Moderator: gatso76
Agfaritsrats wrote:of klagen Rotterdamers gewoon minder goed dan Amsterdammers?
Wat staat ons nog te wachten dan??Stratofreighter wrote:Yep, dit onderwerp wordt de komende tijd steeds meer "on topic"...
Groot voordeel dat R'dam voorlopig wel houdt t.o.v. Schiphol is de betrekkelijke eenvoud van het veld. De grootste frustratie op AMS is het missen van een leuke kist omdat deze weer eens een andere baan krijgt dan je dacht, op een min of meer onbereikbaar platform wordt gezet, enz. Wanneer je op RTM weet wanneer iets binnenkomt of weggaat, kun je het eigenlijk niet meer missen. Hoe gaaf dat is merk je pas wanneer het niet meer vanzelfsprekend is.Agfaritsrats wrote:(of klagen Rotterdamers gewoon minder goed dan Amsterdammers?
Als ik het goed heb zou het stationsgebouw in noordwestelijke richting (dus richting Bel-Air/Kroonduif) worden uitgebreid. Of op deze uitbreiding ook een bezoekersterras zal worden aangelegd? Zo ja, dan ga je toch te maken krijgen met sluitingstijden van zo'n terras...hmv wrote:Is die uitbreiding van het cafe niet gewoon alvast gedaan, omdat spotters binnenkort terecht kunnen bij dat nieuwe pand wat ze willen gaan bouwen?
Sterker nog, we hebben zelfs 3 banen gehad, 33-15, ook gras trouwens.Agfaritsrats wrote:ja, 1 baan. feest.
(behalve wanneer de wind onverwacht draait of de toren de keuze aan de crew laat. of wanneer je op de kade staat of in de landing er er komt een heli-tje linea recta binnen bij het jetctr.)
maar bedankt voor de reminder.
- Vroeger waren het er TWEE startbanen op toen nog vliegveld zestienhoven, waarvan één gras. (waar blijft de tijd............)
-stonden de kleine kisten gewoon links op het kleine platform en kon je achter bij de grote hangar (en de taxitrack), nu (uitzetcentrum o.i.d.) ook leuk fotograferen.
en
-de airsidebeveiliging was niet rampzalig, met name voor medewerkers, tankerchauffeurs en aircrew is dat nu een crime.
ps. ik zag dat t kroonduif pandje wordt gesloopt, met gevaar voor asbest vlgs de borden. effe je adem inhouden.
Dat dan weer niet, maar de mogelijkheden voor "niet-reizigers" worden zo wel minder...marcel32us wrote:En dat alles terwijl het primaire doel van zo'n luchthaven natuurlijk het tevredenhouden van spotters is. De deugnieten....
Als ik het goed begrepen heb willen ze het gaan bouwen langs de parallel taxi baan 06-24 op het gras tussen het platform en de manege. dus naast het nieuwe uitzet centrum laat maar zeggen.Herbertvh wrote:Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Herbert
Chicago wrote:Als ik het goed begrepen heb willen ze het gaan bouwen langs de parallel taxi baan 06-24 op het gras tussen het platform en de manege. dus naast het nieuwe uitzet centrum laat maar zeggen.Herbertvh wrote:Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Herbert
het blijft een beetje vaag dus ik kan het ook fout hebben....
Groeten, Thimo
Inclusief spottersparkeerplaats....USMC_FD_Dutch wrote:Laat ze er maar een MacDonalds inzetten....Chicago wrote:Als ik het goed begrepen heb willen ze het gaan bouwen langs de parallel taxi baan 06-24 op het gras tussen het platform en de manege. dus naast het nieuwe uitzet centrum laat maar zeggen.Herbertvh wrote:Ik kan uit de beschrijvingen niet halen waar ze dat nu precies bedacht hebben neer te zetten. Weet iemand hier dat?
Herbert
het blijft een beetje vaag dus ik kan het ook fout hebben....
Groeten, Thimo
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more