND) nu ook beweging in de VIIB (BA 2154) - ziet er naar uit dat ze een 09 DEP heeft.
(18:03 uur) Lining up at November 5 in sequence for departure indeed from the 09

Tower needed confirmation from pilot: make sure VALKO 3 M departure..... banking out over right. Dep.. 18:07lt vrij snel al naar 195 kts in the right turn.
Was hij dan leeg ? Dat was dus nummer 2

Nu nog nummer 3 ? Wanneer gaat hij richting LGW of LHR ?
Last edited by angel77 on 07 Jan 2010, 18:14, edited 1 time in total.
User avatar
Alpha4Delta
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 231
Joined: 01 Dec 2009, 00:53
Type of spotter: Filmer, photographer
Subscriber Scramble: Alpha4Delta
Location: Amstelveen

Re: EHAM 07-01-2010

Post by Alpha4Delta »

BAW2154 B772 van de Buitenveldertbaan 09. Op Casper 18:05

Groeten, Johnno
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: EHAM 07-01-2010

Post by nuckleuz »

angel77 wrote: Was hij dan leeg ?
Qua brandstof zal hij niet volledig vol zijn geweest.
User avatar
adz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2314
Joined: 01 Dec 2003, 21:23
Type of spotter: S2
Subscriber Scramble: ja
Location: Delft

Re: EHAM 07-01-2010

Post by adz »

angel77 wrote: Tower needed confirmation from pilot: make sure VALKO 3 M departure..... banking out over right. Dep.. 18:07lt vrij snel al naar 195 kts in the right turn.
Was hij dan leeg ? Dat was dus nummer 2
Die confirmation is omdat er vanaf baan 09 zowel een start rechtsom (VALKO3M) als een start linksom (GORLO2N) naar ACC sector 4 gaat. (een bekender voorbeeld hiervan is bijna dagelijks te horen bij starten 24 en 18L. Kisten richting het noorden (sector 1) gaan dan vanaf de 24 op een SPY departure, dit moet door de vlieger geconfirmeerd worden.)

195 kts is niet een overdreven snelle acceleratie. De klimsnelheid zal interessanter geweest zijn, denk ik. Overigens is de snelle bocht in de vertrekroute ingebakken (at 500ft turn right.) Zie ook: hier

Groeten,

Ard
# But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake #
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”